بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۳۱۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵
امروز یک شنبه برابر با نوزدهم مرداد 1393 هجری خورشیدی، سیزدهم شوال 1435 هجری قمری، دهم اوت سال 2014 میلادی است. 80 سال پیش در چنین روزی، سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی با نام ˈآژانس پارسˈ فعالیت رسانه ای خود را آغاز کرد.
تدبیر24: مهمترین رویدادهای تاریخ معاصر ایران در این روز، به شرح زیر است:

19 مرداد 1367
به دنبال صدور قطعنامه ۶۱۹ شورای امنیت سازمان ملل متحد، گروه ناظران نظامی سازمان ملل متحد(یونیماگ) برای نظارت بر آتش بس میان ایران و عراق در مرزهای بین المللی مستقر شدند.

19 مرداد 1365
وزارت امور خارجه آمریکا تایید کرد، فردی به نام «جان پاتیس» به جرم جاسوسی برای آن کشور در ایران دستگیر شده و به جرم خود اعتراف کرده است.او کارمند یک شرکت آمریکایی در ایران بود.

19 مرداد 1357
بازار و بیشتر مغازه های شیراز در جریان حوادث انقلاب اسلامی تعطیل شد، همچنین ماموران انتظامی از ورود مردم به مسجد های عتیق و نو در این شهر جلوگیری کردند.

19 مرداد 1353
نمایندگان سیاسی ایران و عراق گفت و گوهای خود را برای پایان دادن به اختلاف ها، در آنکارا آغاز کردند.

19 مرداد 1352
ویلیام راجرز وزیر امورخارجه آمریکا برای شرکت در شورای وزیران سازمان پیمان مرکزی (سنتو) وارد تهران شد و با محمدرضا پهلوی و وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.

19 مرداد 1351
موافقتنامه افزایش ظرفیت کارخانه ذوب آهن اصفهان میان ایران و شوروی امضا شد.

19 مرداد 1339
روزنامه های ایران نوشتند هیچ یک از دولت های منطقه حاضر نشدند پیشنهاد جمال عبدالناصر را برای قطع رابطه با ایران بپذیرند.

19 مرداد 1333
ماموران حکومت نظامی روزنامه شاهد و چاپخانه ی آن را تصرف کردند.

19 مرداد 1320
نشریه ی خورنشین در تهران منتشر شد.

19 مرداد 1313
آژانس پارس آغاز به کار کرد تا تصمیم های دولت، گفت و گوها و مصوبات مجلس، فعالیت های سازمان های دولتی و غیر دولتی و افراد را به ایرانیان و سایر ملل گزارش کند و اخبار «مطلق، موثق و مهم» سایر ملل را برای استفاده ایرانیان به رسانه های کشور برساند.

19 مرداد 1305
انتشار روزنامه اطلاعات پس از یک وقفه یک ماهه از سر گرفته شد. دلیل این وقفه مشکلات مالی و فنی اعلام شد. نخستین شماره روزنامه اطلاعات، روز 19 تیر 1305 انتشار یافته بود.

19 مرداد 1300
پس از چند بار حمله ی شدید نظامیان دولتی به نیروهای جنگل و مقاومت آنها، سرانجام شهر دیلمقان به وسیله ی نیروهای دولتی تصرف شد.

19 مرداد 1294
نیروهای نظامی انگلیس شهر بوشهر را به اشغال خود درآوردند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها