بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۳۹۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
طرح صدور اسب ترکمن از استان خراسان شمالی به عنوان خاستگاه اصیل ترین نژاد این اسب در ایران که از دو سال قبل مطرح شده، همچنان بین ادارات کل گمرک و دامپزشکی استان سرگردان است.
تدبیر24:  این در حالی است که روسای پیشین گمرک و دامپزشکی کشور، سال 91 در سفر به استان خراسان شمالی قول عملیاتی شدن صادرات اسب اصیل ترکمن از این استان را برای سال 93 را داده بودند.

اکنون با گذشت دو سال از وعده های دو مدیر ارشد ملی، هیچ اقدام عملی از سوی گمرک و دامپزشکی خراسان شمالی برای صدور اسب ترکمن از این استان انجام نشده و ایجاد امکانات و تجهیزات اولیه قرنطینه نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

مدیرکل گمرک خراسان شمالی می گوید: گمرک این استان آماده صدور اظهارنامه برای صادرات اسب ترکمن است.

جواد جعفری به خبرنگار ایرنا گفت: صدور اسب ترکمن برای گمرک تفاوتی با سایر اقلام صادراتی نداشته و در صورت تایید دامپزشکی، در کمترین زمان اظهارنامه صادراتی این گونه نیز داده می شود.

وی اضافه کرد: البته صدور اسب اصیل ترکمن نیاز به ایجاد قرنطینه از سوی دامپزشکی و نگهداری آن، حداقل به مدت دو تا سه هفته دارد تا از لحاظ سلامت مورد بررسی قرار گرفته و برای صادرات آماده شوند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی می گوید: دامپزشکی برای قرنطینه اسب به منظور صدور به خارج از کشور مشکلی ندارد.

دکتر علی اصغر شریفی گفت: اگر گمرک اختصاصی برای صدور اسب اصیل ترکمن ایجاد شود و صادرات اسب های سراسر کشور از طریق گمرک اختصاصی در این استان انجام شود، ما نیاز به قرنطینه اختصاصی داریم.

وی افزود: با شکل گیری گمرک اختصاصی اسب ایران در خراسان شمالی، گمرک باید فضای لازم را برای ایجاد قرنطینه در اختیار ما قرار دهد.

این مسوول تاکید کرد: در شرایط کنونی نیازی به ایجاد قرنطینه نداریم و کارهای موردی صادرات اسب و نیاز قرنطینه ای آن در استان قابل انجام است.

بخش مرزی جرگلان در شمال استان خراسان شمالی، خاستگاه اصیل ترین نژاد اسب ترکمن در ایران شناخته شده و حدود هزار راس اسب ترکمن در این استان وجود دارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها