بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۳۴۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
نخستین همایش ملی مدیریت پایدار منابع خاک و محیط زیست روز چهارشنبه در دانشگاه شهید باهنر کرمان گشایش یافت.
تدبیر24: رییس همایش ملی مدیریت پایدار منابع خاک و محیط زیست در حاشیه این همایش گفت : بررسی و ارایه آخرین دستاوردهای مرتبط با حفظ پایدار خاک و محیط زیست در کنار تولید و بهره برداری این عرصه در همایش مد نظر قرار دارد.

'مهدی سرچشمه پور'، افزود: این همایش ارتباط بین منابع خاک و محیط زیست را با توجه به نقش کلیدی آنها در روند زندگی انسان و موجودات زنده هدف قرار داده است.

وی گفت: همایش ملی مدیریت پایدار منابع خاک و محیط زیست توسط بخش علوم و مهندسی خاک دانشگاه شهید باهنر کرمان و با همکاری شرکت ملی صنایع مس ایران و اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان 19 و 20 شهریور در دانشگاه شهید باهنر برگزار می شود.

وی ادامه داد: با توجه به جمعیت رو به رشد کنونی، توسعه شهرنشینی و افزایش قابل توجه فعالیت های صنعتی و معدنی این همایش به منظور ایجاد ارتباط بین دانشگاه، صنعت، معادن و دیگر بخش های مربوط مانند کشاورزی و منابع طبیعی برگزار می شود.

دبیر علمی همایش ملی مدیریت پایدار منابع خاک و محیط زیست نیز از ارایه 284 مقاله به دبیرخانه همایش خبر داد.

دکتر 'محمد هادی فرپور' اظهار کرد: مقالات این همایش در 13 محور نگارش شده است که 214 مقاله به صورت پوستر و 70 مقاله نیز به صورت شفاهی ارایه می شود.

وی تعداد ثبت نام کنندگان در نخستین همایش ملی مدیریت پایدار منابع خاک و محیط زیست را 410 نفر اعلام کرد.

وی 'آلودگی، شاخص های زیستی و زیست پالایی، 'فناوری های نوین زیستی در احیاء منابع اراضی و محیط زیست'، 'بهره برداری پایدار از اکوسیستم های خاکی در معادن و مناطق صنعتی'، 'کشاورزی پایدار در مناطق خشک و نیمه خشک' و 'رویکردهای نوین در مدیریت کویر و احیا اراضی بیابانی' را از محورهای این همایش ذکر کرد.

'تخریب اراضی و راهکارهای مقابله با آن'،'خاک ورزی حفاظتی و مدیریت بقایا'، 'تناسب اراضی، آمایش سرزمین و اکوتوریسم'، 'استفاده بهینه از آب های نامتعارف در کشاورزی پایدار'، 'ملاحظات اکولوژیکی در کشت های گلخانه ای'، 'کارکردهای زیست محیطی کانی های رس و نانو ذرات'، 'چالش های زیست محیطی ریزگردها' و 'آموزش های مرتبط با محیط زیست و توسعه پایدار' از دیگر محورهای این همایش است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها