بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۳۰۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۰
وزیر نفت گفت: اکنون ما در زمینه تولید گازوییل خودکفا هستیم و نیازی به واردات آن نداریم.
تدبیر24: بیژن نامدار زنگنه، درباره روند توسعه فازهای پارس جنوبی، گفت: ١٠ ردیف (ترین) گازی در مراحل وارد شدن به مدار فازهای پارس جنوبی است و ٦ سکوی دیگر نیز در آستانه راه اندازی در دریا است.

وزیر نفت اقدام های انجام شده در فازهای پارس جنوبی را در تاریخ کشور بی سابقه عنوان کرد و افزود: این پروژه بزرگترین، فشرده ترین و بی سابقه ترین پروژه در تاریخ صنعت گاز است که این حجم از کار، در خشکی و دریا راه اندازی می شود.

وی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم ١٠٠ میلیون مترمکعب گاز را تا پایان سال به شبکه گازی کشور اضافه کنیم چرا که اکنون، کمبود گاز مشکلات بسیاری را به وجود آورده و برای حل آن، نیازمند کمک همه جانبه هستیم.

وزارت نفت اعلام کرد: این عضو کابینه دولت یازدهم درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر خودکفایی ایران در تولید گازوییل نیز گفت: اکنون ما در زمینه تولید گازوییل خودکفا هستیم و نیازی به واردات آن نداریم.

وزیر نفت همچنین درباره توسعه میدان مشترک گازی آرش و سهم خواهی عربستان، گفت: این پرونده یک موضوع باز و حل نشده است و برای حل آن نیازمند گذشت زمان هستیم.

** افزایش گازرسانی به نیروگاه ها و کاهش مصرف گازوییل

با در پیش گرفتن سیاست جایگزینی گاز طبیعی با سوخت مایع در نیروگاه های کشور، واردات گازوییل به کشور در سال جاری متوقف شد.

محسن مظلوم فارسی باف مدیرکل برنامه ریزی انرژی وزارت نفت در این خصوص می گوید: اتخاذ تدابیر و جایگزینی گاز با سوخت مایع سبب شد واردات گازوییل (نفت گاز) در قیاس با سال گذشته به طور چشمگیری کاهش یابد به طوری که در ماه های اخیر میزان واردات این فرآورده به صفر رسیده است.

وی تصریح کرد: در صورتی که تغییر راهبردی در سیاست های وزارت نفت رخ نمی داد و نیاز به افزایش میزان ذخیره سازی در نیروگاه های کشور متناسب با عملکرد سالیان پیش بود، هم اکنون باید روزانه بیش از ١٠ میلیون لیتر نفت گاز وارد کشور می شد. همچنین شاهد افزایش مصرف حداقل ٢٠ میلیون لیتر نفت کوره در نیروگاه های کشور (نسبت به میزان مصرف کنونی) بودیم که علاوه بر آثار منفی اقتصادی، چالشهای بسیار زیاد زیست محیطی ناشی از افزایش وزن سوخت مایع در سبد سوخت نیروگاهی را نیز ایجاد می کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها