بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۳۹۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴
دبیرفرهنگی مجمع انجمن های اسلامی دانشجویان بریتانیا:
دبیرفرهنگی مجمع انجمن های اسلامی دانشجویان بریتانیا با اشاره به بازگشایی ساختمان کانون توحید در لندن، درآینده ای نزدیک، تصریح کرد وظیفه ی مضاعف و سنگینی برعهده انجمن های اسلامی دانشجویان خارج از کشور گذاشته شده است.
تدبیر24: 'حسام زینکوهی' دبیر انجمن اسلامی دانشجویان لندن در گفت وگو با ایرنا عنوان کرد: یک تشکل دانشجویی در تراز انقلاب اسلامی شاخصه هایی دارد که مقام معظم رهبری به شکل بی نظیری و با ذکر جزئیات در فرمایشاتشان طرح کردند، بی نظیر از این جهت که برای هیچ کدام از تشکل های سیاسی و یا صنفی وابسته به سایر اقشار دیگر اجتماع ، شما چنین توجه و تبیین جامعی را نمی بینید، البته این مساله، وظیفه ی تشکل های دانشجویی را بسیار سنگین می کند.

زینکوهی افزود: مقام معظم رهبری شاخص های دانشجوی تراز انقلاب را آرمان خواهی ، عدالت خواهی ، مبارزه با اشرافی گری ، مبارزه با گرایشات و تفکرات انحرافی ، توجه به علم و همچنین پیشرفت و توسعه کشور و ضدیت با استکبار برشمرده اند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان لندن با بیان اینکه جهت گیری جناحی و حزبی و رنگی ، جنبش دانشجویی را ازاهداف و اصول اولیه خودش دورمی کند، افزود: تشکل های دانشجویی نباید تبدیل به شاخه جوانان یا شاخه دانشجویی فلان حزب و گروه شود و این در شان یک تشکیلات دانشجویی در تراز انقلاب نیست، اگر غیر از این باشد به طور قطع آسیب پذیر می شوند.

زینکوهی درهمین حال گفت: جنبش اصیل دانشجویی همواره طلایه دار اصول و ارزش های انقلاب است و نمی تواند نسبت به انحرافات و اشکالات جناح های سیاسی بی تفاوت باشد البته نقد باید همواره با رعایت انصاف باشد درغیر این صورت از آن طرف بام خواهیم افتاد. در کل، نگاه مبتنی بر منافع جناحی و حزبی در تشکل های دانشجویی مردود است.

وی در پاسخ به این سووال چه تفاوتی بین تشکل های دانشجویی داخل با خارج از کشور وجود دارد، گفت: در اهداف و شاخصه ها تفاوتی نیست اما نکته ای را مقام معظم رهبری در دیداری با جمعی از اعضای انجمن های اسلامی دانشجویان خارج ازکشور در چند سال قبل طرح کردند که براساس آن وظیفه ی مضاعف و سنگین تری بر عهده ی انجمن های اسلامی خارج از کشور گذاشته شده است. ایشان تبیین مواضع حقیقی نظام جمهوری اسلامی در خارج از کشور را از وظایف ما دانسته اند.

دبیرفرهنگی مجمع انجمن های اسلامی دانشجویان بریتانیا با اشاره به اهمیت فعالیت تشکیلاتی دانشجویان گفت: افتراق و فاصله بین افراد یک جامعه نتیجه ای جز ضعف و شکست ندارد، لذا اگر طالب توفیق باشیم براساس آموزه های اسلامی ، چاره ای جز ساماندهی افراد نداریم .

وی با اشاره به تفاوت های عمیق میان تشکیلات اسلامی با یک تشکیلات غیراسلامی افزود: در یک تشکل اسلامی نصرت ولی خدا هدف است و برای تحقق این هدف خودسازی فردی ، نظم و انضباط تشکیلاتی و بصیرت از ملزومات است.

زینکوهی درباره شاخصه های تشکیلاتی دانشجویی به ویژه در خارج از کشور گفت: ریشه جنبش دانشجویی در ایران عمیق است و درخیلی از حوادث تاریخ معاصر ، رگه هایی از تاثیرات این جنبش در تحولات کشور مشاهده می شود اما همواره در حاشیه بوده است.

وی افزود: با شروع نهضت حضرت امام (ر ه)، جنبش دانشجویی آرام آرام از حاشیه خارج می شود و به متن تحولات اجتماعی می آید و از سال 52 و 53 جنبش دانشجویی متاثر از تفکرات امام خمینی (ره) فضای فکری دانشگاه های کشور را در دست می گیرد و انجمن های اسلامی دانشجویان در خارج از کشور هم از همین سال ها همصدا با دانشگاه های داخل شکل گرفته اند.

دبیر فرهنگی مجمع انجمن های اسلامی دانشجویان بریتانیا افزود: بروز و ظهور جنبش دانشجویی به شکل فراگیر در ایران بر اساس شکل گیری مطالبات و اهداف یکسانی با انقلاب اسلامی بوده است پس می توانیم این گونه تعبیر کنیم که این جنبش فرزند انقلاب اسلامی هست و به همین دلیل رهبریت انقلاب همواره نگاه و توجه ویژه ای به این جنبش داشته اند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی در لندن همچنین در این گفت وگو عنوان کرد: کانون توحید، محل تشکیل جلسات انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی در پایتخت انگلیس، با اتمام تعمیرات اساسی صورت گرفته در آن ، بزودی بازگشایی می شود.

محل کانون توحید لندن در اوایل دی ماه سال گذشته به نحو مشکوکی دچار آتش سوزی شد که براثر آن خسارت های سنگینی دید.

زینکوهی درباره فعالیت های کانون توحید بعد از حادثه آتش سوزی گفت: پس از این حادثه، تا مدتی هیچ اقدام تعمیراتی یا عمرانی در ساختمان کانون صورت نگرفت و این کار ما را در اجرای برنامه های جاری انجمن بسیار دشوار می کرد چرا که باید برای هر برنامه، سالن و یا مکان دیگری را اجاره می کردیم که طبیعی ا ست بسیار محدود تر می شدیم و در برخی از برنامه ها هم از سالن مرکز اسلامی انگلیس و یا سالن مدرسه جمهوری اسلامی ایران در لندن استفاده می کردیم .

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان لندن اضافه کرد: در طی این مدت ، خوشبختانه توانستیم اعتبارات کافی و مورد نیاز برای انجام تعمیرات ساختمان کانون توحید لندن را جذب و کار عمرانی آن را شروع کنیم که البته به دلیل قدمت ساختمان کانون توحید که در سال 1886 میلادی ساخته شده است ، در کنار رفع آسیب ها و صدمات ناشی از آتش سوزی، ایرادات و مشکلات ناشی از قدمت ساختمان را هم بر طرف کردیم.

وی با تشکر از اهتمام حجت الاسلام والمسلمین دکتر اژه ای نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان اروپا برای تعمیر و بازگشایی ساختمان کانون توحید لندن افزود: با توجه به تعمیرات و اقدامات انجام شده تنها بخش جزیی از کارها باقی مانده است که انشاالله تا دو یا سه هفته ی دیگر انجام خواهد شد و این ساختمان را بازگشایی خواهیم کرد.

دبیر فرهنگی مجمع انجمن های اسلامی دانشجویان بریتانیا همچنین گفت: وبسایت جدید انجمن اسلامی دانشجویان لندن( کانون توحید) در این هفته آغاز به کار کرده است و از همه هموطنان و علاقه مندان به برنامه های کانون توحید دعوت می کنم ، از این طریق با ما در ارتباط باشند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها