بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۴۰۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
رییس جمهور جدید اندونزی که تاکید کرده است از کاهش محبوبیت خود در بین مردم با اجرای طرح حذف یارانه سوخت هراسی ندارد، روز سه شنبه قیمت بنزین و گازوییل را دو هزار روپیه (حدود 16 سنت) در هر لیتر افزایش داد.
تدبیر24: 'جوکو ویدودو' معروف به جوکووی رییس جمهور اندونزی نخستین قدم را برای حذف سد راه برنامه های اقتصادی خود به رغم دشوار خواندن آن توسط تحلیگران برداشت.

افزایش قیمت سوخت به منظور رهایی برخی منابع بودجه ای این کشور به منظور سرمایه گذاری در بنادر و حمایت از قشر فقیر که جوکووی در انتخابات متعهد به آن شده بود، انجام شده است.

گزارش رسانه های محلی اندونزی حاکیست قیمت هر لیتر بنزین در اندونزی از شش هزار و 500 روپیه (حدود 53 سنت) به هشت هزار و 500 روپیه (حدود 69 سنت) رسید.

قیمت هر لیتر گازوئیل نیز در چهارمین کشور پرجمعیت جهان با 250 میلیون جمعیت از هر لیتر پنجهزار و 500 روپیه (حدود 55 سنت) به هفت هزار و 500 روپیه ( حدود 71 سنت) افزایش یافت.

جوکووی برای افزایش رشد اقتصادی اندونزی که از سال 2009 تاکنون در پایین ترین وضعیت قرار دارد و کاهش آسیب پذیری با توجه به نوسانات قیمت نفت خام در بازار بین المللی دست به این اقدام زد.

اندونزی در پنجسال گذشته 714 هزار میلیارد روپیه (58.5 میلیارد دلار) صرف یارانه سوخت کرده است.

دولت اندونزی 276 هزار میلیارد روپیه (حدود 22 میلیارد و 660 میلیون دلار) یارانه سوخت در بودجه سال آینده میلادی در نظر گرفته است.

رییس جمهور اندونزی پس از افزایش قیمت سوخت گفت که این یک انتخاب دشوار بود و دولت پس از بحث به این نتیجه رسید تا به سرمایه گذاری و بخش تولید کمک کند.

'بامبانگ برودجونگورو' که در دولت قبلی معاون وزیر بوده و اکنون وزیر دارایی دولت جوکووی است نیز پیش بینی کرد نرخ تورم اندونزی به احتمال زیاد به 7.3 درصد پس از افزایش قیمت سوخت برسد.

اندونزی هم اکنون با بیش از 350 هزار بشکه کسری بنزین در روز مواجه است که از کشورهای آسیایی تامین می کند. این کسری پیش بینی شده است تا سال 2018 به بیش از 420 هزار بشکه در روز برسد

رییس جمهور اندونزی پیش از افزایش قیمت سوخت و حذف یارانه ها با مخالفت هایی از سوی مردم مواجه شد، اما تاکید کرد تا زمانی که منافع مردم در اولویت قرار دارد کاهش محبوبیتش موضوع مهمی نیست.

هم اکنون سالانه بیش از یک میلیون و 300 هزار خودرو به خیابان های اندونزی که از ترافیک سنگینی رنج می برد، افزوده می شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها