بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۳۱۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
قدرت‌ الله علیخانی فعال سیاسی اصلاح‌طلب
از راهروهای مجلس شنیده می‌شود برخی به وزیر علوم گفته بودند اگر در 7-8 دانشگاه تغییری ایجاد نکنید ما با شما کاری نداریم . . .
تدبیر24: رئیس‌جمهور روز گذشته از لجاجت‌های منتقدان خسته بود. افرادی که تا چندی قبل عنان مذاکرات هسته‌ای را در دست داشتند و هر بار که به مذاکره می‌رفتند، پرونده پیچیده‌تر و تحریم گسترده‌تر می‌شد، حال که مذاکره کنندگان ایرانی مسیری متفاوت را در پیش گرفته‌اند زبان به انتقاد از دولت باز کرده‌اند و نگرانند که به نتیجه رسیدن این مذاکرات رشته‌های آنان را پنبه کند.

با اینکه هنوز نتیجه مذاکرات مشخص نشده اما مردم در داخل کشور امید فراوانی به‌نتیجه رسیدن مذاکرات دارند و امیدوارند که دیپلماسی این دولت بتواند ایران را از داستان پیچیده مذاکرات طولانی و بی‌ثمر نجات دهد. به هر حال بسیاری مسائل در این دولت تغییر کرده و دیدگاه کشورهای جهان نسبت به مسئله هسته‌ای و نیت مردم ایران تغییر کرده و رفت و آمدهای دیپلماتیک خود گواهی بر این تغییر است و عصبانیت مخالفین از مذاکره نیز مربوط به همین موضوع است. در حالی که رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند با اینکه نسبت به مذاکرات خوشبین نیستند اما با آن مخالفتی ندارند با این حال افرادی هستند که نانشان را در دعوا پیدا می‌کنند و هر چقدر فشار باشد و دعوا و ناراحتی، این افراد بیشتر سود می‌برند و بیشتر خوشحال می‌شوند و فضای شفاف و فضای مذاکره دکان این افراد را تخته کرده است.

در مجموع اینها افرادی هستند که در انتخابات شکست خوردند و این دولت را از خود نمی‌دانند و متاسفانه گاهی هم کارشان به کارشکنی‌ می‌رسد و فقط هم مختص به وزارت خارجه نیست. همین روزها دیدید که چه برخوردی با وزیر علوم صورت گرفت و چه جنجالی را در مورد بعضی تغییرات در دولت به وجود آوردند. البته دولت هم در روز اول بنای تعامل با نمایندگان مجلس را گذاشت و با شخصیت‌های استانی شروع به رایزنی کرد و همین مسئله سبب شد برخی نمایندگان توقع‌شان از دولت بالا برود. شاید اگر دولت در ابتدای کار این وعده‌ها را به نمایندگان مجلس نداده بود امروز این توقعات وجود نداشت. از راهروهای مجلس شنیده می‌شود برخی به وزیر علوم گفته بودند اگر در 7-8 دانشگاه تغییری ایجاد نکنید ما با شما کاری نداریم.

به نظر می‌رسد این توقع را برخی دولتی‌ها در بخشی از جامعه مخالفان دولت وجود آوردند و وقتی برخی دیگر از وزیران زیر بار این توقعات نمی‌روند شروع به سوال و استیضاح می‌کنند. با این حال ایرادگیرها و کسانی که به هر بهانه دولت را در معرض سوال و استیضاح قرار می‌دادند خوب است پیش از این صحبت‌ها نگاهی به کارنامه دولت مطلوب خود بیندازند و بعد درباره دولت قضاوت کنند.
برچسب ها: تدبیر24 ، مجلس ، دولت
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها