بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۳۷۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
کتاب مصور 'ایران' تالیف خانم «آندریا روشکه» عکاس و سیاحتگر آلمانی در نمایشگاه بین المللی 2014 کتاب فرانکفورت رونمایی می شود.
تدبیر24: کتاب مصور ایران که حاصل سفرهای متعدد گردشگر آلمانی علاقمند به ایران است با همکاری انستیتو فرهنگی حافظ در برلین و توسط شرکت انتشاراتی بین المللی الهدی در ایران در 217 صفحه در قطع A4 چاپ و منتشر شده است.
کتاب «ایران» دربرگیرنده صدها عکس منتخب از مجموعه هفت هزار تصویری است که خانم «روشکه» و همسرش طی سفرهای مختلف به نواحی مختلف سرزمین ایران جمع آوری کرده اند.
در این کتاب پیرامون زیبایهای شهرهای مختلف کشورمان، بناهای تاریخی آن، موزه ها، مساجد و ... مطالب متعددی به آلمانی آمده است که تصویر بسیار مثبتی را به خواننده ارائه می کند.
براساس برنامه اعلام شده قرار است در حاشیه برگزاری شصت و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت،کتاب «ایران» در قالب یک کنفرانس خبری در روز شنبه مورخ 11 اکتبر 2014 ( 19 مهر) رونمایی شود.

کتاب 'ایران' که با نگاهی مثبت و با قلمی روان نگارش یافته است می‏تواند بستری مناسب برای روشن سازی اذهان مردم کشورهای آلمانی زبان درخصوص جمهوری اسلامی ایران باشد و نگاه آنها را از پیشداوری ها‏ی مغرضانه برخاسته از تبلیغات رسانه‏های جهان غرب اصلاح کند.
انستیتو فرهنگی حافظ امسال در شصت وششمین دوره از نمایشگاه بین المللی فرانکفورت در سالن پنج این نمایشگاه با ارائه آخرین منشورات خود حضوری فعال دارد.
انتشارات این موسسه فرهنگی شامل نسخه نهایی و چاپی فرهنگ «واژگان علوم انسانی» با بیش از 73 هزار مدخل اصلی و فرعی است، که با همیاری انستیتو حافظ و توسط شرکت انتشاراتی باوتسRaugott Bautz GmbH ، در آلمان منتشر شده است.
این واژه نامه که سال گذشته به صورت آزمایشی در تعداد محدودی منتشر شده بود با برخی اصلاحات و ویرایش نهایی اکنون در اختیار علاقمندان است.
فرهنگ واژگان علوم انسانی که با تلاش دکترمنوچهر امیرپور تدوین شده،دستمایه ارزشمندی برای آن دسته از مخاطبان خواهد بود که خواهان کار پیرامون حوزه علوم انسانی به زبان آلمانی هستند.
فرهنگ مذکور مشتمل بر واژگان رشته های اخلاق، ادبیات، ارتباطات، فلسفه، منطق، هنر، قوم شناسی، آموزش و پرورش و محیط زیست است که از میان هزاران واژه علمی مندرج در فرهنگ های جامع و تخصصی برگزیده شده اند.
گزارش تصویری از آثار تاریخی و باستانی ایران در قالب یک لوح فشرده به زبان آلمانی از دیگر دستاوردهای انستیتو فرهنگی حافظ در این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت است که از سوی مخاطبان آلمانی با استقبال روبرو شد.
شصت و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت که از روز گذشته( چهارشنبه) آغاز شده به مدت پنج روز تا یکشنبه 20 مهر( 12 اکتبر) پذیرای علاقمندان به کتاب و کتابخوانی از کشورهای مختلف جهان است.

جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه 2014 فرانکفورت برنامه ای متراکم برای حضور در این نمایشگاه 5 روزه دارد و سالن های 5.0، 3.0 و 4.2 از جمله سالن هایی است که ناشران ایرانی در آنجا غرفه دارند.

نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت به عنوان بزرگترین نمایشگاه حرفه ای کتاب و رسانه در جهان، هر سال در ماه اکتبر (مهرماه) برگزار می شود.

این رویداد فرهنگی فرصتی برای آشنایی با تازه های نشر، دسترسی به اخبار جدید، کسب تجربه، توسعه و کشف نوآوری ها، برنامه ریزی، گفتگو، آموختن درباره فناوری ها، آشنایی با ایده های نو، برقراری ارتباط با مشتریان جدید و یافتن الگوها و شیوه های جدید کاری در حوزه نشر و رسانه قلمداد می شود.

این نمایشگاه هر ساله به طور میانگین با حضور بیش از 100 کشور و 7 هزار و 300 شرکت کننده، میزبان شمار زیادی بازدیدکننده از سراسر جهان خواهد بود.

در این نمایشگاه بیش از سه هزار و 400 همایش و رویداد مختلف برپا می شود و حدود 9 هزار روزنامه نگار به پوشش خبرهای آن می پردازند.

سه روز نخست این نمایشگاه پنج روزه به بازدیدکنندگان تخصصی و سرمایه گذاران حوزه نشر و کتاب اختصاص دارد و در دو روز پایانی، بازدیدکنندگان غیرحرفه ای نیز این فرصت را خواهند یافت تا از غرفه های کتاب دیدن نمایند.

کشور فنلاند به عنوان کشور مهمان این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت، مطرح ترین آثار ادبی، هنری، علمی این کشور را به علاقمندان عرضه کرده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها