بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۳۰۶۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸
محمدعلي سبحاني سفير پيشين ايران در لبنان
. امروز 27روز از تهاجم به غزه گذشته اما شما حتي نامي از اين اتحاديه نمي بينيد. «سازمان همکاري هاي اسلامي» با 54 عضو و وجود «کميته قدس» به خاطر اختلافاتي که بين کشورها وجود دارد اقدامي انجام نداده و . . .
تدبیر24: وقتي اسراييل جنگي با چنين حجمي را آغاز مي کند، براي پايان دادن به آن و رفتن زير بار آتش بس، نياز به پارامترهاي متعددي خواهد بود. فشار بين المللي گسترده و به ويژه وجود خواست ايالات متحده در کنار آن، يکي از اين مولفه هاست. اگرچه آمريکا براي تامين امنيت اسراييل در حوزه سياست خارجي خود متعهد شده است، اما تجربه به ما مي گويد اگر هيات حاکمه اين کشور به تصميمي درباره اسراييل برسند مي توانند آن را تحميل کنند. مساله دوم، به شرايط منطقه بازمي گردد که تغيير کلي معادلات حاکم در آن، اين مولفه را نيز بلاموضوع کرده است. در گذشته چه مصر «مبارک» و چه مصر «مرسي» به اشکال مختلف از غزه حمايت مي کردند و اسراييل به واسطه داشتن رابطه با مصر و اهميتي که به عنوان «سرمايه سياسي» به اين رابطه مي داد، نظر و فشار اين کشور در موضوع غزه را در نظر داشت. مصر «سيسي» نه مصر مبارک است و نه مصر مرسي و موضع آن در قبال مردم مظلوم غزه مشخص است. مولفه سوم به نقش «اتحاديه عرب» برمي گردد که معمولاچندساعت پس از چنين فجايعي، در سطوح مختلف تشکيل جلسه مي داد.

اين مجموعه به عنوان يک اتحاديه جهاني، حداقل صداي چنين اتفاقاتي را بازتاب مي داد. امروز 27روز از تهاجم به غزه گذشته اما شما حتي نامي از اين اتحاديه نمي بينيد. «سازمان همکاري هاي اسلامي» با 54 عضو و وجود «کميته قدس» به خاطر اختلافاتي که بين کشورها وجود دارد اقدامي انجام نداده و نامه هاي ايران نيز به ابتکار تبديل نشده است. مولفه بعدي، وضعيت کشور سوريه است.

اين کشور همواره جايگاهي بوده براي نيروهاي مقاومت که صداي خود را به دنيا برسانند و بتوانند در آنجا موقعيت خود را تقويت کنند. اين هم از ميان رفته و عراق نيز به عنوان يکي ديگر از حاميان مقاومت، درگير جنگ فرقه اي است. اينچنين است که فلسطيني ها نسبت به ادوار گذشته، بيش از هر زمان ديگري احساس تنهايي مي کنند. اتفاقا رصد همين شرايط، مشوقي براي اسراييل به شمار رفته است. به نظر مي رسد دو عامل نخست، تحت تاثير فشار افکار عمومي و فجايعي که در شش بار حمله به پناهگاه هاي سازمان ملل رخ داده است، تا حدي به تحرک واداشته شده است اما براي آتش بس، کافي نيست. تنها عنصر باقيمانده که داراي اهميتي قابل توجه است، «مقاومت» است. خبر دستگيري يکي از افسران ارتش صهيونيستي و تاثيري که ده ها کشته اين رژيم در روزهاي گذشته داشته، حتما در عقب نشيني اسراييل موثر خواهد بود. اين جنازه ها بايد به شهرهاي فلسطين اشغالي و شهرک ها بازگردانده شود. در دولتي که شرايط ناپايدار اجتماعي و رواني به دليل نوع تشکيل آن، وجود دارد، خبرهايي که از اسارت افسران و کشته شدن سربازان، حکايت دارند و خواهند داشت، بسيار اثر گذار است. جامعه شناسان و سياستمداران اسراييلي بارها عنوان کرده اند مردم سرزمين هاي اشغالي، شب ها بيمناک از آينده به خواب مي روند يعني از فردا و فرداهاي خود به جهت زندگي روي سرزمين هاي اشغال شده و در خانه هاي غصب شده، بي اطلاع و نگران هستند. متاسفانه در شرايط فعلي، براي فلسطيني ها، هيچ چشم انداز کارگشايي، جز مقاومت به چشم نمي خورد و در اين ميان، افزايش تعداد کشته ها و اسراي اسراييلي، مي تواند پارامتري اثرگذار در مسير دستيابي فلسطيني ها به حقوق خويش باشد.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAQ
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
0
0
به نظر میرسد باید در درجه اول به پایان دادن این کشتارها پرداخت همه فعالیت ها باید بر تمرکز به اتش بس معطوف باشد بعد به موضوعات و خواست مقاومت .
موضوع بعدی این است که در حال حاضر که ملک عبدالله به موضع گیری و محکومیت کشتار غزه و موضوع داعش پرداخته است باید از این فرصت استفاده نموده و دیپلماسی منطقه ای خود را فعال نماییم.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها