بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۳۴۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴
معاون داروی وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: درحال حاضر 18قلم داروی نوترکیب و بیوتکنولوژی در کشور تولید می شود که تا پایان سال 12 قلم دیگر به این تعداد افزوده شده و در خط تولید داخلی قرار خواهد گرفت.
تدبیر24: دکتر رسول دیناروند در مراسم افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی در تبریز با اشاره به اینکه سیاست وزارت بهداشت حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندکان است افزود : توسعه شرکت های دانش بنیان بسیار جدی گرفته شده است و ما در زمینه تولید داروهایی با فنآوری پیشرفته جزو کشورهای پیشگام هستیم.

وی با اشاره به اینکه درعرصه صنایع غذایی و تجهیزات پزشکی نیز وضعیت مطلوبی داریم اظهار داشت: ما همواره در صنایع غذایی و داروسازی و پزشکی باید به فراتر از مرزها بیندیشیم و وزارت بهداشت نیز با تمام توان و امکانات این آمادگی را دارد که از فعالان در این زمینه ها حمایت کند.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: امسال درحوزه دارویی یک آرامش منطقی و پایدار در کشور ایجاد شده و با وجود کاهش 30 درصدی واردات دارو ، مردم احساس کمبود دارو را نیز ندارند و تورم در زمینه قیمت داروها 50 درصد کمتر از تورم در سایر زمینه ها است.

دیناروند با اشاره به اینکه تبریز قطب جدی صنعت غذا و دارو و پزشکی کشور است، افزود: مردم این خطه تولید کننده و صادر کننده غذا و دارو هستند و بیش از اینکه مصرف کننده باشند بار دیگر بخش های کشور را بردوش می کشند.

گفتنی است همزمان با افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی در تبریز، از دو داروی آمپول اسید لوکوفولین داروی درمان کم خونی در بیماران مبتلا به سرطان و کپسول شارک کارتیلاژ مورد استفاده در بیماریهای التهابی مفاصل به عنوان مکمل و همچنین تخت بیمار آتریا متعلق به شرکت سینا احمدآریا ، رونمایی شد.

منبع: پایگاه خبری وزارت بهداشت
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها