بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۳۲۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۴
امروز دوشنبه بیست و هفتم مرداد 1393 هجری خورشیدی، بیست و یکم شوال 1435 هجری قمری، هجدهم اوت سال 2014 میلادی است. 26 سال پیش در چنین روزی دبیرکل وقت سازمان ملل متحد به صورت رسمی از ایران و عراق خواست در بامداد 29 مرداد ماه آتش بس در تمام طول مرزهای دو کشور به اجرا گذاشته شود.
تدبیر24: مهمترین رویدادهای تاریخ معاصر ایران در این روز، به شرح زیر است:

27 مرداد 1371
استاد سیدمحمد طباطبایی مشهور به محیط طباطبایی، ادیب برجسته ی ایرانی که بیش از 40 کتاب، 2 هزار مقاله و 600 خطابه و سخنرانی از وی برجای مانده است در 89 سالگی درگذشت.

27 مرداد 1367
خاویر پرز دکوئیار دبیرکل سازمان ملل متحد به صورت رسمی از ایران و عراق خواست که در ساعت 6 و 30 دقیقه بامداد 29 مرداد ماه آتش بس در تمام طول مرزهای ایران و عراق به اجرا گذاشته شود.

27 مرداد 1360
آیت ‏اللَّه بهاءالدین محلاتی عالم دینی، فقیه اصولی و صاحب اثرهای تالیفی رهنمای حق، اصول العقاید و خطبات جانسوز در 84سالگی درگذشت.

27 مرداد 1357
برپایه ی گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، 2 هزار تن از ایرانیان که بیشتر آنان دانشجو بودند، در اعتراض به حمایت آمریکا از دولت ایران، از مقابل کاخ سفید تا سفارت ایران راهپیمایی کردند.

27 مرداد 1332
آیت الله کاشانی در نامه یی به محمد مصدق هشدار داد که به طور حتم وقوع یک کودتا در تهران از طرف زاهدی نزدیک است و مصدق نیز در پاسخ به این هشدار گفت: من پشت گرم به حمایت مردم ایران هستم.

27 مرداد 1320
رادیو لندن در جریان جنگ جهانی دوم اعلام کرد که حضور 2 هزار و 500 تا 2 هزار و 700 کارشناس آلمانی در ایران امنیت همسایگان این کشور را در خطر قرار داده است.

27 مرداد 1319
استاد محمد غفاری مشهور به کمال‏الملک بزرگترین نقاش دوره ی معاصر و صاحب آثار ارزنده ای چون تالار آینه در 95 سالگی درگذشت.

27 مرداد 1305
روزنامه اطلاعات نوشت: رضاخان در سفر به استان خراسان پس از ورود به بجنورد برای فرونشاندن آشوب پادگان مراوه تپه، 10 تن از متهمان این شورش را در حضور مردم اعدام کرد. افراد مستقر در این پادگان به رهبری لهاک خان به دلیل توجه نکردن مسوولان، نگرفتن حقوق و زندگی در شرایط نامناسب به منظور اعلام نارضایتی خود در دوم تیرماه 1305 به پادگان های بجنورد و قوچان حمله کرده بودند.

27 مرداد 1300
ملا عبدالکریم بن مهدی گزی فقیه بزرگ و صاحب اثرهای تذکرةالقبور، رساله در اصل دین و رساله در صیغِ العقود در 77 سالگی درگذشت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها