بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۴۲۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰
طوفان شدید و گردباد هاگوپیت بخش هایی از مناطق مرکزی فیلیپین را در نوردید و شش کشته برجای گذاشت و باعث آوارگی بیش از یک میلیون نفر شد.
تدبیر24: طوفان هاگوپیت که از چند روز پیش در حال پیشروی به سواحل شرقی فیلیپین بود و هزاران نفر را مجبور به ترک خانه‌هایشان کرده بود، روز گذشته (شنبه 16 آذر) با عبور از دریا به خشکی‌های شرق فیلیپین رسید و با باران و باد سهمگینی با سرعت 210 کیلومتر بر ساعت همراه بود.
شبکه خبری ‌بی‌بی‌سی با انتشار تصاویری از مردم طوفان زده شرق فیلیپین نوشت بیش از نیم میلیون نفر از ساکنان روستاها و شهرهای این منطقه مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.
گردباد هاگوپیت با رسیدن به مناطق شرقی «سامار» فیلیپین،‌ برق این مناطق را قطع کرده و شدت باد سقف برخی مناطق را از جا کند؛‌هم چنین مناطق ساحلی با تهدید بالا آمدن آب دریا مواجه هستند.
 به گفته بی‌بی‌سی بسیاری از ساکنان شرقی با ترک خانه‌های خود در ساختمان‌های بزرگ‌ تر مثل کلیساها، مدارس و استادیوم‌های ورزشی پناه گرفتند، هم چنین 150 پرواز شهر تاکلویان در شرق فیلیپین لغو و هزاران مسافر بلاتکلیف بودند.
هزاران نفر از ساکنان شرقی فیلیپین، سال گذشته در اثر طوفان هایان کشته شدند و همین تجربه، آمادگی بیشتری برای مقابله با طوفان حاضر را به مردم فیلیپین داده است.












بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها