بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۳۹۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵
مدیرعامل شرکت متروی تهران:
مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به اینکه مشکل فاینانس حل شده است، گفت: تمام خطوط مترو طی کمتر از دو سال آینده به بهره برداری می رسد.
تدبیر24: هابیل درویش در صد ونهمین جلسه شورای شهر تهران که به صورت علنی برگزار شد تصریح کرد: متروی تهران یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی کشور از نظر حجمی و ریالی است.

وی ادامه داد: ما در متروی تهران به صورت همزمان 6 خط را در دست اجرا داریم که 4 خط آن درون شهری و 2 خط برون شهری است که تا فرودگاه مهرآباد ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه احداث خط 6 به صورت اتریشی برنامه ریزی شده، ادامه داد : چهار پیمانکار روی بخش های مختلف این خط در حال کار هستند تا همزمان بتوانیم در چند جبهه کار را پیش ببریم.

وی افزود: ما دستگاه TBM را از میدان سپاه خارج می کنیم و در دنیا میانگین کار روزانه این دستگاه 6 تا 7 متر است اما ما روزانه بیش از 50 متر تونل ساخته ایم که چندین برابر استاندارد است.

درویش با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته سالانه حدود 7 تا 8 کیلومتر مترو ساخته می شود، اظهار کرد: توسعه خط 3 به سمت تجریش نیز در دست اجراست همچنین طراحی فاز اول و دوم این پروژه به اتمام رسیده است.

درویش به پروژه مترو تهران پرند اشاره کرد و گفت: دولت در یک مقطعی این پروژه را از شهرداری گرفت و خودش مشغول به کار شد اما در سال 91 مجدداً آن را به شهرداری واگذار کرد.

وی افزود: این خط به فرودگاه امام خمینی (ره) و شهر پرند می رود و با ساخت بیش از 10 کیلومتر تونل و 19 پل و 15 کیلومتر ریل گذاری بیش از 77 درصد پیشرفت داشته است.

وی با اشاره به اینکه اکنون دوباره دولت ابراز تمایل کرده که این پروژه را انجام دهد، خاطر نشان کرد: دولت دهم در آخرین روزهای کاری خود 200 میلیارد تومان حواله برای تکمیل این پروژه به ما داد که پرداخت هم نشد.

مدیرعامل شرکت مترو با تاکید بر اینکه ما امروز 13 هزار میلیارد تومان پروژه را در تهران داریم، اظهار کرد: این حجم عظیم از کار حمایت اعتباری و قانونی دولت بویژه در بحث فاینانس را می طلبد.

وی افزود: خوشبختانه امروز مشکل تامین فاینانس برطرف شده در صورت تحقق این اعتبار به میزان کافی همه خطوط مترو ظرف کمتر از 2 سال به بهره برداری می رسد و تعداد سفرهای مترو به بیش از 10 میلیون سفر می رسد.

** درویش: در تهران ایستگاهی بدون پله برقی نداریم

مدیر عامل مترو گفت: برای پروژه هایی که امسال به بهره برداری می رسند 444 دستگاه پله برقی خریده ایم که از این تعداد 132 دستگاه وارد کشور شده، 96 دستگاه نصب شده و باقی نیز تا پایان سال وارد می شوند.

وی با بیان اینکه پیش تر در نگهداری و تعمیر پله های برقی مشکل داشتیم، تصریح کرد: برای رفع این مشکل امسال در قراردادهای خرید از شرکت سازنده خواسته ایم برای 5 سال تعمیر و نگهداری پله ها را بر عهده بگیرد که با این اوصاف ما امروز در تهران ایستگاهی نداریم که پله برقی نداشته باشد.

وی افزود: ما امروز در بخش ساختمان در مترو نه تنها 100 درصد بومی هستیم بلکه آماده ارائه خدمات به کشورهای همسایه نیز هستیم.

مدیر عامل شرکت متروی تهران با تاکید بر اینکه اعتبارات دولتی و فاینانس برای پیشرفت کار مترو حیاتی است، گفت: امسال یکی از بهترین سال ها از نظر تخصیص اعتبارات مترو بوده است.

درویش خاطر نشان کرد: در یک هفته گذشته از بازدید اعضای شورا تا به امروز 400 متر تونل سازی کردیم و من از همکارانم تشکر می کنم.

**اعضای شورا بر لزوم تکمیل تجهیزات ایمنی و دسترس پذیری ایستگاه ها تاکید کردند

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه معلولان ویلچری نمی توانند از پله برقی استفاده کنند، گفت: هم اکنون تعداد معدودی ایستگاه های مترو همچون ایستگاه دانشگاه شریف و امام خمینی را داریم که مجهز به آسانسور و رمپ به داخل محوطه ورود هستند و این در حالی است که درخواست داریم این شرایط در اکثر ایستگاه ها استفاده شود تا این عزیزان از مترو برای تردد خود استفاده کنند.

همچنین علی صابری اظهار کرد: پیش از افتتاح ایستگاه های مترو، استفاده معلولان از مترو را به عنوان پیوست پروژه ها بیاوریم تا این مشکل حل شود.

وی افزود: همچنین استانداردها به گونه ای رعایت شود تا معلولان نیز بتوانند از مترو استفاده کنند و خود را به عنوان شهروند درجه 2 نبینند.

**محسن سرخو: شبکه حمل و نقل عمومی در غرب پایتخت محدود است

رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: تهران به 740 کیلومتر مترو در داخل و مسیرهای اقماری نیاز دارد و تا آخر برنامه پنج ساله مترو ما به 300 کیلومتر خواهد رسید.

وی افزود: در اینجا همکاری همه مناطق شهرداری و سیستم مالی برای فعالیت بخش مترو مورد نیاز است.

سرخو تصریح کرد: در کمیته حمل و نقل مقرر شد تا درهای بازشو ایمنی (PSD) و آسانسور در مترو استفاده شود زیرا این امکانات مکملی هستند که می توانند هم برای افراد سالمند و هم برای جانبازان و معلولان مورد استفاده قرار گیرند.

وی با تاکید بر اینکه شبکه حمل و نقل یک شبکه کامل شامل مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی است ادامه داد: اگر اعتبارات دولتی بیاید و به 740 کیلومتر مترو در پایان برنامه برسیم کار بسیار بزرگی صورت گرفته است.

**احمد دنیا مالی : از ظرفیت و توان داخلی بیشتر استفاده شود

رییس کمیسیون عمران شورای شهر نیز گفت: در طرح جامع برنامه های تطبیقی که ارائه شده مصوب شده است که باید شرایطی به وجود آید تا شهروندان در یک شعاع 300 تا 500 متری به شبکه حمل و نقل عمومی دست پیدا کنند که این امر مستلزم تکمیل خطوط مترو است.

وی اظهار کرد : امروز ما از بابت مهندسی ساخت مترو نگرانی نداریم و نگرانی ما بیشتر از بابت تجهیزات حمل و نقلی نظیر واگن ها است.

وی پیشنهاد کرد: با توجه به اینکه مجموعه هایی در داخل کشور هستند که در ساخت این تجهیزات می توانند کمک کنند از ظرفیت و توان داخلی نیز بیشتر اسفاده شود.

** معصومه آباد: 95 درصد حوادث مترو مربوط به خودکشی است

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در زمان تعیین قیمت بلیت مترو باید استانداردهای ایمنی نیز در نظر گرفته شود اظهار کرد: سالانه 17 تا 18 نفر در متروی تهران خودکشی می کنند و سهم خودکشی از کل حوادث مترو 95 درصد است در حالی که در دنیا تنها 8 درصد از حوادث قطار شهری مربوط به خودکشی است.

آباد گفت: خرید پله برقی های جدید یک موضوع است اما همین پله برقی های موجود به کرات خراب می شوند و در ساعت شلوغی مردم را معطل می کنند.

وی افزود: این مشکل زمانی دو چندان می شود که بدانیم در ایستگاه های مترو تهویه هوا نیز وجود ندارد.

** عبدالحسین مختاباد: دسترسی شهروندان به مترو باید تسهیل شود

رییس کمیته هنر شورای شهر تهران نیز در این جلسه با تاکید براینکه باید ایستگاه های مترو در دسترس جانبازان، سالمندان، معلولان قرار گیرد، گفت:حال که مدیران ما به اروپا رفت و آمد دارند بهتر است از تجربیات آنها در کشور استفاده کنند.

وی با انتقاد از وضعیت مترو در چهارراه ولیعصر گفت: اگر کسی بخواهد به این مترو برود باید یک مرد عنکبوتی باشد ضمن اینکه بسیاری از پله های مترو و ایستگاه های مختلف خراب بوده و همین امر مشکلاتی را برای سالخوردگان، معلولان، جانبازان به وجود آورده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها