بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۷۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰
یک عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز معتقد است که مدعی‌العموم می‌تواند در مورد انتشار فیلم‌هایی در فضای مجازی مانند فیلم اتاق عمل که باعث جریحه‌دار شدن عفت عمومی و احساسات مردم می‌شود، ورود پیدا کند.
تدبیر24: جلیل مالکی اظهار کرد: از آنجا که انتشار این گونه فیلم‌ها باعث جریحه دار شدن عفت عمومی می‌شود، مدعی العموم به عنوان نماینده جامعه می تواند موضوع را پیگیری و مرتکبین آن را تحت تعقیب قرار دهد.
وی درباره اظهارات رئیس پلیس فتا مبنی بر اینکه برخورد با ویدئوهای منتشر شده از اتاق عمل، ماموریت ما نیست، خاطرنشان کرد: جریحه‌دار شدن احساسات عمومی مردم از لحاظ جنبه عمومی جرم قابل تعقیب است و نمی‌توان گفت به دلیل اینکه شاکی خصوصی ندارد نباید هیچ اقدامی انجام دهیم.
این وکیل دادگستری افزود: این گفته که «برخورد با ویدئوهای منتشرشده از اتاق عمل، ماموریت ما نیست»، درست نمی‌باشد؛ زیرا وظیفه پلیس فتا مراقبت‌های این چنینی در فضای مجازی است، البته پلیس فتا مرجع قضایی نیست ولی می تواند به عنوان ضابط قضایی در این موارد تحقیقات را تکمیل کند و با انجام کار پلیسی در فضای مجازی، مسببین پخش اینگونه فیلم‌ها را شناسایی کند.
مالکی با بیان اینکه پلیس فتا باید مرتکبین این گونه جرائم را به مراجع قضایی معرفی کند، ادامه داد: لازم است که پلیس فتا حتی از باب پیشگیری از وقوع جرم ین گونه موارد را پیگیری و موضوع را به مراجع ذی ربط مانند معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اطلاع دهد.
این عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز افزود: مجازات منتشرکنندگان این گونه فیلم‌ها در بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی و در قسمت جرائم مربوط به عفت عمومی آمده است.
وی تصریح کرد: به نظر می رسد مرتکبین اینگونه جرائم باید به موجب قسمت اخیر ماده 638 قانون مجازات اسلامی که آورده «... هرکس که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نمی باشد ولی عفت عمومی را جریحه دار نماید فقط به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد» مجازات شوند. علاوه بر این طبق ماده 640 قانون مجازات اسلامی «... هر کس هر چیزی را که عفت و اخلاق عمومی را جریحه دار نماید برای تجارت یا توزیع به نمایش و معرض انظار عمومی گذارد یا بسازد یا برای تجارت و توزیع نگه دارد، به حبس از سه ماه تا یک سال و جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا شش میلیون ریال و تا (74) ضربه شلاق یا به یک یا دو مجازات مذکور محکوم خواهد شد».
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها