بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۳۱۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳
مدیر عامل خانه سینما به اشتباهات دولت دهم در زمینه تعطیلی خانه سینما پرداخت: «متاسفانه دولت نهم و دهم ضربه‌های جبران ناپذیری به بدنه سینما زد. آقایان برای تعطیلی خانه سینما 10 میلیارد تومان هزینه کردند. دولت طبق برنامه چهارم توسعه در بخش فرهنگ، دولت وظیفه دارد با تدوین لایحه امنیت شغلی هنرمندان مسائلی نظیر صندوق بیمه هنرمندان را پیگیری کند. ما در دولت نهم و یازدهم این ماجرا پیگیری کردیم . ماجرایی که در وزارت فرهنگ و ارشاد مسکوت مانده بود .
تدبیر24: فرهاد توحیدی مدیر عامل خانه سینما از تشکیل کارگروه تکریم منزلت اجتماعی هنرمندان در شورای عالی سینما و با حضور رییس‌جمهور خبر داد.

به گفته توحیدی 75 درصد از اهالی سینما در گروه اقشار نابرخوردار قرار گرفته و به تامین امنیت زندگی و آرامش آینده نیاز دارند.

 توحیدی با اعلام رسمی تشکیل این کارگروه‌ها، هدف از تشکیل این کارگروه‌ها را سامان دادن امور صنفی هنرمندان معرفی کرد و گفت: «رسیدگی به امنیت شغلی هنرمندان ،اصلاح نظام صنفی، ابقای حق مادی و معنوی پدید آورندگان، بحث بیمه بیکاری شاغلان سینمایی وحل و فصل معافیت‌های مالیاتی هنرمندان بخشی از وظایف این کارگروه است.»

توحیدی در ادامه به رویکرد مثبت و تعاملی دولت یازدهم با خانه سینما اشاره کرد و افزود: «دولت تدبیر و امید تعامل خوبی را با خانه سینما برقرار کرده که به زودی نتایج ماندگار آن مشخص خواهد شد. در حال حاضر ما در حال تهیه متن اسناد کارگروهها هستیم. این اسناد به زودی در شورای عالی سینما  با حضور رییس‌جمهور مطرح و تصویب خواهند شد. بر طبق قانون مصوبات شورای عالی سینما به وجاهت قانونی هیات وزیران است. بنابراین این اسناد بعد از تصویب شدن به دستگاه‌های  اداری ابلاغ می‌شود.»

توحیدی به همکاری مثبت دولت در زمینه تصویب مسائل حقوقی اشاره کرده و گفت: «گام اول برای تثبیت امنیت شغلی هنرمندان مسائل حقوقی محکم است.در غیر این صورت تخصیص اعتبارات دردی از مشکل هنرمندان دوا نمی کند.»

مدیر عامل خانه سینما به اشتباهات دولت دهم در زمینه تعطیلی خانه سینما پرداخت: «متاسفانه دولت نهم و دهم ضربه‌های جبران ناپذیری به بدنه سینما زد. آقایان برای تعطیلی خانه سینما 10 میلیارد تومان هزینه کردند. دولت طبق برنامه چهارم توسعه در بخش فرهنگ، دولت وظیفه دارد با تدوین لایحه امنیت شغلی هنرمندان مسائلی نظیر صندوق بیمه هنرمندان را پیگیری کند. ما در دولت نهم و یازدهم این ماجرا پیگیری کردیم. ماجرایی که  در وزارت فرهنگ و ارشاد مسکوت مانده بود.»

وي افزود: «فکر می‌کنم یکی از دلایل تعطیلی خانه سینما نیز همین پیگیری‌ها بود. آقایان به جای سامان دادن به وضعیت هنرمندان ما را درگیر تغییر اساس نامه و حواشی کردند که جز ضرر برای هنر و هنرمند فایده‌ای نداشت. آخرین بودجه دولت دهم به خانه سینما 800 میلیون تومن بود که بخشی از آن پرداخت شد. تصور کنید آیا این بودجه صنفی که 5000 عضو دارد و 75 در صد از فعالان آن در زمره اقشار نابرخوردار قرار می‌گیرند، فایده‌ای دارد؟»

توحیدی حمایت‌های مقطعی  دولتی از تامین امنیت هنرمندان در دولت گذشته را نقد کرده و گفت: «در دولت گذشته عده‌ای فکر می‌کردند با ششصد هزارتومان عیدی و بن خواربار وظیفه خود را انجام داده‌اند. حال آنکه تامین معیشت هنرمندان نیازمند زیرساخت‌های اجرایی و حقوقی است.» توحیدی تاکید کرد: «روند تعامل با خانه سینما تا به امروز بسیار خوب بوده است زیرا دولت تدبیر و امید به اقتصاد فرهنگ ونقش آن در توسعه هنر به خوبی آگاه است. در شرایط کشور ما  سازوکارهای درونی صنفی به تنهایی نمی‌تواند راه گشای مشکلات هنرمندان باشد. وجود اهرم های قانونی مفید و حمایت لازم می‌تواند زمینه تامین امنیت هنرمندان را فراهم کند.»

منبع: آفتاب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها