بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۳۶۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸
معاون سکوی نفتی نصر:
معاون سکوی نفتی نصر گفت: با حفر 11 حلقه چاه جدید پمپی و پمپی کردن چاه های موجود، از اواخر سال جاری یا اوایل سال 94 میزان تولید میدان نفتی الوند در خلیج فارس از 11 به 22 هزار بشکه در روز افزاش خواهد یافت.
تدبیر24: صادق توسلی با تشریح عملکرد میادین سکوی نفتی نصر، گفت: میدان الوند 11 چاه دارد که با گذشت زمان دچار افت فشار شده اند، بنابراین قرار است که این چاه ها پمپی شوند.

معاون سکوی نفتی نصر با بیان اینکه میدان الوند یک میلیارد و 700 میلیون بشکه نفت درجا دارد، خاطرنشان کرد: با حفر 11 حلقه چاه جدید پمپی تعداد چاه های میدان الوند به 22 حلقه افزایش می یابد.

توسلی گفت: این پروژه در اواخر سال 93 یا ابتدای سال 94 به بهره برداری خواهد رسید.

وی یادآور شد: اولین قرارداد بیع متقابل نفت در سال 1377 برای توسعه میدان الوند و با مشارکت شرکت توتال فرانسه اجرا شد.

معاون سکوی نفتی نصر ادامه داد: در میدان الوند روزانه 10 تا 20 میلیون فوت مکعب گاز همراه سوزانده می شود که قرار است با نصب کمپرسورهایی، گازهای همراه به واحد ال.ان.جی جزیره سیری ارسال شود.

توسلی اظهار داشت: تا سال آینده با نصب این کمپرسورها، گازهای همراه برای تامین خوراک واحد ان.جی.ال به جزیره سیری ارسال خواهد شد.

سکوی نصر در 14 کیلومتری جزیره سیری واقع شده و تولید میادین نفتی الوند، دنا، سیوند و نصرت را جمع آوری و به تاسیسات جزیره ارسال می کند.

میدان الوند در 50 کیلومتری غرب جزیره سیری واقع شده و شامل دو سکو است. این میدان دارای 11 حلقه چاه افقی تولیدی است.

نفت میادین سیوند، دنا، نصرت و الوند در سکوی بهره برداری نصر جمع آوری و پس از فرآورش اولیه توسط یک خط لوله 16 اینچی به طول 33 کیلومتر به جزیره سیری منتقل می شود.

فاصله این جزیره تا مرکز شهرستان ابوموسی که در قسمت شرقی جزیره سیری واقع شده در حدود 27 کیلومتر است.

فاصله دریایی سیری تا مرکز استان هرمزگان شهر بندرعباس در حدود 152 مایل دریایی است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها