بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۳۶۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
پس از سال ها حضور ایران در تنگه ی هرمز، لوله ی نفتی جدید در فجیره به امارات این اجازه را می دهد که تنگه ی هرمز را دور بزند.
تدبیر24:  پس از سال ها حضور ایران در تنگه ی هرمز، لوله ی نفتی جدید در فجیره به امارات این اجازه را می دهد که تنگه ی هرمز را دور بزند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، در واکنش به کنترل کامل ایران بر تنگه ی هرمز، راه دیگری برای انتقال نفت در ساحل دریای عرب با پتانسیل تغییر شکل بازارهای انرژی جهان در حال رشد است.

نفتکش های غول پیکر هم اکنون برای حمل نفت یا سوخت گیری مجدد در فجیره (در امارات متحده عربی) صف بسته اند.

تنگه ی هرمز شاهراهی است که یک سوم ترافیک نفتی جهان از آن می گذرد  و شیخ نشین های خلیج فارس را به دریای عرب متصل می کند.

نگرانی ها از بستن تنگه ی هرمز توسط ایران همواره طی چندین دهه گذشته بر بازار نفت سنگینی می کرده است.

در سال 2008،  نگرانی های ناشی از بستن تنگه هرمز توسط ایران باعث افزایش بی سابقه قیمت نفت به سطح 147 دلار در هربشکه شد. اما افتتاح و گشایی یک لوله نفتی صادراتی به طول 240 مایل در دو سال گذشته که بزرگترین میدان های نفتی امارات را به دریای عرب متصل می کند، باعث کاهش نگرانی ها شده و می تواند فجیره را به مسیری بی سر و صدا تبدیل کند.

سهیل المزروعی وزیر انرژی امارات گفت: فجیزه تنها امارتی است که دسترسی قابل توجهی به دریا دارد و همواره دولت به دنبال استفاده از این محل استراتژیک به عنوان مسیری برای صادرات بوده است.

وی افزود: زیرساخت هایی که فجیره دارد و در آینده نیز خواهد داشت، آن را تبدیل به شهر و مقصدی بزرگ برای بخش انرژی می کند.

این لوله ی نفتی از حشبان امارات حدود 800 هزار بشکه نفت در روز جا به جا می کند و قابلیت انتقال 1.5 میلیون بشکه در روز را دارد.

منبع:دیلی تلگراف
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها