بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۱۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه سال گذشته با توجه به تفاهم‌نامه‌های مبادله شده با دستگاه‌های مختلف 37 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد صاحب شغل شدند اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این رقم در سال جاری به 50 هزار نفر خواهد رسید.
تدبیر24: محمد امید با اشاره به تفاهم‌نامه کمیته امداد با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کانون‌های کاریابی گفت: حدود 15 هزار نفر از مددجویان نیز از طریق کاریابی‌ها مشغول به کار شده‌اند.

به گفته وی، هر بنگاه اقتصادی در صورتی که هر یک از مددجویان کمیته امداد را مشغول به کار کند تا سه سال سهم بیمه کارفرمایی او پرداخت می‌شود که میزان این سهم در سال نخست به صورت صد درصدی پرداخت می‌شود.

مددجویان مستعد صاحب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای می‌شوند
امید در ادامه با اشاره به شناسایی استعدادها و توانمندی‌های خانواده‌های تحت پوشش به عنوان یکی از اقدامات مهم این نهاد گفت: پس از شناسایی استعدادها، آموزش و ارائه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی افزود: به عنوان مثال در حال حاضر با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای کشور اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است تا جایی که برای ارائه این آموزش‌ها از دو تا شش میلیون تومان هم هزینه شده است؛ چرا که ما اعتقاد داریم اگر افراد آموزش‌های مناسب را فرا گیرند، بیکار نخواهند ماند.

4000 مددجو تحت آموزش پرستاری قرار می‌گیرند
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به تفاهم‌نامه این نهاد با سازمان نظام پرستاری کشور در سال گذشته گفت: حدود 3500 نفر از مددجویان در استان‌های مختلف انتخاب شدند و دوره آموزشی پرستاری و بهیاری را به طور کامل فرا گرفتند که اکنون بیش از 2000 نفر از آنان جذب کار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور شده و مابقی نیز در حال اتمام دوره‌های آموزشی هستند.

امید افزود: امسال نیز با امضای تفاهم نامه جدید با سازمان نظام پرستاری کشور 4000 مددجو تحت این آموزش‌ها قرار می‌گیرند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها