بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۳۹۳۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴
هم‌اکنون آن شیخوخیت‌ها و مصلحت‌اندیشی‌ها از بین رفته و تریبون مجلس جایگاهی برای فعالیت‌های انتخاباتی و سیاسی شده است.
تدبیر24: معاون کنونی دیوان عدالت اداری، سابقه چند دوره حضور در مجلس را دارد و از آن دوران‌ها خاطرات زیادی به ذهن سپرده است.نماینده سابق مجلس گفت: من هم از کسانی بودم که از ابتدا تا به امروز به هیچ عنوان تحت‌تاثیر توصیه‌های نمایندگان درباره پرونده‌های قضایی قرار نمی‌گرفته و نمی‌گیرم. همان سال‌ها یک نماینده در سیستان و بلوچستان و کرمانشاه سخنرانی کرده و گفته بود که استاندار دزد است. پس از این موضوع استاندار به من اطلاع داد و من گفتم که من می‌توانم هم‌اکنون این نماینده را احضار کنم اما بهتر است از طریق مجلس احضار شود تا مجلس نیز متوجه این اتفاق شود. موسی قربانی افزود: پس از این اتفاق نمایندگان، وزیر کشور را به کمیسیون امنیت ملی احضار کردند و به وزیر فشار آوردند و نتیجه این اتفاق این شد که استاندار شکایت خود را پس گرفت و از سمت خود برکنار شد. بعد از آن هم نمایندگان قانون را تغییر دادند و گفتند به تخلفات نمایندگان در مرکز رسیدگی می‌شود. وی به خاطره‌ای اشاره کرد و گفت: ما چند مدیرعامل بانک را محکوم کردیم، آن زمان مرحوم نوربخش، رئیس‌کل بانک مرکزی بود. روزی در جلسه دولت کنار وی نشسته بودم، به بنده گفت موضوع تخلفات مدیران بانکی منتفی شد. بنده دلیل را جویا شدم که آقای نوربخش گفت قبل از آمدن شما دولت تصویب کرد که تخلفات مدیران بانکی منتفی بشود و مدیران از الان به بعد تخلف نکنند. این موضوع را نیز خود رئیس‌جمهور ورود می‌کرد. دولت ستادی با عنوان تنظیم بازار تشکیل داده بود که به ریاست رئیس‌جمهور جلسات را برگزار می‌کردند و استدلال‌های خاصی داشتند و ما با اقداماتی که صورت می‌گرفت برخورد می‌کردیم. این نماینده مجلس هشتم گفت: از جمله ویژگی‌هایی که در زمان مجلس پنجم وجود داشت این بود که شیخوخیت در مملکت وجود داشت و اگر یک بزرگ‌تر موضوعی را اعلام می‌کرد همه توجه می‌کردند. در مجلس ششم هم آقای کروبی کمی این موضوع را داشت. پایان شیخوخیت نیز آقای ناطق بود و این امتیاز بزرگی بود که هرگاه بزرگ‌تری یک سخنی را می‌گوید همه به آن توجه می‌کنند. وی ادامه داد: نکته دومی که در کشور به آفت عمومی تبدیل شده نگاه انتخاباتی به مسائل است. این باعث می‌شود هم نمایندگان در مصوبات مسائل انتخاباتی را در نظر بگیرند و هم دولتی‌ها. در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری 92 تمام نامزدها می‌گفتند اولین کاری که خواهیم کرد احیا سازمان برنامه و بودجه است و هم‌اکنون با گذشت بیش از یک‌سال از آغاز فعالیت دولت یازدهم این موضوع عملیاتی نشده و هرروز اظهارنظر جدیدی مطرح می‌شود. دلیل این موضوع هم نگاه انتخاباتی به مسائل است.
برخورد مجلس پنجم با خاتمی خیلی خوب بود
وی اظهار کرد: شرایط کنونی کشور در زمان مجلس پنجم وجود نداشت و برخورد آن مجلس با آقای خاتمی خیلی خوب بود. اولین نطق طولانی که آقای خاتمی در مجلس داشت مربوط به معرفی وزرا بود که در آن سخنرانی با لحن بدی خطاب به آقای ناطق سخن می‌گفت. شاید برایتان جالب باشد بدانید که این در شرایطی بود که به دلیل حمایت بنده از آقای ناطق در انتخابات ریاست‌جمهوری، وی در شهرستان قائن 70 درصد و آقای خاتمی نیز 30 درصد رای آورده بودند. قربانی ادامه داد: هم‌اکنون آن شیخوخیت‌ها و مصلحت‌اندیشی‌ها از بین رفته و تریبون مجلس  جایگاهی برای فعالیت‌های انتخاباتی و سیاسی شده است. وی با اشاره به مجلس پنجم گفت: آقای ناطق مسائل را مدیریت می‌کرد، ما نیز می‌خواستیم با دولت همکاری کنیم و آقای خاتمی نیز کار خود را کرد و با نمایندگان در معرفی وزرا مشورت نکرد. نمی شد به وزرای خاتمی رای نداد، تلقی می‌شد مجلس با دولت همکاری نمی‌کند. در جلساتی که با حضور آقای خاتمی برگزار کردیم اعلام می‌کرد بنده وزرا را معرفی می‌کنم و شما هر کدام را نمی‌خواهید رای ندهید و البته نمی‌شد به وزرا رای نداد. فضا به سود آقای خاتمی بود و با 70 درصد رای رئیس‌جمهور شده بود و تلقی جامعه این بود که مجلس باید با دولت همکاری کند. در همان زمان در خیابان به بنده می‌گفتند چرا مجلس با آقای خاتمی همکاری نمی‌کند و فضای جامعه به سود آقای خاتمی بود. قبل از این موضوع رسانه‌های اصولگرا مانند روزنامه رسالت درباره عدم رای اعتماد به وزرا به آقای خاتمی تذکر داده بودند. ضمن اینکه حمایت مجلس از آقای ناطق بود. نمایندگان آن زمان حدود 190 نامه در حمایت از آقای ناطق امضا کرده بودند. البته کارگزاران از آقای خاتمی حمایت کرده بودند و عده‌ای نیز از آقای ری‌شهری حمایت کرده بودند که آقای حسینیان نیز در همین گروه بود. البته خود آقای خاتمی نیز قبل از انتخابات اعلام می‌کرد که رای نخواهد آورد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
0
0
امیدوارم اظهارات را صحت داشته باشند
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها