بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۴۰۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۷
فرهنگسرای امید، در هفته کتاب و کتابخوانی نشست نقد و بررسی کتاب «این وبلاگ واگذار می شود» نوشته فرهاد حسن زاده را برگزار می کند.
تدبیر24: فرهاد حسن زاده بیستم فروردین 1341در شهر آبادان متولد شده، وی نوشتن را از سال های نوجوانی(1355) آغاز کرد.

از سال 1368در کنار همکاری با مطبوعات کودک و نوجوان (سروش نوجوان، سروش کودک، آفتابگردان، کیهان بچه ها و...) به شکلی جدی وارد عرصه ادبیات کودک و نوجوان شد. در سال 1370 اولین کتابش با نام «ماجرای روباه و زنبور» منتشر شد.

تاکنون بیش از 60 عنوان کتاب (اکثرا کودک و نوجوان) از او به چاپ رسیده است. آثاری در ژانرهای مختلف همچون داستان کوتاه، بلند، رمان، افسانه، فانتزی، طنز، زندگینامه است.

حسن زاده چند کتاب هم در حوزه بزرگسالان دارد از جمله رمان های «حیاط خلوت» و «مهمان مهتاب» و کارهایی که هنوز فرصت انتشارش را پیدا نکرده است او فیلمنامه هم می نویسد و در زمینه انیمیشن تجربه هایی دارد.

وی عضو هیات موسس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان بوده و دو دوره هم به عنوان عضو هیأت مدیره به هم صنفی هایش خدمت کرده است.

حسن زاده اکنون نیز در تحریریه نشریه «دوچرخه» (ضمیمه روزنامه همشهری) مشغول به کار است.

در نشستی که روز 28آبان ماه ساعت 15 برگزار می شود، کتاب «این وبلاگ واگذار می شود» این نویسنده با حضور جمعی از نویسندگان و ادب دوستان مورد بررسی قرار می گیرد.

این وبلاگ واگذار می شود ماجرای دختر نوجوانی به نام درنا است که دفترچه مردی را می یابد و داستان او را در وبلاگی می نویسد. مردی که بیش از سی سال منتظر است تا دسته کلیدی را به دست صاحبش بسپارد. با انتشار این وبلاگ نشانه ها و شعله های عشقی قدیمی پیدا می شود...

در جشنواره انتخاب کتاب لاک پشت پرنده، امتیاز این کتاب 5لاک پشت از 6لاک پشت است

علاقه مندان برای شرکت در این نشست به کتابخانه امام خمینی(ره) فرهنگسرای امید به آدرس میدان امام حسین(ع)، خیابان منتظری، خیابان خشکبارچی، پارک خیام مراجعه کنند.

*«عصرانه با طعم کتاب» در فرهنگسرای معرفت

این برنامه به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی و با هدف ارج نهادن به مطالعه و کتاب، ترغیب و تشویق جوانان و نوجوانان به امر کتابخوانی، نویسندگی، ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی و... روز دوشنبه 26 آبان ماه ساعت 16 برگزار خواهد شد.

در این نشست اعضای برنامه رادیو 7:امیر علی نبویان، منصور ضابطیان، رضا فیاضی، حسین کلهر و شرمین نادری و نویسندگان، بازیگران مطرح حضور خواهند داشت.

فرهنگسرای معرفت در میدان شهر زیبا، بلوار شهران، بعد از زیر گذر همت واقع شده است.

*راه اندازی نخستین کتابخانه صوتی منطقه 19

مسوول کتابخانه خانه فرهنگ تلاش با اعلام این خبر اظهار کرد: کتاب های صوتی متن کتابی است که توسط یک یا چند گوینده خوانده می شود و به صورت فایل صوتی در می آید، کتاب هایی که با هدف نیاز نابینایان ارایه شد اما با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی از یک سو و گرفتاری های زندگی بشری از سوی دیگر ترویج این کتاب ها افزایش یافته است.

فاطمه تیموری افزود: وجود سرگرمی های جدید، میل به درآمد بیشتر به دنبال ترویج مصرف گرایی و در نتیجه کاهش اوقات فراغت و مسایلی مانند آن باعث شد تا سرانه خواندن کتاب کاهش یابد.

وی ادامه داد: سرعت رشد تکنولوژی و ایجاد سرگرمی نو را نمی توان منفی دید چرا که به کمک همین تکنولوژی، کتاب های شنیداری که به کتاب های گویا هم شناخته شده اند جای خود را پیدا کرده و برای کسانی که حمل کتاب، نداشتن وقت، را بهانه می کنند جای حرفی برای نخواندن نگذاشته است.

تیموری بیان کرد: این کتاب های صوتی از طریق mp3 player و ضبط خودرو یا نصب بر روی گوشی های همراه قابل استفاده است و شهروندان می توانند به راحتی در زمان های مرده و غیرمفید مانند قرارگرفتن در ترافیک، در اتوبوس و مترو و غیره از آن استفاده کنند.

وی افزود: نابینایان و کم سوادان که از دیگر مخاطبان این کتاب ها به شمار می روند، می توانند به زبان ساده و قابل فهم و درک از آنها بهره مند شوند.

این کتابدار با اشاره به تعداد کتاب های صوتی موجود در کتابخانه خانه فرهنگ تلاش ادامه داد: کتاب های صوتی در فضای مجازی جایگاه خود را تا حدودی یافته اند اما اختصاص فضایی برای استفاده از کتاب های صوتی آنچنان رواج نیست.

تیموری گفت: کتابخانه تلاش با گردآوری 1200 نسخه کتاب صوتی در کنار هم توانست کتابخانه مجهز صوتی را راه اندازی کند.

وی افزود: کتابهای صوتی و شنیداری با عناوین و موضوعات مختلف از قبیل ادبیات و شعر معاصر، تاریخ، هنر، مذهبی، روانشناسی و...تهیه و خریداری شده تا هر نوع سلیقه ای را اشباع کند.

علاقه مندان برای استفاده از این کتابخانه صوتی می توانند به خانه فرهنگ تلاش به آدرس بلوار میلاد، خیابان شهرداری مراجعه کنند.

*برگزاری مسابقه کتابخوانی «آینه آفتاب» در جنوب پایتخت

کتابخانه های شهید فهمیده فرهنگسرای بهمن با همکاری کتابخانه شهید بخارایی مجتمع فرهنگی هنری فجر مسابقه کتابخوانی «آینه افتاب » را به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار می کند.

در این ویژه برنامه کتابخوانی که با رویکرد افزایش آشنایی با فلسفه و ماهیت انقلاب اسلامی و شخصیت حضرت امام خمینی(ره) و تقویت روحیه استکبار ستیزی برگزار می شود؛ کتاب های «پیرامون انقلاب اسلامی» تالیف استادشهید مطهری و «انقلاب اسلامی و ریشه های آن» تالیف آیت الله عمید زنجانی در قالب مسابقه پاسخ به سوالات چهار گزینه ای برگزار و از نفرات برتر این مسابقه طی مراسمی در فرهنگسرای بهمن تجلیل خواهد شد.

علاقمندان برای شرکت در این رقابت کتابخوانی تا 19 آذر ماه فرصت دارند با مراجعه به کتابخانه شهید فهمیده فرهنگسرای بهمن به نشانی ضلع جنوبی میدان بهمن، فرهنگسرای بهمن و کتابخانه بخارایی مجتمع فرهنگی هنری فجر واقع در فلکه چهارم خزانه بخارایی مراجعه کنند.

*«ماه کتاب» میزبان علاقمندان به کتاب

فرهنگسرای انقلاب اسلامی همزمان با هفته کتاب و کتاب خوانی، ویژه برنامه «ماه کتاب» را با برنامه های فرهنگی و هنری گوناگون برگزار می کند.

در این جشنواره که از 24 آبان آغاز شده، برنامه های گوناگونی در حوزه کتاب و برای گروه های مختلف مخاطب طراحی و اجرا می شود.

دیدار با شاعران و نویسندگان برگزیده کتاب فصل و کتاب سال حوزه کودک و نوجوان، مبادله کتاب، عضویت رایگان کتابخانه ها، راه اندازی قفسه کتاب چهره های برتر ادبی، قرار کتاب و ... بخش هایی از برنامه های فرهنگسرای انقلاب اسلامی در «ماه کتاب» است.

فرهنگسرای انقلاب اسلامی در بزرگراه شهید نواب صفوی، تقاطع پل کمیل، ابتدای کمیل شرقی واقع شده است.

*نمایشگاه کتاب در کتابخانه طالقانی

کتابخانه آیت الله طالقانی همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی،نمایشگاه کتاب برگزار می کند.

این نمایشگاه با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه با حضور مادر وخواهر شهید جاویدالاثر محمد دهلوی، مهدی طالقانی فرزند زنده یاد آیت الله طالقانی رییس فرهنگسرای شهر و مدیران و کارشناسان فرهنگی منطقه 12 در کتابخانه طالقانی چهارشنبه21 آبان ماه ساعت 10 صبح افتتاح شد.

در این نمایشگاه کتب مختلف با موضوعات علمی، فرهنگی، مذهبی، ادبیات، کمک آموزشی و... با تخفیف 25 درصد در معرض دید عموم علاقه مندان قرار گرفته و تا 30 آبان ماه ادامه خواهد یافت.

کتابخانه آیت الله طالقانی در خیابان انقلاب، پیچ شمیران، خیابان نورمحمدی، کوچه طالقانی واقع شده است.

*دیدار چهره به چهره نویسندگان کتاب کودک با دانش آموزان

خانه فرهنگ پامچال با هدف ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی دوشنبه و سه شنبه 26 و27 آبان از ساعت10 تا 12 ویژه برنامه تبلیغ چهره به چهره را با حضور محمدرضایوسفی، مصطفی خرامان و حدیث لزرغلامی نویسندگان کتاب کودک، در کتابخانه این مرکز برگزار خواهد کرد.

نشست صمیمی با کتاب، قرائت داستانک، مسابقه، آشنایی با تازه های نشر از بخش های این برنامه است.

خانه فرهنگ پامچال واقع در مشیریه، بوستان خلیج فارس (پارک پامچال)جنب آبنما واقع شده است.

*کتابخانه تخصصی فناوری اطلاعات عضویت رایگان می پذیرد

کتابخانه تخصصی فرهنگسرای فناوری اطلاعات به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از بین علاقه مندان به صورت رایگان عضویت عادی می پذیرد.

این کتابخانه تنها کتابخانه تخصصی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حوزه فناوری اطلاعات است و با دارا بودن حدود 4000 جلد در زمینه کامپیوتر و فناوری اطلاعات، دارای بخش های تخصصی فارسی و لاتین، بانک لوح فشرده نرم افزارهای تخصصی و آموزشی، کتاب مرجع تخصصی، نشریات تخصصی و قرائت خانه است.

از دیگر فعالیت های کتابخانه فناوری اطلاعات معرفی تازه های it است. در این برنامه جدیدترین عناوین کتب منتشر شده توسط ناشران حوزه فناوری اطلاعات معرفی و به صورت کارگاهی با حضور مولف آموزش داده می شود.

همچنین عضویت ویژه این کتابخانه نیز در این هفته با تخفیف ویژه انجام می شود.

علاقه مندان می توانند برای عضویت تا 29 آبان ماه با به همراه داشتن کارت ملی و یک قطعه عکس به کتابخانه تخصصی فرهنگسرای فناوری اطلاعات واقع در تقاطع خیابان های کارگر و جمهوری مراجعه کنند.

*برگزاری برنامه های بچه های مسجد در ابوسعید

این برنامه با هدف ارتقا همبستگی اجتماعی دوشنبه 26آبان ماه ساعت 16در خانه فرهنگ ابوسعید برگزار می شود.

این برنامه برای ارتقا همبستگی اجتماعی براساس هویت و سبک زندگی دینی مبتنی بر مسجدمحوری در محلات برگزار می شود.

بچه های مسجد در زمینه هویت دینی، با مشارکت نوجوانان و جوانان فعال در مساجد، اقدام به تشکیل گروه تئاتر مذهبی می کند و با ارائه آموزش به علاقه مندان به اجرای نمایش با موضوعات مذهبی خواهد پرداخت.

نشست های آتی این برنامه یکم آذرماه برگزار می شود.

خانه فرهنگ ابوسعید در میدان منیریه، خیابان ابوسعید، بن بست سوم واقع شده است.

*برگزاری دومین نشست پاتوق مهربانی در فرهنگسرای رازی

دومین نشست از برنامه «پاتوق مهربانی» با حضور کارشناس مجرب دوشنبه26 آبان ماه ساعت 14 در فرهنگسرای رازی برگزار می شود.

این برنامه با هدف ارتقای فرهنگ شهروندان برای کاهش ترافیک با محوریت کاهش آلودگی هوا برگزار می شود.

پاتوق مهربانی با بهره گیری از ایده های نو برای کانون های منطقه در نظر گرفته شده و نیازهای فرهنگی اجتماعی اعضای کانون های منطقه محور اصلی این برنامه است.

نخستین نشست این برنامه 20مهرماه با حضور علاقه مندان برگزار شد.

فرهنگسرای رازی در میدان قزوین، خیابان قزوین، خیابان شهید مرادی واقع شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها