بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۲۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰
جای خالی آموزش در زمینه مسائل جنسی در کشور
دکتر مهرداد قرباني در نشست خبري که به مناسبت چهارم سپتامبر (روز جهاني سلامت جنسي) در مرکز درمان ناباروري ابن‌سينا برگزار شد، با بيان اينکه کلينيک سلامت جنسي ....

تدبیر24: مدير درمان مرکز درمان ناباروري و سقط مکرر ابن‌سينا ضمن تاکيد بر اينکه جاي خالي آموزش در زمينه مسائل جنسي را در تمام سطوح کشور احساس مي‌کنيم، عنوان کرد: هنوز هم آمارها نشان مي‌دهد نزديک به نيمي از زوجين ايراني از مشکلات جنسي رنج مي‌برند.

به گزارش تدبیر24 به نقل از  ايسنا، دکتر مهرداد قرباني در نشست خبري که به مناسبت چهارم سپتامبر (روز جهاني سلامت جنسي) در مرکز درمان ناباروري ابن‌سينا برگزار شد، با بيان اينکه کلينيک سلامت جنسي در اين مرکز در سال 90 افتتاح شده و فعاليت‌هاي زيادي در راستاي ارائه خدمت به هموطنان انجام داده است، بر ضرورت آموزش مسائل جنسي و جنسيتي به عموم مردم تاکيد کرد و گفت: شعار امسال روز جهاني سلامت جنسي «حقوق جنسي» نام گرفته است. وي ادامه داد: متاسفانه بسياري از هموطنان ما از مشکلات جنسي رنج مي‌برند، اما نمي‌دانند براي درمان بايد به کجا مراجعه کنند. آنها گاه به متخصصان رشته‌هاي مرتبط يا غيرمرتبط مراجعه مي‌کنند و دچار سرگرداني هستند يا اينکه گاهي توصيه‌هاي غيرعلمي و غيرپزشکي به کار مي‌برند. مدير درمان مرکز درمان ناباروري و سقط مکرر ابن‌سينا با اشاره به اينکه اگر بتوانيم در زمينه آموزش در اين حوزه بيشتر فعاليت کنيم، حداقل کمکي که به مردم کرده‌ايم اين است که بدانند وقتي دچار مشکل مي‌شوند، بايد به کجا مراجعه کنند؟ گفت: امروز نه در مدارس و نه در دانشگاه‌ها آموزش چشمگيري در رابطه با مسائل جنسي نداريم. وي افزود: جواناني که قبل از ازدواج براي شرکت در کلاس‌ها و انجام آزمايشات به مراکز بهداشتي مراجعه مي‌کنند، بيشتر درباره روش‌هاي پيشگيري از بارداري با آنها صحبت مي‌شود.

قرباني با بيان اينکه علاوه بر اينکه جوانان رغبتي براي حضور در اين کلاس‌ها ندارند و هيچ کس به مقوله آموزش مسائل جنسي به طور جدي نگاه نمي‌کند، عنوان کرد: اين در حالي است که کلاس‌هاي قبل از ازدواج مي‌تواند مکان مناسبي براي اينکه مسائل اوليه جنسي و روابط زناشويي به زوجين آموزش داده شود، باشد. مدير درمان مرکز درمان ناباروري و سقط مکرر ابن‌سينا اضافه کرد: متاسفانه جوان‌ها معمولا اين گونه آموزش‌ها را معمولا از اطرافيان يا دوستان خود مي‌آموزند و اگر فرد مشورت دهنده آگاهي کافي در اين خصوص را نداشته‌ باشد، حتما توصيه‌هاي غيرعلمي و نادرست را منتقل خواهد کرد که اين خود آسيب‌زاست.

وي ضمن تاکيد بر اينکه جاي خالي آموزش در زمينه مسائل جنسي را در تمام سطوح کشور احساس مي‌کنيم، عنوان کرد: هنوز هم آمارها نشان مي‌دهد نزديک به نيمي از زوجين ايراني از مشکلات جنسي رنج مي‌برند. قرباني به حقوق جنسي و لزوم رعايت آن تاکيد کرد و گفت: اگر به دنبال تحکيم ارتباطات زوجين هستيم، پرداختن به اين موضوع مي‌تواند بيش از هر چيز ديگري کمک‌ کننده باشد.

نيمي از موارد جديد ايدز جوانان زير 24 سال هستند

عضو تيم تخصصي کلينيک سلامت جنسي مرکز ابن‌سينا گفت: به علت ضعف در آموزش رفتارهاي صحيح جنسي نيمي از موارد جديد ايدز در جوانان زير 24 سال بروز مي‌کند. 86 درصد خانواده‌ها هرگز درباره مسائل جنسي با فرزندانشان حرف نمي‌زنند.

آزيتا گشتاسبي در نشست خبري روز جهاني سلامت جنسي با شعار حقوق جنسي برابر به نقش آموزش صحيح رفتارهاي جنسي در جوامع اشاره کرد و گفت: بسياري از سياستگذاران و والدين آموزش رفتارهاي جنسي به نوجوانان را عاملي براي شکسته شدن حرمت‌ها و هنجارهاي اخلاقي در جامعه مي‌دانند.

وي گفت: اگر بخواهيم به زبان آمار و ارقام حرف بزنيم سالانه 111 ميليون مورد جديد از بيماري‌هاي منتقله به روش جنسي در افراد جوان و زير 30 سال بروز مي‌کند. وي خاطرنشان کرد: حتي آمارها در کشورهاي غربي نشان مي‌دهد بيش از نيمي از موارد جديد ايدز در جوانان زير 24 سال بروز مي‌کند و 10 درصد زايمان‌ها بين سنين 15 تا 19 سالگي اتفاق مي‌افتد و کشورهاي پيشرفته سالانه شاهد بيش از 4 ميليون بارداري ناخواسته بين نوجوان‌هاي خود هستند.

عضو هيئت علمي پژوهشکده علوم بهداشتي جهاد دانشگاهي به طرحي که در ايران توسط انجمن آسيب‌شناسي انجام شد اشاره کرد و گفت: اين تحقيق در مورد تأثير روابط جنسي زوجين بر طلاق بوده و روي 1600 زوج و 800 زوج در حال طلاق و 800 زوج که مشغول زندگي عادي بودند در 4 استان کشور انجام شده است.

وي در مورد نتايج اين تحقيقات گفت: 71 درصد زوجين اعلام کرده‌اند که هيچگاه در مورد مسائل زناشويي آموزشي نديده‌اند و 86 درصد آن‌ها اين موضوع را مطرح کردند که هيچ وقت در اين مورد با فرزندانشان صحبت نمي‌کنند همچنن 59 درصد زوجين اعلام کرده‌اند که هيچ مرکزي را براي برطرف کردن مشکلات زناشويي خود نمي‌شناسند.

گرشاسبي تصريح کرد: در کشورهاي اروپايي اگرچه فرآيند مربوط به آموزش رفتارهاي جنسي در مقاطع مختلف گنجانده شده اما بايد سعي کنيم در کشور ما بر مبناي اعتقاد چارچوب‌هاي جامعه و باورهاي ديني نکات ضروري را از طريق خانواده و به شيوه درست به فرزندان بياموزيم.

وي بر اين نکته تأکيد کرد که آموزش‌ها بايد مبتني بر شواهد، متناسب با فرهنگ و حاصل تحقيقات قوي علمي باشد و لزوماً آموزش جامعي که در کشوري مانند آمريکا برگزار مي‌شود متناسب با کشور ما نيست و حتي آموزشي که در تهران به عنوان پايتخت ارائه مي‌شود بايد با يک استان محروم متفاوت باشد.

عضو هيئت علمي پژوهشکده علوم بهداشتي جهاد دانشگاهي در مورد چالش‌هاي پيش‌رو براي آموزش رفتارهاي صحيح جنسي گفت: مهمترين نگراني براي والدين و سياستگذاران اين است که اين آموزش‌ها روي رفتارهاي جنسي نوجوانان اثرگذاشته و يکسري حرمت‌ها شکسته شود و در پيامد آن هنجارهاي اخلاقي در جامعه تضعيف شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها