بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۳۲۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳
اگر سری به قاره‌ی سبز بزنید، حداقل با یک دوجین پل برخورد خواهید کرد که با عنوان "پل شیطان" شناخته می‌شوند. اما چه این تفکر ریشه در اساطیر و افسانه‌ها داشته باشد و چه خرافات محلی، بازدید از این پل‌های باستانی خالی از لطف نخواهد بود.
تدبیر24: اگر سری به قاره‌ی سبز بزنید، حداقل با یک دوجین پل برخورد خواهید کرد که با عنوان "پل شیطان" شناخته می‌شوند. اما چه این تفکر ریشه در اساطیر و افسانه‌ها داشته باشد و چه خرافات محلی، بازدید از این پل‌های باستانی خالی از لطف نخواهد بود. در این مطلب سری خواهیم زد به یکی از این سازه‌های دیدنی، با ما همراه باشید.
 
 
این پل‌ها اغلب از سنگ ساخته شده و محصول کار ماسون‌ها یا همان استادان سنگتراش هستند. عموماً و به اشتباه زمان ساخت این پل‌ها  را به دوران شکوه امپراتوری روم باستان نسبت می‌دهند، اما در واقع این سازه‌ها در قرون وسطی و در بازه زمانی 1000 تا 1600 پس از میلاد بنیان نهاده شده‌اند. داستان‌های مرتبط با احداث آنها اغلب با فولکلورهای محلی بیان شده است، افسانه‌هایی که دست داشتن شیطان در ساخت این پل‌ها را محرز و حتمی نشان می‌دهند.
 
 
این پل به ویژه در منطقه‌ای زیبا و خوش منظره ساخته شده و از دیدی مناسب  رو به رودخانه‌ی ریوس (Reuss) و تنگه‌ی شلونن (Schollenen) برخوردار است. بر طبق یک افسانه‌ی محلی، ساختن پلی در این منطقه کاری دشوار و تقریباً غیر ممکن بوده است. این مسئله سبب شده  در قرن سیزدهم یک شهردار از جان گذشته دست به دامان شیطان شده و از او کمک بخواهد. شیطان در نهایت موافقت می‌کند، اما در مقابل روح نخستین کسی که از روی پل عبور کند را طلب می‌کند. اهالی باهوش ظاهراً این شرط را می‌پذیرند ولی شیطان را فریفته و یک بز را به روی پل می‌فرستند، همچنین  روی سنگی در همان حوالی صلیبی را حکاکی می‌کنند تا از مزاحمت‌های بعدی شیطان در امان باشند.
 
 
امروزه معمولاً عاشقان پیاده روی در مسیر خود از روی این پل نیز عبور کرده و از چشم انداز زیبای تنگه لذت می‌برند. به یمن ساخته شدن این پل علی رغم وجود صخره‌های متعدد در این ناحیه، پیاده روی آسانی پیش روی افراد است. مسیری که در نهایت تنها سی دقیقه به طول خواهد انجامید.
 
 
این نقطه به دلیل مناظر زیبا، مسیرهای پیاده روی اید‌ه‌آل و یک پل باستانی، مقصد گردشگران بیشماری است که در تمامی طول سال به جز فصل زمستان، رهسپار این نقطه می‌شوند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها