بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۴۲۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در دیدار وزیر اطلاع رسانی بنگلادش گفت: رسانه ها در ایجاد وحدت و انسجام بین کشورهای اسلامی و رفع اختلافات میان آنها از نقش مهم و تاثیرگذاری برخوردارند.
تدبیر24: 'علی جنتی' شامگاه سه شنبه در دیدار با 'حسن الحق اینو' وزیر اطلاع رسانی بنگلادش که برای شرکت در دهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی به تهران سفر کرده است، گفت: رسانه ها همچنین در آگاهی بخشی به جوامع و افشای جنایات عناصر تندرو و افراطی دارای اهمیت زیادی هستند.

وی با اشاره به برگزاری دهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی به میزبانی ایران، گفت: این اجلاس با شعار 'همگرایی رسانه ای برای صلح و آرامش در جهان اسلام' برگزار می شود .

جنتی با اشاره به فعالیت گروه های تندرو و افراطی در خاورمیانه و آفریقا، اقدامات جنایتکارانه داعش در عراق و سوریه و بوکوحرام در نیجریه را نمونه ای از فعالیت ها برای مخدوش کردن چهره اسلام در دنیا یاد کرد و گفت: جهان اسلام امروز از خشونت و افراط گرایی رنج می برد.

*** انسجام و همگرایی رسانه ای بین کشورهای اسلامی ضروری است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه انسجام و همگرایی رسانه ای بین کشورهای اسلامی برای مبارزه با جریان هایی که به تخریب چهره اسلام و ترویج تفکر افراط گرایانه می پردازند، ضروری است، خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی باید با همکاری و همفکری با جریان های تندرو و افراطی مقابله کنند.

وی اظهار امیدواری کرد برگزاری اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی بتواند از طریق تصویب قطعنامه هایی ،به انسجام و همگرایی رسانه ای در کشورهای مسلمان کمک کرده و این مهم به تحکیم روابط و مناسبات میان کشورهای اسلامی منتهی شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین اقدامات جمهوری اسلامی ایران را برای تقویت گفتمان صلح و دوستی در جهان یادآور شد و افزود: سال گذشته نیز رییس جمهوری ایران موضوع جهان عاری از خشونت و افراط گرایی را مطرح ساخت که با استقبال سازمان ملل متحد و کشورهای عضو روبرو شد.

جنتی در بخش دیگری از سخنان خود به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشاره کرد و گفت: اجلاس وزرای اطلاع رسانی فرصت مناسبی است که در کنار بحث در مورد مسایل مختلف به این موضوع و ضرورت حمایت از مردم مظلوم فلسطین پرداخته شود.

*** از شبکه های اجتماعی باید برای مقابله با جریان افراط گرایی استفاده کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه گروه های تروریستی و خشونت طلب امروز از همه ابزارها برای پیشبرد اهداف جنایتکارانه خود استفاده می کنند، افزود: آنها امروزه از شبکه های اجتماعی بهره می برند، بنابراین ما نیز باید با استفاده از این ابزارها با جریان افراطی و تندرو مقابله کنیم .

وی در بخش دیگری از اظهاراتش بر گسترش روابط میان جمهوری اسلامی ایران و بنگلادش تاکید کرد و گفت: دو کشور دارای روابط و مناسبات گرم و صمیمی هستند و مناسبات دو کشور همواره رو به رشد بوده است.

جنتی با بیان اینکه ایران جزو نخستین کشورهایی بود که استقلال بنگلادش را به رسمیت شناخت، افزود: در سال های نخست این اقدام ، یک توافق نامه همکاری فرهنگی میان تهران و داکا به امضاء رسید و این توافق نامه همچنان معتبر است.

وی با تاکید بر تلاش دو کشور برای تقویت روابط فرهنگی و با بیان اینکه هیچ حد و مرزی برای همکاری با بنگلادش قایل نیستیم، گفت: برای توسعه روابط با بنگلادش در حوزه های مختلف فرهنگی از جمله بخش هایی چون فیلم و سینما، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی، ادبیات، کتاب و رسانه آمادگی کامل داریم.

جنتی اظهار کرد: ما همچنین از برگزاری هفته فرهنگی بنگلادش در جمهوری اسلامی ایران استقبال می کنیم و حاضریم در این رابطه میزبان نمایشگاه و جشنواره های فرهنگی و هنری این کشور باشیم.

جنتی همچنین از موضعگیری های بنگلادش درقبال فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران قدردانی کرد.

*** تحریم های غرب و آمریکا علیه ایران جنبه سیاسی دارد

وی با بیان اینکه غرب و آمریکا به خوبی به این نکته که فعالیت های هسته ای ایران صلح آمیز می باشد، واقف هستند، افزود: تحریم ها علیه ایران با انگیزه های سیاسی است و مخالفت های کشورمان با سیاست های آمریکا علت اصلی موضعگیری های خصمانه واشنگتن علیه ایران است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون مذاکرات خوبی بین ایران و کشورهای 1+5 صورت گرفته است، افزود: با این وجود طرف مقابل ایران بویژه آمریکا برای تحمیل دیدگاه های خود تلاش می کنند.

جنتی با بیان اینکه تمامی فعالیت های هسته ای ایران در چارچوب قوانین آژانس انرژی اتمی صورت گرفته است ،اظهار کرد: ایران دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای را حق مسلم خود می داند و از حقوق خود در این زمینه کوتاه نمی آید.

در ادامه این دیدار، 'حسن الحق اینو/ Hasan Haq Inu' وزیر اطلاع رسانی بنگلادش با تاکید بر لزوم اتخاذ موضع مشترک برای مقابله با گروه های تروریستی و افراطی گفت: دولت بنگلادش معتقد است این گروه ها نماینده اسلام نیستند چراکه اسلام هرگز کشتار انسان های غیرمسلح و بی گناه را نمی پذیرد و در واقع آن را جرم می داند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت گروه های تروریستی در عراق و سوریه، یادآور شد: دولت بنگلادش خواستار تغییر نقشه جغرافیایی عراق و سوریه نیست، همچنین مداخله خارجی را در این کشورها نمی پذیرد.

وزیر اطلاع رسانی بنگلادش به اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در فلسطین نیز اشاره کرد و گفت: ما از قدس شریف و آزادی فلسطین حمایت می کنیم. وی خاطرنشان کرد: تروریسم تنها به اقدامات گروه های تندرو و افراطی در کشورهای اسلامی منحصر نمی شود.

'اینو 'در ادامه به لزوم تلاش رسانه های کشورهای اسلامی در مورد وضعیت فلسطین اشاره کرد و گفت: رسانه ها باید حقیقت درست رنج مردم غزه را نشان دهند و در مورد این مسایل موضع بنگلادش با موضع دولت ایران کاملا یکسان است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: گروه های تروریستی و افراطی از اینترنت برای مقابله با اسلام استفاده می کنند، اما کشورهای مسلمان باید بدانند چطور با این مساله روبرو شوند.

وزیر اطلاع رسانی بنگلادش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم ارتقای روابط دوجانبه تهران- داکا در زمینه فرهنگی، ادامه داد: فعالیت وزارتخانه های فرهنگ دو کشور برای تقویت همکاری ها بسیار مهم است و باید این فعالیت ها را افزایش دهیم.

حسن الحق اینو خواستار امضای یادداشت همکاری برای تبادل اطلاعات بیشتر در حوزه های اطلاع رسانی و فرهنگی میان دو کشور شد و توسعه و تقویت همکاری ها میان شبکه های رادیو و تلویزیونی و خبرگزاری های دو کشور را امری ضروری دانست .

وزیر اطلاع رسانی بنگلادش همچنین خواهان تبادل گروه های فرهنگی و برگزاری جشنواره های فرهنگی میان دو کشور و نیز سرمایه گذاری ایران در بنگلادش شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها