بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۳۷۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
عبدالحسن مقتدایی
استاندار خوزستان اعلام کرد: با پیگیریهای انجام شده و موافقت وزیر کشور، مجوز فعالیت و راه اندازی بندرشادگان در استان خوزستان صادر شد.
تدبیر24: ' عبدالحسن مقتدایی' روز سه شنبه در نشست معاونین حوزه استانداری افزود: با استقرار واحدهای ذی ربط حداکثر ظرف 10 روز آینده فعالیت اقتصادی بندرشادگان آغاز می شود.
وی گفت: مقررشده تا که اسکله شادگان مطابق ضوابط و مقررات گمرکی و گذرنامه با مدیریت و سرپرستی مرز مجاز دریایی بندرامام خمینی ( ره ) شروع به فعالیت کند.
استاندار خوزستان تامین معیشت مرزنشینان در طول ساحل و مرزهای خشکی استان خوزستان درشادگان، رونق کسب و کار دراین منطقه محروم و نیز ارتقاء سطح امنیت مرزی منطقه که دارای 55 کیلومتر مرز دریایی با عراق است را از اهداف مهم راه اندازی این بندر عنوان کرد.
مقتدایی گفت: تامین معیشت مردم این منطقه محروم همواره مورد توجه مدیران بوده که با پیگیریهای صورت گرفته مجوز فعالیت گمرک در این منطقه نیز دریافت شد.
استاندار خوزستان افزود: مقدمات کار با مشارکت اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ، نیروی انتظامی اعم از مرزبانی و اداره گذرنامه،اداره کل گمرک و سایردستگاهها با بهره گیری از امکانات موجود فراهم شده است.
وی ابرازامیدواری کرد که با بهره برداری این بندر شاهد رونق کسب و کار در این خطه ازمیهن اسلامی و ارتقا سطح معیشت مردم عزیزشادگان باشیم.
بندرشادگان که 400 میلیارد ریال اعتبار برای احداث ابنیه و راهسازی آن هزینه شده
عملیات اجرایی آن سال گذشته به پایان رسید اما تاکنون به دلیل برخی تشریفات اداری و صادر نشدن مجوز شروع به کار نکرده است.
فاز اول بندر شادگان دارای بیش از سه هکتار مساحت است و کل مساحت زمین تملک شده این بندر حدود 30 هکتار می باشد.
بندرشادگان دارای ظرفیت تخلیه و بارگیری حدود 100 هزار تن درسال است که ظرفیت پهلوگیری شناور در لنگرگاه آن پس از لایروبی کشتی های 500 تنی خواهد بود.
شهرستان شادگان دارای بیش از 300 فروند لنج صیادی و تجاری فعال و بیش از 650 قایق صیادی فعال است و دو رودخانه عظیم کارون و جراحی در این شهرستان جریان دارند.
شادگان همچنین دارای دو خور متصل به دریا به نام های ابوخضیرو دورق است که قابل کشتیرانی است و تالاب بین المللی شادگان با 537 هزار هکتار در این شهرستان واقع است که به تنهایی یک سوم مساحت تالاب های کشور را شامل می شود.
این شهرستان با داشتن حدوددو میلیون و 500 هزار اصله نخل خرما, رتبه نخست کشور را از این حیث دارد و سالانه 60 هزارتن خرما به کشورهای همسایه خلیج فارس ازطریق بندرعباس و دیگر بنادر کشور و استان صادر می کند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها