بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۴۳۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
سال 2015 میلادی می‌تواند سیاست‌های اقتصادی" ولادیمر پوتین" را به چالش بکشاند.
تدبیر24:طبق نظر سنجی های صورت گرفته در میان تحلیلگران اقتصادی، روسیه در سال 2015 میلادی، شرایط نابسامان اقتصادی را تجربه خواهد کرد و به اولین رکود اقتصادی خود پس از بحران مالی جهانی گام خواهد برداشت و نرخ تورم در این کشور دو رقمی خواهد شد.

به گفته این تحلیلگران عوامل این رکود را می توان در سقوط آزاد قیمت نفت و اعمال تحریم های غرب علیه این کشور دانست.

در همین حال طبق پیش بینی های انجام شده، تولید ناخالص داخلی روسیه که در سال جاری میلادی دارای رشد 0.5 درصدی بود در سال آینده میلادی با 3.6 درصد تنزل روبرو می شود. این پیش بینی ها می تواند وعده های پوتین را که هفته گذشته اعلام کرده بود" روسیه می تواند این شرایط سخت را بهبود بخشد" را به چالش خواهد کشاند.

همچنین پیش بینی شده که پول این کشور"روبل" همچنان تحت فشار باشد و بانک مرکزی این کشور را مجبور به بالا بردن نرخ بهره بانکی کند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها