بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۳۹۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۸
یک دندانپزشک ساختار کلی ایمپلنت را شامل یک قطعه فلزی به شکل ریشه و به اسم فیکسچر دانست و گفت: یک قطعه شبیه دندان تراش خورده به نام اباتمنت و یک قطعه پروتزی به حالت روکش نیز روی آن قرار دارد.

به گزارش تدبیر24 به نقل از  فارس، مصطفی فاطمی اظهار داشت: تا چند دهه گذشته تنها راه جایگزینی دندان‌های از دست رفته، استفاده از پروتزهای متحرک یا تراشیدن دندان‌های مجاور ناحیه بی‌دندانی و استفاده از بریج بود.

این دندانپزشک گفت: ایده جایگزینی یک دندان با ساختاری شبیه خود دندان - یعنی دارای ریشه داخل استخوان و تاج شبیه دندان - سابقه‌ای چند هزار ساله دارد به گونه‌ای که در مومیایی‌ها و اجساد کشف شده قدیمی ساختارهایی از جنس چوب، دندان حیوانات و عاج فیل که در داخل استخوان فک فشرده شده بودند دیده شده است.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی تصریح کرد: این روش‌ها موفقیت چندانی نداشتند و حتی پیوند دندان - دندان نهفته خارج شده - در محل دندان کشیده شده نهایتاً دو، سه سال بیشتر دوام نداشته است.

فاطمی افزود: ایده ساخت ایمپلنت با کشف ایده اتصال بعضی مواد مانند تعدادی از فلزات و سرامیک‌ها به استخوان به دهه 1960 باز می‌گردد.

این دندانپزشک ادامه داد: از آن زمان مواد گوناگون در طرح‌های مختلف برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته مورد استفاده قرار گرفت.

وی گفت: شاید تعبیر پیچ و پلاک پلاتینی در ارتوپدی را بتوان سرآغاز استفاده از این تکنیک در ایمپلنت‌های دندانی برشمرد.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی تصریح کرد: رایج‌ترین ماده مورد استفاده در ایمپلنت‌های دندانی آلیاژهای تیتانیوم هستند.

فاطمی، ساختار کلی ایمپلنت را شامل یک قطعه فلزی به شکل ریشه و به اسم فیکسچر دانست و افزود: یک قطعه شبیه دندان تراش خورده به نام اباتمنت و یک قطعه پروتزی به حالت روکش نیز روی آن قرار دارد.

این دندانپزشک گفت: این اجزا جمعاً ساختاری شبیه دندان را ایجاد می‌کنند که از آن به ایمپلنت تعبیر می‌شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها