بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۳۴۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹
شهردار منطقه 18 با اشاره به اینکه استفاده از ساحل و حاشیه رودخانه کن در این پروژه مطرح شده است تصریح کرد : نخستین شن باغ کشور در بوستان مادر منطقه 18 احداث و مورد بهره بردایر قرار خواهد گرفت
تدبیر24: شهردار منطقه 18از احداث نخستین شن باغ کشور در حاشیه رودخانه کن خبر داد .

وحید نوروزی در حاشیه جلسه مشترک شهرداری منطقه با مهندسان مشاور پروژه بوستان مادر گفت: بوستان مادر در فضایی به وسعت 23 هکتار در 2 فاز به بهره برداری خواهد رسید .

وی با بیان اینکه احداث بزرگترین تفرجگاه پایتخت به وسعت 470 هکتار در مسیر رودخانه کن ، در 2 فاز در دست اجرا است گفت : فاز نخست انرا شهرداری منطقه در طرحی 23 هکتاری دردست احداث دارد که طی سال جاری مورد بهر برداری قرار خواهدگرفت .

به گفته نوروزی در فاز اول این بوستان سردیس‌های شهدای شاخص منطقه 18 در این بوستان نصب خواهد شد همچنین محل ویژه برای آموزش سبک زندگی با اولویت مقام مادر در این بوستان احداث خواهد شد.

شهردار منطقه 18 با اشاره به اینکه استفاده از ساحل و حاشیه رودخانه کن در این پروژه مطرح شده است تصریح کرد : نخستین شن باغ کشور در بوستان مادر منطقه 18 احداث و مورد بهره بردایر قرار خواهد گرفت

وی با تأکید بر اینکه احداث شن باغ در دل بوستان مادر و حاشیه رودخانه کن ، می‌تواند فرصت بکری را برای استفاده شهروندان به وجود آورد اظهار داشت : تلاش خواهیم کرد از مصالح طبیعی و طراحی‌های بدیع در این بوستان فرامنطقه‌ای بهره ببریم تا به حفظ محیط زیست کمک کرده باشیم. به همین منظور ، طراحی ویژه ایی را برای ساخت آلاچیق‌های این بوستان در نظر گرفته‌ایم.

به گفته نوروزی آلاچیق‌های تعبیه شده در بوستان مادر ، با استفاده از درختان طبیعی شکل خواهند گرفت و هیچ عنصر غیرطبیعی در ساخت آنها استفاده نخواهد شد این در حالیست که تاکنون از چنین سبکی برای احداث الاچیق ها استفاده نشده است و برای نخستین بار در منطقه 18 پایتخت مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .

شهردار منطقه 18 در ادامه جلسه به موضوع تملک بخشی از زمین‌های اطراف و مرتبط با بوستان مادر پرداخت و گفت : با توجه به قولی که به شهروندان پایتخت داده ایم تا پایان سال جاری فاز نخست این بوستان زیبا را به بهره‌برداری میرسانیم لذا روند تملک اراضی اطراف باید سرعت بیشتری به خود بگیرد .

نوروزی با اشاره به پیگیری‌های مسئولان منطقه‌ای برای سرعت یافتن روند ساخت این پروژه بزرگ در جنوب غرب پایتخت اظهار داشت: طی بازدید های هفتگی روند احداث پروژه ، نقاط قوت و ضعف آنرا پیگیر خواهیم شد .

شهردار منطقه 18 با اشاره به نام گذاری این بوستان به نام بوستان مادر گفت : در روز مراسم کلنگ زنی این پروژه یادی کردیم از همه مادران فداکار، به ویژه مادران شهدای منطقه و کشور که حق بزرگی بر گردن همه ما دارند. به همین منظور این بوستان به برکت همه مادران کشورمان، بوستان مادر نامیده شده است.

وی تصریح کرد : به پاس خون همه شهدا و به نمایندگی از نام مقدس آن‌ها،سردیس شهدای منطقه 18 نیز در بوستان بزرگ مادر نصب خواهد شد.

نوروزی درباره دسترسی‌های ویژه این بوستان و امکانات جانبی آن اظهار داشت:خوشبختانه در گذشته تجربه‌های بسیار خوبی از عملیات ساخت 2 بوستان رود دره‌ای نهج البلاغه و جوانمردان به دست آورده‌ایم. به ویژه تجربه‌های ترافیکی این پروژه که به ما کمک می‌کند تا دسترسی‌های مناسب‌تری را برای بوستان مادر در نظر بگیریم. از آنجا که این بوستان در نزدیکی بزرگراه آزاداگان احداث خواهد شد، تلاش می‌کنیم تا کمترین میزان درگیری با این بزرگراه به وجود بیاید. این بوستان که در ادامه 2 بوستان رود دره‌ای احداث می‌شود بخش قابل توجهی از فضاهای تفریحی منطقه 18 و دیگر مناطق تهران را به خود اختصاص خواهد داد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها