بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۳۶۹۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: نتیجه بررسی این سازمان درباره پرونده سقوط هواپیمای آنتونوف ۱۴۰ هفته آینده به مراجع ذیربط اعلام می‌شود.
تدبیر24: ناصر سراج افزود: این‌گونه گزارش‌ها محرمانه است و در خصوص این گزارش با حدود 700 مولفه سروکار داریم و تا زمانی که به تائید کارشناسان نرسد نمی‌توان اعلام عمومی کرد.

وی گفت: ما فعلا این گزارش را تا هفته آینده تقدیم مراجع ذی‌صلاح خواهیم کرد و نتایج آن پس از بررسی‌های بسیار دقیق کارشناسی به اطلاع عموم می‌رسد.

19 مرداد امسال یک فروند هواپیمای آنتونوف 140 ساعت 9:25 دقیقه پس از پرواز از فرودگاه مهرآباد تهران در شهرک مسکونی آزادی تهران سقوط کرد که این حادثه 48 کشته و زخمی برجا گذاشت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
سيد جواد ميري جويباري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
0
0
نا مه به رئيس بازرسي كل كشور : نتايج بررسي سقوط آنتونوف 140: با عرض سلام: به نظرمن سقوط آنتونوف به شرح ذيل مي باشد:
ابهامات : 1- بار اضافه. 2- زود پرواز كردن. طبق معمول بر خاستن يك هواپيما به نيرو و قدرت استاندارد موتور آن بستگي دارد كه اين كار با توجه به وزن هواپيما تنظيم مي شود يعني رعايت قوانين استاندارد پرواز درهواپيماي خاص.
عواملي كه مي تواند اين تنظيمات را بهم بزند برف و باران و تگرگ شديد و گردو غبار و طوفاني كه خلاف جهت هواپيما در حركت باشد است مثل قايقي كه خلاف جهت آب در حركت است به همان اندازه سرعت آب به مو تور فشار وارد مي شود. ولي در پرواز آنتونوف شرايط عادي بو ده است و هواي سرد يا گرماي حتي 100 درجه اگر بي حركت باشد تنظيم استاندارد پرواز مي تواند اين شرايط را به خوبي تحمل كند چو نكه در شرايط هواي سرد سيبري و هواي گرم آفريقا اين استاندارد كفايت مي كند . در اصل موتور به اندازه نياز ،هوا را درسيستم پرمي كند(تحت فشار لازمه) و شرايط بد آب و هوا فقط در حين پرواز مي تواند در سيستم مو تور اختلالاط ايجاد كند چونكه در اين شرايط با وزن و انر سي ي هوا پيما كه در حال پايين آمدن (سقوط) است در گير هستيم كه تا كنون كاري بسيار دشوار بوده است. اين را يادآوري كنم تنظيم استاندارد پرواز مي تواند تا 60 درصد به خلبان كمك كند 40 در صد ديگر به عهده ي خلبان است كه بايد فراتر از عوامل استاندارد دقت داشته باشد. اتفاقي كه براي آنتونوف 140 افتاده است خطاي ما مورين كنترل بوده است كه در قوانين استاندارد پرواز اختلالات ايجادكرده اند . همچنين براي مقابله با چنين اختلالاتي كه عامل آن بار گيري اضافه بوده است خلبان تجربه كافي نداشته است ولي به علت نبودن عوامل مقابله با چنين اختلالات در دانشگاه ها ، نمي شود خلبان را مقصر گرفت.
عوامل موجود براي پيشگيري: اگر هواپيمايي با شرايط استاندارد خاص با 400 كيلومتر از زمين بلند ميشود، در شرايط بار اضافه 500 كيلومتر بايد سرعت داده شود چونكه 100 كيلومتر به خاطر انرسي ي ايجاد شده مي باشد و همه ي اين انر سي در زمين به وزن وارد شده است(اتفاق افتاده استو هواپيما در زمين بود بايد برطرف مي شده است) و با توجه به رعايت قوانين استاندارد پرواز در هوا ، به قوانين اختلال ايجاد مي شود و خلبان براي نجات هواپيما مجبور مي شود فشار غير استاندارد به موتور وارد كند يعني فشار سرعت 800 كيلو متر را در وظعييت 500 كيلو متر مسلما سوخت بيشتري به موتور تزريق مي شود و اين سوخت اضافه منجر به آتش سوزي مي شود و يا تنظيم هوايي كه بايد در سيستم گرم شود اختلالات ايجاد مي شود. به نظر من هواپيماي آنتونوف 140 هيچ ايرادي ندارد چونكه بعضي ازهوا پيماهاي شركتهاي معتبر هم در حين برخاستن آتش گرفته اند. لطفا اين جانب را در ساخت هواپيما دخالت بدهيد پروژه اي براي مقابله با آتشسوزي يا سقوط احتمالي در حين برخاستن و نشستن هواپيما در نظر دارم شايد به صنعت هواپيماسازي كمك كند. متشكرم تلفن تماس: ....سعي كنيد اين ارتباط را با همين شماره برقرار كنيد تلفن من هميشه باز است و هميشه در خدمتگزاري حاضرم . اميد وارم اين اطلاعات در كشف سقوط آنتونو موثر واقع شود..
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها