بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۴۰۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
دولت تونس در چارچوب تشدید اقدامات امنیتی و فراهم کردن جو امنیتی مناسب برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، از امروز پنجشنبه به مدت سه روز دو گذرگاه مرزی را با لیبی، به نامهای 'راس جدیر' و 'ذهبیه' بست.
تدبیر24: دو گذرگاه مرزی مذکور فقط برای موارد ضروری به روی دیپلمات ها باز خواهد بود.

اداره امنیتی تونس در جلسه دیروز خود به ریاست 'مهدی جمعه' نخست وزیر تونس ضمن اعلام اقدامات پیشگیرانه امنیتی برای فراهم کردن جو امنیتی مناسب برای رای دهندگان، از مردم تونس خواست با اطمینان در انتخابات ریاست جمهوری این کشور که روز یکشنبه آینده برگزار می شود شرکت کنند.

در جلسه امنیتی مذکور که با حضور وزیران کشور، دفاع و خارجه تونس برگزار شد مسیر عملیات امنیتی و نظامی کنونی برای مبارزه با تروریسم و قاچاق بررسی شد.

همچنین در این جلسه اوضاع امنیتی لیبی و بازتاب آن بر مرزهای مشترک دو کشور لیبی و تونس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در انتخابات اخیر تونس، حزب سکولار 'ندای تونس' با پیشی گرفتن از حزب اسلامی النهضه، 85 کرسی مجلس را به دست آورد و حزب النهضه نیز توانست 69 کرسی را کسب کند.

حزب اتحاد میهنی آزاد نیز 16 کرسی و حزب جبهه مردمی که حزبی چپگراست، 15 کرسی را به دست آورد.

تونسی ها یکشنبه گذشته برای انتخاب نمایندگان خود در مجلس این کشور، به پای صندوق های رای رفتند.

آمارهای دولتی از مشارکت نزدیک به 61.8 درصدی واجدان شرایط در این انتخابات حکایت دارد. تونسی ها در این انتخابات 217 نماینده را از میان حدود 13 هزار نامزد، به مجلس تونس فرستادند.

تونس در سال 1956 از فرانسه استقلال پیدا کرد و 'حبیب بورقیبه' اولین رییس جمهوری و حاکم مطلقه این کشور بود که پس از 31 سال حکومت استبدادی و با مشت آهنین، ، به دنبال یک دوره اعتراض های محدود و خیابانی مردم، در سال 1987 به دست زین العابدین بن علی، افسر عالی رتبه پلیس سرنگون شد.

بن علی نیز پس از 23 سال در شرایطی مشابه در نیمه ژانویه 2011 (24 دی 1389) سرنگون شد و به عربستان سعودی گریخت.

منبع: خبرگزاری الشرق الاوسط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها