بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۳۹۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶
"ناراندرا مودی" نخست وزیر هند روز سه شنبه سفر 10 روزه خود را برای شرکت در دو اجلاس 'گروه 20' و ' آسه ان ' به میانمار،استرالیا و فیجی باهدف تقویت روابط اقتصادی دهلی نو با کشورهای شرق آسیا آغاز کرد.
تدبیر24: نخست وزیر هند، برای شرکت در نشست سران اتحادیه ملل جنوب شرق آسیا -آ.سه آن - که از 12 نوامبر(21 آبان ) به مدت دو روز در 'نای پای تاو' پایتخت میانمار برگزار می شود ، راهی این کشور شد .

هند عضو اتحادیه ملل جنوب شرق آسیا - آسه ان - نیست ، با این وجود در نشست سران این اتحادیه حضور می یابد و انتظار می رود که مودی در نشست سران آسه آن ، بر ضرورت بهبود ارتباطات در منطقه به منظور تشدید روابط بین مردم تاکید کند.

نخست وزیر هند روز سه شنبه، قبل از آغاز این سفر ، گفت: آسه آن در مرکز سیاست ما در قبال کشورهای شرق هند قرار دارد و عنصراصلی در رویای ما از یک قرن آسیایی می باشد.

10کشور مالزی، تایلند، سنگاپور، اندونزی، فیلیپین، برونئی، ویتنام، لائوس، میانمار( برمه) وکامبوج عضو اتحادیه ملل جنوب شرقی آسیا هستند و این اتحادیه امروز با احتساب جمعیت کشورهای عضو 537 میلیون نفر جمعیت دارد و مساحت آن به 4 میلیون و 500 هزارکیلومتر مربع می رسد.

** مودی در نشست گروه 20

نخست وزیر هند سپس برای شرکت در نشست سران 'گروه20' به استرالیا می رود

نشست دو روزه سران گروه20، بزرگترین گردهمایی کشورهای توسعه یافته و قدرت های اقتصادی نوظهور در جهان، از 15 نوامبر (24 آبان )در بریسبین آغاز می شود.

انتظار می رود که مودی در گفت و گوهای خود در نشست سران 'گروه20' نسبت به بیکاری روزافزون در جهان ابراز نگرانی و بر ضرورت نقش رشد اقتصادی درایجاد فرصت های شغلی نوین تاکید کند.

کارشناسان امور اقتصادی معتقدندکه رشد اقتصاد کشورهای عضو 'گروه20' در پنج سال آینده به میزان دو درصد از طریق انجام اصلاحات اقتصادی و سرمایه گذاری در تسهیلات زیربنایی افزایش یابد.

کشورهای 'گروه20' حدود 80 درصد از تجارت جهانی را به خود اختصاص داده و حدود 85 درصد از تولید اقتصادی جهان را کنترل می کنند.

'گروه 20'، شامل ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا، فرانسه، انگلیس، آلمان، ایتالیا، چین، ژاپن، روسیه، عربستان، اندونزی، استرالیا، ترکیه، برزیل، آرژانتین، کانادا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و مکزیک است.

** برنامه دیدار مودی با نخست وزیر استرالیا

نخست وزیر هند پس از اجلاس 'گروه 20 '، به سیدنی، کانبرا و ملبورن برای انجام دیدارهای دوجانبه از 16 تا 18 نوامبر(25 تا 27 آبان )می رود.

دیدار با 'تونی ابوت ' نخست وزیر استرالیا از برنامه های سفر مودی است .

مودی نخستین نخست وزیر هند است که پس از راجیو گاندی از استرالیا دیدن می کند؛این دومین دیدار این دو رهبر بعد از دیدار ابوت از هند در ماه گذشته میلادی خواهد بود.

ابوت همچنین ضیافتی را در میدان کریکت 161 ساله ملبورن به افتخار مودی ترتیب خواهد داد؛

مودی همچنین در گردهمایی هندی های مقیم استرالیا در پارک المپیک سیدنی سخنرانی می کند.

مودی در سفر خود به استرالیا علاوه بردیدار با تونی ابوت همتای استرالیایی خود در نشست مشترک اعضای پارلمان استرالیا سخنرانی می کند.

** سفر نخست وزیر هند به فیجی

نخست وزیر هند همچنین در 19 نوامبر(28 آبان )، قبل از بازگشت به هند سفر یک روزه ای را به فیجی می کند

مودی نخستین نخست وزیرهند بعد از ایندیرا گاندی است که پس از 33 سال از فیجی دیدن می کند.ایندیرا گاندی در سال 1981از فیجی دیدن کرده بود.

فیجی یک کشور جزیره ای در اقیانوس هند است و 37 درصد از جمعیت 849 هزار نفره این کشور را افراد هندی الاصل تشکیل می‌دهند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها