بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۳۰۷۱۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
365 روز از عمر اعتدال می گذرد؛
این ماهیت قدرت است که ماندگار نیست و باید در طول مدت قدرتمندی از نعمت خدمت به مردم بهره برد و انگار احمدی نژاد ، تازه آن زمان که حکم از دستانش جدا شد به آن پی برد ، چراکه او برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی حاضر به قرائت متن تنفیذ نشد و فردای آن روز صندلی خالیش در مراسم تحلیف رییس جمهور کاملا به چشم می آمد.
تدبیر24: نتایج انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد شوک بزرگی به افراطیون و جریان تندرو وارد کرد ، آنها از همان نخستین دقایق پس از اعلام نتایج انتخابات موتور تخریب و کارشکنی علیه رییس جمهور منتخب مردم و حامیانش به ویژه آیت الله هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی را استارت زده بودند و هرچه به مراسم تنفیذ و تحلیف نزدیک تر می شد دامنه این اقدامات نیز افزایش می یافت تا جایی که برخی از آنها حتی درباره دعوت از مهمانان مراسم تنفیذ و تحلیف نیز برای میزبان خط و نشان کشیده بودند.

به گزارش خبرنگار سیاسی تدبیر24 ، جامعه اما بی توجه به تحرکات افراطیون منتظر آغازی بزرگ بود ، شاید هم پایانی بزرگ! مردم منتظر پایان دوران هشت ساله احمدی نژاد و آغاز دوران ریاست جمهوری حسن روحانی بودند و این انتظار در مراسم تنفیذ به پایان رسید. اغلب مقامات و سران اعم از اصلاح طلب و اصولگرا به حسینیه امام خمینی آمدند تا شاهد انتقال قدرت از  محمود احمدی نژاد به رییس جمهور حسن روحانی باشند و در عرض چند ثانیه حکم ریاست جمهوری مردی که دوران ریاستش کلکسیونی از تخلفات را به نام خود ثبت کرده بود به فرد دیگری رسید.

این ماهیت قدرت است که ماندگار نیست و باید در طول مدت قدرتمندی از نعمت خدمت به مردم بهره برد و انگار احمدی نژاد ، تازه آن زمان که حکم از دستانش جدا شد به آن پی برد ، چراکه او برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی حاضر به قرائت متن تنفیذ نشد و فردای آن روز صندلی خالیش در مراسم تحلیف رییس جمهور کاملا به چشم می آمد.

حسن روحانی، پشتوانه رای مردمی اش را از دستان مقام معظم رهبری گرفت و از آن لحظه به بعد دوران جدیدی در تاریخ جمهوری اسلامی آغاز شد؛ دورانی به نام اعتدال.

رهبر معظم انقلاب در متن تنفیذ دکتر حسن روحانی ، وی را «شخصیتی دانشمند و کار آزموده ی میدانهای گوناگون و دارای سوابق جهادی متعدد» توصیف کرده و خاطرنشان کردند: «اینجانب نیز به پیروی از آنان و همراه با تبریک به ایشان، رأی ملت را تنفیذ و جناب حجت الاسلام آقای دکتر حسن روحانی را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب می کنم و از خداوند متعال توفیقات بزرگ ایشان را در این مسئولیت خطیر و با ارزش مسألت مینمایم.»

پس از قرائت متن تنفیذ که از سوی رییس دفتر مقام معظم رهبری انجام شد نیز معظم له در سخنان خود «از  همه جریانهای گوناگون سیاسی و شخصیتها و عناصر متنفذ برای کمک به آقای روحانی و دولتش» درخواست کمک کرده و ابراز امیدواری کردند که رئیس جمهور وظایف سنگین خود را به خوبی انجام دهد و توقعات مردم را به بهترین وجه برآورده سازد.

ایشان همچنین در توصیف شخصیت رییس جمهور اظهار کردند: « رییس جمهور منتخب فردی آزموده شده و جزو عناصر و خدمتگزاران قدیمی نظام اسلامی است و در دفاع مقدس، مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی کارها و خدمات فراوانی انجام داده و امروز هم که به آرای ملت مفتخر شده است به فضل و یاری الهی، منشأ خدمات دیگر خواهد شد.»

در سخنان مقام معظم رهبری در روز تنفیذ گرچه مستقیما بر موضوع کمک و حمایت از دولت منتخب تاکید شده بود اما متاسفانه حداقل در طول یکسال گذشته جریانی که خود را ولایتمدار تر از هر جریان دیگری در کشور می داند بدون کوچکترین توجه به رهنمودهای پدرانه مقام معظم رهبری از هیچ تلاشی برای هجمه به دولت و ایجاد بحران برای آن فروگذار نکرد و حتی برای تخریب دولت دست به دامن دروغ و جوسازی های پی در پی رسانه ای نیز شد.

پس از سخنان مقام معظم رهبری در روز تنفیذ ، حسن روحانی به ایراد سخنرانی پرداخت ، او در حضور مقامات و سران لشکری و کشوری لازمه پاسخگویی دولت به انتظارات مردم و پایبندی به عهد و پیمانی را که با مردم بسته است، راستگویی با مردم و وفاداری به آنها دانست و تأکید کرد: این دولت بر عهد خود در شکوفا کردن اخلاق اسلامی و تلاش برای تبیین و تحقق احکام نورانی اسلام وفادار خواهد بود.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش  با اشاره به امکانات و توانایی های دولت افزود: برآورده کردن انتظارات و خواسته‌های مردم، به یکباره امکان پذیر نیست اما دولت تلاش خواهد کرد، مسائل را با مردم، با صداقت در میان بگذارد و از قوای دیگر استمداد جوید.

رییس جمهور  تمرکز بر مسائل اقتصادی و مهار آسیب های اجتماعی را از برنامه های اصلی دولت یازدهم برشمرد و افزود: دولت، در عرصه های بین المللی نیز گام های اساسی برای تأمین منافع ملی و رفع تحریم های ظالمانه برخواهد داشت و امروز اگر خلق حماسه سیاسی با تدبیر رهبر انقلاب اسلامی و مشارکت گسترده مردم، امکان پذیر شد، خلق حماسه اقتصادی نیز امکان پذیر خواهد بود.

رییس جمهور همچنین  از انتخابات اخیر به عنوان نشانه ای برای عزت خواهی مردم ایران یاد کرد و افزود: من با حمایت مردمی پا به میدان مسئولیت گذاشتم؛ مردمی که خواستار بهبود معیشت و منزلت خویش است، مردمی که می‌خواهند از فقر، فساد و تبعیض به دور باشند، مردمی که می‌خواهند در فضای آزاد معنوی و عقلانی رشد کنند و به آینده مطمئن باشند.

وی با تاکید بر این‌که حماسه سیاسی با تدبیر مقام معظم رهبری و مشارکت مردم رخ داد و خلق حماسه اقتصادی نیز امکان‌پذیر است گفت: جامعه ما ظرفیت‌های شناخته و ناشناخته زیادی دارد و با اتکا به سرمایه‌ها می‌توان به این هدف دست پیدا کرد. البته باید فضا و فرصت خدمت برای تمام ایرانیان باز شود و بگذاریم که شایستگان بر ملت خدمت کنند و سینه‌ها از کینه‌ها پاک شود و اجازه دهیم که آشتی جای قهر و دوستی جای دشمنی بنشیند و اسلام با چهره رحمانی خود و ایران با چهره عقلانی خود و انقلاب با چهره انسانی خود و نظام با چهره عاطفی خود حماسه بیافریند.

رییس جمهور کشورمان در ادامه سخنان خود با تشکر از خدمات دولت‌های قبلی بویژه دولت دهم و همچنین تشکر از ملت ایران گفت: من از ملت ایران تشکر و قدردانی می‌کنم که فراتر از قله‌های تحلیل پژوهشگران و نظریه‌پردازان در عرصه حاضر شدن و نشان دادند که وقتی کشور در شرایط حساس قرار دارد لحظه‌ای از حمایت از کشور و نظام دریغ نمی‌کنند. من دست میلیون‌ها ایرانی را به گرمی می‌فشارم و از تمام کسانی که به صندوق‌های رای آری گفتند، تشکر می‌کنم و امیدوارم که استحقاق اعتماد آن‌ها را داشته باشم. من سنگینی بار رای و تنفیذ را حس می‌کنم و تنها و تنها به خدا پناه می‌برم و از او خالصانه درخواست می‌کنم که این بنده حقیر خود از کبر و غرور و بخل و حسد رها و دور کند؛ از استبداد رای، عجله در تصمیم‌گیری و تقدم منافع شخصی بر منافع ملی و بستن دهان رقیبان به خداوند پناه می‌برم. از خداوند متعال می‌خواهم که فراموش نکنم آنچه را که بر پیشینیان رفته است.

پس از اتمام مراسم تنفیذ ، محمود احمدی نژاد کلید دفتر ریاست جمهوری را به حسن روحانی تحویل داد و از پاستور رفت  تا مردی که با گفتمان اعتدال به میدان آمده و از حمایت بزرگانی چون هاشمی ، خاتمی ، سید حسن خمینی ، ناطق نوری و ... بهره مند بود هدایت کشور را بر عهده بگیرد ، فردای آن روز ، مراسم تحلیف نیز با حضور سران کشورهای خارجی و شماری از مقامات داخلی و البته در غیاب سید محمد خاتمی برگزار شد و در آن روز حسن روحانی در اقدانی بی سابقه برای نخست بار لیست وزرای پیشنهادی اش را به مجلس شورای اسلامی ارائه داد.

حالا دولت یک ساله شده است  و 365 روز از عمر اعتدال می گذرد، اعتدالی که از بستر امید رویید و امروز نگاه به یکسال گذشته به خوبی نشان می دهد که کشور چه تغییرات رو به رشدی داشته است ، با درایت تیم مذاکره کننده بخشی از تحریم ها علیه کشورمان شکسته شد ، نشاط به دانشگاه ها بازگشته و شاخص های اقتصادی بیانگر ثبات نسبی در این امور است. افکار عمومی بهترین قضاوت کنندگان در خصوص عملکرد دولت هستند و شاید بهتر باشد آنها به دولت برآمده از رای خودشان نمره دهند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
3
1
من از رای به دکتر روحانی پشیمانم.چون او هم مثل بقیه با لغت بازی کرد.
روح اله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
3
1
افراطی یعنی کسی که خیلی راحت به اکثریت توهین کند و این متن سراسر توهین شما نمایانگر ذات شماست . راستی ، این افراطی هایی که به نماینده شما رای ندادند نزدیک به 70 درصد مردم بودند و رییس جمهور کنونی ایران که اینگونه سنگش را بر سینه می زنید ضعیف ترین منتخب مردم در تاریخ ایران است.ضمنا افراطی ماییم یا بزرگان شما که پرشورترین انتخابات را در سال 88 به فتنه ای پیچیده مبدل کردند که هنوز هم ملت چوب نفهمی آنها را می خورند.سیاهنمایی شما و دولت بی تدبیرتان هرگز نمی تواند مردم هوشیار ایران را منحرف کند ما شعارها و قولهای دولت به اصطلاح راستگو را فراموش نکرده ایم و می دانیم که تنها تدبیر این دولت پنهان کردن ضعفها وناتوانیهایش در پس موهوماتی به نام تخلفات دولت گذشته است . شما اگر خیلی جربزه دارین مشکلات را با تکیه بر توان داخلی حل کنید نه با دیدن دم کدخداهای ظالم و خونخوار!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
3
1
باسلام خداوکیلی یک قلم که در این یک سال دولت راستگویان تدبیر وامید دولت کلید ارزان شده بگید
پاسخ ها
محمد مهدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
بازار دروغ پردازی و خاطره سازی و البته نرخ رشد یارانه ها خیلی ارزان شده!
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها