بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۴۳۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶
مهترین کار این است که در قالب یک شبکه با هم‌افزایی بتوانیم فراکسیون صنایع دستی در مجلس شورای اسلامی را تشکیل دهیم/در حال حاضر کشورهایی نظیر امریکا، چین، پاکستان ونروژ در بحث فرش دستباف و ماشینی گوی سبقت را از ایران گرفته‌اند و افق مناسبی برای صادرات فرش وجود ندارد.
تدبیر24:یک کارشناس صنعت فرش گفت: فرش ایران فاقد استانداردهای جهانی و بازاریابی درست است.

فرشته دست‌پاک، کارشناس صنایع دستی و فرش با اشاره به وضعیت نابسامان فرش دستباف در کشور گفت: به منظور ساماندهی به وضعیت فرش دستباف اتاق فکری در سازمان میراث فرهنگی تشکیل شده تا بتوانیم فرش دستباف را از سیستم دولتی خارج کرده و به بخش غیردولتی واگذار کنیم.

وی ا فزود: دولت‌های گذشته نه تنها در بخش توسعه اقتصادی فرش موفق عمل نکردند بلکه باعث پس رفت آن نیز شدند و در حال حاضر مهترین کار این است که در قالب یک شبکه با هم‌افزایی بتوانیم فراکسیون صنایع دستی در مجلس شورای اسلامی را تشکیل دهیم.

وی افزود: در این میان ضرورت ایجاد تشکل‌های غیردولتی که نه انتفاع بخش خصوصی و نه خصوصیات بخش دولتی را دارند وجود دارد تا با حرکتی مردمی تحولی در این راستا ایجاد کنیم.

دست‌پاک ادامه داد: مردم بدون دولت نیز می‌توانند فعالیت خود را در زمینه فرش انجام دهند ودر حال حاضر دولت تنها مشکل‌ساز شده و شاهد آن هستیم که بخش خصوصی نتوانسته است بازار جهانی را به دست آورد و شبکه‌‌ای برای سفارش و به روز رسانی متقاضیان در سراسر دنیا بوجود آورد و به نوعی با استانداردهای جهانی فاصله داریم.

وی گفت: در حال حاضر کشورهایی نظیر امریکا چین پاکستان ونروژ در بحث فرش دستباف وماشینی گوی سبقت را از ایران گرفته‌اند وافق مناسبی برای صادرات فرش وجود ندارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها