بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۴۱۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۳
آغاز جلسه رای اعتماد
رییس جمهوری با تاکید بر جایگاه و حق مجلس، گفت: از همه وزرای پپیشنهادی سابق که قبول زحمت کردند و به مجلس شورای اسلامی آمدند و توانستند رای 70 تا 79 نماینده را در کنار خودشان داشته باشند اما نتوانستند رای اعتماد اکثریت را کسب کنند، تشکر می کنم.
تدبیر24:حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح چهارشنبه در جلسه رای اعتماد به «محمد فرهادی» وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری افزود: مایلم در آغاز ایامی که به دهم آذر نزدیک می شویم و متعلق به مجلس شورای اسلامی است را به نمایندگان ملت تبریک و تهنیت عرض کنم و بر روح همه شهیدان مجلس به ویژه شهید بزرگوار مدرس درود و سلام بفرستیم.

**نقش مجلس در ساختن قدرت بزرگ ملی
روحانی افزود: مجلس شورای اسلامی از آغاز پیروزی انقلاب تا امروز در ادوار مختلف بار سنگین قانونگذاری، نظارت، دموکراسی و پیگیری برای اجرای قانون، تصویب لوایح بسیار مهم و سرنوشت ساز و طرح های بسیار مهم، قوانین مربوط به برنامه پنج ساله، بودجه سالانه و همچنین رای اعتماد به وزرا در ادوار مختلف را بر عهده دارد.
رییس جمهوری ادامه داد: رای اعتماد به وزرا پیوند بسیار مبارک بین مجلس و دولت به وجود می آورد و وزرای ما تنها از حمایت دولت برخودار نیستند، وزیر زمانی وارد وزارتخانه می شود که تایید و رای مثبت نمایندگان را به همراه دارد.
روحانی با اشاره به برخی همه امور و کارهایی که بر دوش مجلس از جمله حراست از مرزها گفت: می دانید هر گونه تغییر در مرزها با رای بالای مجلس امکانپذیر است، همچنین قراردادها، مقاوله نامه ها و همه مسایل مهمی که به عنوان قرارداد بین ایران و کشورهای مختلف منعقد می شود، حتی دادن وام و وام بلاعوض و بسیاری از اموری که قانون اساسی از آن یاد کرده، بر دوش مجلس است.
رییس جمهوری گفت: اگر فرصت بود اشاره می کردم که از مجلس اول تا امروز در همه موارد حساس مجلس رسالت و وظیفه بسیار مهم خود را در قبال ملت ایران به عنوان نمایندگان ملت به خوبی ایفا کرده است و این مجلس هم همان مسیر را تا پایان ادامه خواهد داد.
وی تصریح کرد: ثمره همه این مجالس، کشوری در مسیر قانون، مقررات، مردم سالاری دینی، استحکام قوای سه گانه تحت هدایت های مقام معظم رهبری و در نهایت ساختن قدرت بزرگ ملی در برابر رقبا و یا دشمنان است.
روحانی گفت: امیدوارم روز به روز عظمت مجلس و نمایندگان و توفقیات شما برای خدمت به مردم شریف ایران بیشتر و بیشتر باشد.
پس از استیضاح رضا فرجی دانا و رای اعتماد نیاوردن دو گزینه پس از وی، رییس جمهوری روز چهارشنبه 28 آبان در نامه ای به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، محمد فرهادی را برای اخذ رای اعتماد جهت تصدی مسوولیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی کرد.

خبر در حال تکمیل شدن است...
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها