بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۴۰۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
در حالی که حملات هوایی ائتلاف ضدداعش بر مواضع این گروه تروریستی در کوبانی افزایش یافته، منابع خبری از هلاکت چند تن از رهبران این گروه تروریستی در درگیری با مدافعان کرد خبر می‌دهند. بیشتر کشته‌ها در این درگیری نیروهای تکفیری بودند.
تدبیر24: گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای به کشته شدن تعدادی از فرماندهان خود در کوبانی از جمله ابوعلی الانصاری، ابومحمد المصری و ابو محمد التونسی اعتراف کرد.

این افراد در درگیری‌های اخیر در شرق و جنوب کوبانی (در فاصله 150 کیلومتری شمال شرق حلب) کشته شدند.

این خبرنگار ادامه داد: یگان‌های حمایت مردمی کرد هم در مقابل به کشته شدن یکی از نیروهای خود در درگیری‌های رو در رو با تکفیری‌ها در محورهای اطراف مربع امنیتی در نزدیکی بازار الهال و در محله الصناعه واقع در شرق و مرکز شهر اعتراف کردند.

خبرنگار شبکه الجزیره افزود: گروه تکفیری تروریستی داعش بعد از ظهر روز یکشنبه دوباره در اطراف گذرگاه مرشد پینار واقع در شمال کوبانی، برای قطع امدادها به فعالان کرد و هم‌پیمانانشان در شهر، این منطقه را بمباران کردند.

جنگنده‌های نیروهای ائتلاف نیز زمانی که تکفیری‌ها با استفاده از شرایط جوی منطقه قصد پیشروی به سوی گذرگاه مرشد را داشتند این منطقه را بمباران کردند.

همچنین در ساعات پایانی بعد از ظهر روز گذشته هم این نیروها محله‌های شرقی تحت کنترل داعش را دو مرتبه بمباران کردند.

گروه داعش نیز در مقابل گذرگاه مرشد و محله‌های کردنشین شرق کوبانی را بمباران کردند.

خبرها حاکی از پیشروی نیروهای کرد در مرکز شهر و جنوب آن است.

براساس گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، دو بمباران نیروهای ائتلاف ساختمان شهرداری کوبانی را مورد هدف قرار داد.

براساس این گزارش، در این درگیری‌ها که 96 ساعت در منطقه جنوب شهر ادامه یافت، 32 تن از تکفیری‌ها از جمله دو فرمانده و 4 تن از مدافعان کرد کشته شدند.

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که از زمان آغاز حملات داعش (در 16 سپتامبر) به منطقه کوبانی تا بامداد شنبه، 1153 تن در این منطقه کشته شدند.

در میان کشته‌ها 27 شهروند کرد به دست داعشی‌ها اعدام شدند و 398 تن از اعضای یگان‌های حمایت مردمی و نیروهای امنیت ملی کردستان (آسایش) کشته شدند. در مقابل 712 تکفیری از جمله 23 انتحاری که خود را با خودروهای بمب‌گذاری شده در شهر و اطراف آن منفجر کردند و شش نیروی ارتش آزاد کشته شدند.

گروه تروریستی داعش تقریبا از دو ماه پیش به منطقه کوبانی (عین العرب) حمله کرده و در ابتدا توانست بخش‌هایی از این شهر را به کنترل خود درآورد اما تلاش‌های این گروه برای سیطره کامل بر شهر با مقابله شدید و تمام عیار مدافعان کرد سوریه به همراه نیروهایی از گروه‌های وابسته به ارتش آزاد سوریه و پیشمرگ‌های کرد عراق ناکام ماند.

منبع: خبرنگار شبکه الجزیره
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها