بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۳۷۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵
در پی انتشار گزارشی در ایسنا با عنوان «چرا دیگر در هواپیماها آبگوشت سرو نمی‌شود؟»، خلبان یکی از شرکت‌های هواپیمایی در تماس با این خبرگزاری از کیفیت بد غذاهایی که در هواپیما برای مسافران و گردشگران سرو می‌شود، انتقاد کرد.
تدبیر24: این خلبان که خواست نامش فاش نشود، اظهار کرد: بارها در غذاهایی که در هواپیما سرو می‌شود، سوسک دیده شده است. چندین بار هم قبل از اینکه مهمانداران غذا را سرو کنند، متوجه این موضوع شده و ظرف دیگری جایگزین آن کرده‌اند. البته مواردی هم داشته‌ایم که مسافران در حین صرف غذا متوجه این موضوع شده‌ و بابت این اتفاق شکایت هم کرده‌اند.

او ادامه می‌دهد: مسئول مربوطه‌ای که غذاهای تولید شده برای مسافران را با غذاهای پروازهای خارجی مقایسه می‌کند و مدعی می‌شود در تولید غذاهایشان از ادویه و روغن کمی استفاده می‌کند، آیا تا کنون توانسته مجوز «HACCP» (یکی از مجوزهای صنایع غذایی که به کارخانه‌هایی که استانداردها را رعایت می‌کنند اعطا می‌شود) را دریافت کند!؟ تا جایی که من اطلاع دارم، تا 6 ماه پیش هم هنوز موفق به دریافت این مجوز نشده بود.

این خلبان می‌افزاید: یعنی هواپیماهای مطرح خارجی به سلامت مسافران اهمیت نمی‌دهند که غذاهایی با چربی و ادویه زیاد برای مسافران و گردشگران‌ سرو می‌کنند؟! و تنها شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به سلامتی مسافران توجه ویژه‌ای دارند!

او همچنین می‌گوید: کیفیت غذاهای برخی از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی آنقدر پایین است که گاهی موجب مسموم شدن خلبانان پرواز نیز شده است.

این خلبان با بیان اینکه دو نوع غذا به غیر از غذاهای رژیمی در برنامه آنها گنجانده می‌شود، توضیح می‌دهد: در پروازها مرسوم است که خلبان و کمک خلبان دو نوع غذای متفاوت مصرف کنند تا اگر یکی از آنها مسموم شد، نفر دیگر هوشیار باشد و بتواند هواپیما را کنترل کند تا جان مسافران به خطر نیفتد.

او تصریح می‌کند:‌ 6 ماه پیش همکارم برای صبحانه، غذای سرد میل کرد و من غذای گرم خوردم و بعد از پرواز دچار مسمومیت شدم، هنگامی که این موضوع را با یکی از روسای شرکت هواپیمایی در میان گذاشتم، اظهار کرد که او هم هفته گذشته با خوردن غذای هواپیما دچار مسمومیت شده است. به جز مسمومیت خودم، حداقل در یک سال گذشته شاهد مسمومیت سه تن از همکارانم نیز بوده‌ام.

این خلبان بیان می‌کند: وضعیت غذایی این شرکت‌ها آنقدر افتضاح است که بیشتر همکارانم سعی می‌کنند در طول پرواز تنها یک وعده غذایی صرف کنند تا به سلامتی آنها آسیب نرسد، زیرا کسانی که از غذای کترینگ زیاد استفاده کرده‌اند، سلامتی آنها به مشکل برخورده است. از هر سه پروازی که در آن همراه غذا نان سرو می‌شود، در یک پرواز نان آنقدر بیات است که اصلا قابل مصرف نیست!

او همچنین اضافه می‌کند: هواپیماهای فوکر، وسیله گرم‌کننده ندارند و غذاها را سرد سرو می‌کنند؛ اما ایرباس‌های 300 یا 747 وسیله گرم‌کننده دارند بنابراین مسافران غذاهایشان را گرم میل می‌کنند.

این خلبان می‌گوید: برخی از شرکت‌ها هم تنها در فرودگاه مهرآباد کترینگ دارند و برای پروازهای خارجی، مجبورند از یک روز قبل غذای مورد نظر را تولید کرده و آن را با کامیون‌های مجهز به یخچال، به فرودگاه امام خمینی (ره) انتقال دهند تا بتوانند برای پرواز روز بعد سرو کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها