بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۴۰۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: با موافقت سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو)، کرسی جدید این نهاد فرهنگی در کشورمان تاسیس می شود.
تدبیر24: «محمدرضا سعیدآبادی» روز پنجشنبه اظهار داشت: در 'اجلاس جهانی آموزش برای توسعه پایدار' در شهر ناگویای ژاپن، یونسکو تصمیم گرفت یک کرسی جدید با عنوان «معلمان به عنوان یادگیرندگان مادام العمر» را در دانشگاه فرهنگیان ایران تاسیس کند.

وی با اشاره به اینکه هرگونه اقدام در زمینه آموزش برای توسعه پایدار باید از معلمان آغاز شود، بر اهمیت آموزش کیفی معلمان در زمینه توسعه پایدار تاکید کرد.

سعیدآبادی که در اجلاس جهانی آموزش برای توسعه پایدار در ژاپن حضور دارد، همچنین با اشاره به درک عمیق معلمان از اهمیت آموزش برای توسعه پایدار و چگونگی یادگیری این موضوع در کلاسها، آموزش معلمان در حوزه های تخصصی را ضروری دانست.

وی یادآور شد که تاکنون 17 کرسی دانشگاهی یونسکو در ایران تاسیس شده است و موافقت یونسکو با تاسیس کرسی جدید در دانشگاه فرهنگیان، موفقیت دیگری برای سیستم آموزشی کشورمان به شمار می رود.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با اعلام این موضوع که در چارچوب این کرسی امکان تبادل تجربیات در روشهای جدید آموزش معلمان و همکاری های آموزشی، پژوهشی و انتشار تحقیقات توسط جمهوری اسلامی ایران فراهم می شود، ابراز امیدواری کرد که با تاسیس این کرسی در ایران در آینده نزدیک؛ امکان انتقال دستاوردها و تجربیات ایران در زمینه آموزش در سطح جهانی فراهم گردد.

'اجلاس جهانی آموزش برای توسعه پایدار یونسکو' شب گذشته پس از سه روز فعالیت در شهر ناگویای ژاپن با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.

از ایران نیز با هیاتی به سرپرستی علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در این اجلاس حضور داشت.

بالغ بر 800 نفر از 120 کشور جهان، سازمانهای مختلف بین المللی و محافل علمی در این نشست شرکت داشتند.

شرکت کنندگان ضمن ارزیابی دستاوردها و چالش های موجود در پایان دهه آموزش برای توسعه پایدار که در سال 2014 پایان می یابد، در باره ادامه این روند پس از سال 2014 نیز گفت وگو و تبادل نظر کردند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها