بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۳۲۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷
صحن علنی میدان تقابل تمام عیار اصولگرایان تندرو و معتدل شده است؛ حالا چه استیضاح وزیر علوم در کار باشد و چه انتخابات شورای نظارت بر مطبوعات. بعد از آنکه دعوای جهانگیرزاده و کوچک‌زاده جلسه علنی روز سه شنبه را به هم ریخت، جواد هروی گفت که منتقدان تصمیم کمیسیون فرهنگی برای انتخابات شورای نظارت هیچ قصدی برای عقب نشینی از موضع خود ندارند.
تدبیر24: صحن علنی میدان تقابل تمام عیار اصولگرایان تندرو و معتدل شده است؛ حالا چه استیضاح وزیر علوم در کار باشد و چه انتخابات شورای نظارت بر مطبوعات. بعد از آنکه دعوای جهانگیرزاده و کوچک‌زاده جلسه علنی روز سه شنبه را به هم ریخت، جواد هروی گفت که منتقدان تصمیم کمیسیون فرهنگی برای انتخابات شورای نظارت هیچ قصدی برای عقب نشینی از موضع خود ندارند.

به گزارش پیام نو انتخابات شورای نظارت بر مطبوعات قرار بود در جلسه روز سه شنبه مجلس برگزار شود، اما جدال لفظی و جدی جواد جهانگیر زاده و مهدی کوچک زاده و همینطور جدال مشابه بهروز نعمتی و رئیس مجلس دقایقی صحن علنی را متشنج کرد تا پس از آن تمام تلاش ها به کار گرفته شود تا انتخابات به روزی دیگر موکول گردد. چه آنکه در صورت برگزاری انتخابات احتمال ددرگیری های بیشتر در صحن علنی هم وجود داشت و با توجه به در پیش بودن جلسه استیضاح فرجی دانا شاید روسای مجلس ترجیح داده بودند تا فعلا نمایندگان را وارد چالش های بیشتر نکنند.

 با این وجود جواد هروی که فعلا دعوای اصلی بر سر کاندیداتوری او برای این انتخابات است به پیام نو می گوید که قسمت عمده ای از نمایندگان مجلس منتقد و مخالف تصمیم کمیسیون فرهنگی برای معرفی نبویان و رسایی برای شورای نظارت بر مطبوعات هستند و از آنجایی که تصمیم کمیسیون فرهنگی را مقابل نظر عمومی مجلس می دانند، قصد دارند تا فعلا برنامه خود را برای افزایش تعداد کاندیداها ادامه دهند.

 هروی به پیام نو توضیح می دهد: «بحث بر سر ورود من نیست، بحث بر سر این است که قسمت عمده ای از نمایندگان دو کاندیدای معرفی شده را به نحوی قابل قبول نمی دانند و خواهان معرفی کاندیداهای بیشتری هستند.» در دعوای صحن علنی مجلس نکته قابل توجه اعتراض شدید بهروز نعمتی، سخنگوی هیات رئیسه به علی لاریجانی رئیس مجلس بود. نعمتی به صراحت گفت که تصمیم لاریجانی درباره این انتخابات خلاف شرع و قانون است. جواد هروی نیز بعد از پایان جلسه علنی گفت که «امروز مجادلاتی که در صحن علنی صورت گرفت به جهت این بود که هیات رئیسه در بحث شفاف سازی استفساریه برای انتخابات شورای نظارت بر مطبوعات قصور کرده بود. ما واقعا می خواهیم این قضیه روشن شود که آیا هیات رئیسه می خواهد در این مساله ایستادگی کند یا نه؟»

 وی درباره اینده این انتخابات هم گفت: «انتخابات فعلا به هفته آینده موکول شده است. در خصوص نامزدهای صحن هم الان یکی بنده هستم و یکی آقای کامران. آقای کامران که عضو شورای نظارت هستند و به این ترتیب فقط من باقی می مانم. من هم همچنان مدعی هستم که کاندید بودم و این را به آقای لاریجانی اعلام کردم. ما می خواهیم استفساریه به کمک کمیسیون بیاید، نه اینکه در چالش با کمیسیون باشد. چون به هر حال الان با وضعیت موجود کمیسیون در مقابل صحن علنی قرار گرفته و این تقابل اصلا به نفع مجلس نیست.»

 اما در صورت ایستادگی بیشتر کمیسیون فرهنگی بر تصمیم خود برای معرفی همزمان نبویان و رسایی برای انتخابات شورای نظارت بر مطبوعات شاید گروه های معتدل مجلس تنها یک راه داشته باشند و آن هم از رسمیت انداختن جلسه علنی به وسیله آبستراکسیون باشد. کاری که حدادعادل پیشتر در بیان خاطراتش از مجلس ششم گفته بود که گاهی در مقابل طیف های اصلاح ‌طلب به کمک اصولگرایان می آمده است.

با این وجود جواد هروی تاکید می کند که «با ابستراکسیون می توان جلسه رای گیری را از اکثریت انداخت اما من تاکید می کنم که فعلا چنین چیزی در دستور کار ما نیست و فعلا تلاش می کنیم تا با روش های دیگری مثل همین بحث استفساریه موضوع را حل و فصل کنیم.» اما مساله اینجاست که احمد سالک هم بر تصمیم قبلی کمیسیون فرهنگی تاکید می کند و گفته که این کمیسیون حاضر به عقب نشینی نیست، موضعی مشابه موضع منتقدان کمیسیون. در این شرایط شاید دعوای لفظی بهروز نعمتی، سخنگوی هیات رئیسه با علی لاریجانی بر سر استفساریه حکایت از آن دارد که بحث استفساریه به هر دلیلی در هیات رئیسه به بن بست خورده است که شخص سخنگو را در صحن علنی به واکنشی اینچنینی وادار می کند. همزمان این واکنش و جدال جهانگیرزاده و کوچک زاده هم حکایت از حیاتی بودن این اختلاف دارد و به نظر نمی رسد طرفین به همین راحتی تن به شکست بدهند. چنین شرایطی شاید بر خلاف آنچه که هروی گفته اندک اندک آبستراکسیون در جلسه انتخابات را به یکی از گزینه های جریان معتدل مجلس تبدیل کند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها