بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۴۲۲۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
یادداشت انتقادی یکی از مخاطبین تدبیر24 :
دلم خوش بود این یکی ملبس به لباس مقدس روحانیت است که من خیلی احترام اینها را دارم ،چون مرا یاد حکومت علوی می اندازد و......
تدبیر24: منتقدین - حسن فاتحی : مواقعی دلم به حال خودم می سوزد که مثلا" 8 سال تمام بارویکرد پوپولیستی دولت قبل درحد توان شهروندی خود مبارزه کردم وکلی مطلب ویادداشت انتقادی درمورد ضرورت اخلاق گرایی ،صداقت درسیاست، پرهیز ازدروغ گویی به مردم ، دادن قول و وعده والتزام شرعی بدانها ،عوام فریبی وخطراتی که رویکرد پوپولیستی می تواند درسرنوشت جامعه وبازگشت به عصر بربریت می تواند داشته باشد و...... نوشتم. .

دلم خوش بود این یکی ملبس به لباس مقدس روحانیت است که من خیلی احترام اینها را دارم ،چون مرا یاد حکومت علوی می اندازد و.......

حالا دوباره می بینم سخنانی برزبان رئیس الو زرا روحانی جاری می شود که دوسال قبل نیز گوش مردم ازاین حرفهای عوام فریبانه پرشده بود ونتیجه این عوام فریبی درعمل دودش به چشم مردم رفته بود.

براسای کدام معیار وشاخصی آقای روحانی می فرمایند: "دیگر دوران افراط وامنیتی بسر آمده است" !؟

اگرمراد ازفضای امنیتی خطر جنگ قریب الوقوع بین غرب وکشورمون بود ،بله به برکت "دیپلماسی پول بده تا غرنزنیم" ،تاحدودی ادعای درستی بنظر می آید ،هرچند که پول گرفتن واختیار نظارت تام دادن به دشمن درنهایت عواقب غیرقابل پیش بینی نیز می تواند داشته باشد ،شبیه همان اعتمادی که قذافی به غرب نمود وتنها ده سال بعد اعتمادتونست حکومت کند و با بهانه دیگری جنازه اش درکوچه وخیابان گردانده شد.

ولی اگر مراد از جمله " فضای افراط وامنیتی بسرآمده است" ، بیانگر ادعای تغییر وتحول درمدیریت مردمی وتعامل بامردم وسیاست داخلی بوده باشد ،وامصیبتا که آقای روحانی باچنین ادعایی، خود اخلاق را رعایت نکرده است ،چرا که تمام وعده های سیاسی وامنیتی داده شده درفصل انتخابات بکلی فراموش شده وحتی فضای گفتمانی وبیان دیدگاه شهروندی ومنتقدانه به مراتب سخت ترشده است.

اگر دیروزی رسانه های اصلاح طلبان بخاطر نیم نگاهی به قدرت ومدیریت ،صدای مردمان منتقد ودردمند را ولو سانسورشده منعکس می دادند ،امروز همین دوستان نیز به یمن وزارتهای نیم بند ومشروط دیگر تمایلی به انعکاس مطالبات مردمی ندارند.

بنابراین عبارت درست این است که درسایه مدیریت کدخدایی درداخل عملا" مردم منتقد ودردمند فرصتی برای بیان دیدگاه ومطالبات خود ندارند ونه اینکه فضای افراط وامنیت بسر آمده است.

پی نوشت: اگر به روحانی رای داده بودم ،بخاطراین نبود که فریب خورده باشم ،بلکه گفتمان ادعایی آقای روحانی را منطبق با منطق خویش یافته بودم وحال اگر ایشان قول و وعده های خودرا بخصوص درعرصه سیاسی وفرهنگی می خواهند فراموش فرموده وتنها به وعده های اقتصادی ، خارجی وآنهم مثلا" باشیب ملایم! فشار، بسنده فرمایند،پس این حق شهروندی وتکلیف اسلامی من است که عاقبت بیوفایی به حق الناس (رای مردم ) را به رئیس مردم یاد آوری نمایم.

حسن فاتحی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
1
0
لغو برنامه سخنرانی شریعتمداری ناسازگار با اعتدال است.دلیلی ندارد که از شنیدن اظهارنظرهای متفاوت در دانشگاه جلوگیری شود به خصوص که در این مورد خاص فرد سخنران معمولا آرام صحبت می‌کند و جلوگیری از سخنرانی چنین افرادی با اعتدال و آزادی بیان سازگار نیست. ممانعت‌کنندگان از برگزاری سخنرانی در روز دانشجو را افرادی به دنبال حاکمیت تک صدایی در دانشگاه‌ها iهستند. بعضی روانشناسان می‌گویند اگر کسانی به موضوعی بیش از حد حساسیت نشان می‌دهند نشان‌دهنده آن است که آن مورد نقطه ضعف خودشان است .
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها