بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۴۳۶۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
کاروان تدبیر و امید در خراسان جنوبی؛
رییس جمهوری با بیان اینکه خوشحالیم که تورم را از 40 درصد به 17 درصد رسانده ایم، اعلام کرد در 6 ماهه اول امسال رشد اقتصادی 4 درصدی داشتیم که به معنای آغاز رونق اقتصادی در ایران عزیز است.
تدبیر24: حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» امروز (چهارشنبه) در جمع مردم خراسان جنوبی در یازدهمین سفر داخلی خود در استادیوم آزادی بیرجند افزود: از آغاز این دولت با دو معضل بزرگ مواجه بودیم و لازم بود این دو معضل را از پیش پای مردم برداریم؛ اولی تورم بالای 40 درصد بود که لازم بود با کمک مردم و همت مسوولان قدم به قدم این تورم را کاهش دهیم و از 40 درصد به مرز 17 درصد رسانده ایم.

** تبریک ماه ربیع الاول و رشد اقتصادی کشور به ملت

رییس جمهوری گفت: امروز افتخار دارم در خراسان جنوبی به ملت بزرگ ایران اعلام کنم، بر اساس آماری که دیشب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند، در سه ماهه دوم نیز، کشور دارای رشد مثبت است.

روحانی با بیان این که ما مجموعا در 6 ماهه اول دارای 4 درصد رشد هستیم، افزود: این را با سال 91 مقایسه کنید که 6.8 رشد منفی داشتیم، در سال 92 هم رشد منفی داشتیم البته مقداری کمتر از سال 91 و امسال بعد از دو سال، اولین سالی هست که دارای رشد مثبت هستیم و در 6 ماهه اول دارای 4 درصد رشد هستیم.

رییس دولت تدبیر و امید ادامه داد: وقتی کشوری دو سه ماه پشت سر هم رشد دارد، به معنای آغاز رونق اقتصادی در ایران عزیزمان هستیم.

روحانی تصریح کرد: من به ملت بزرگ ایران هم به خاطر آغاز ماه ربیع المولود و هم به خاطر هجرت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) که در روز اول ماه ربیع انجام گرفت و هم به خاطر دو سه ماهه پشت سر هم رشد اقتصادی مثبت، به ملت تبریک می گویم.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: بدانید تمام پیشرفت کشور ما در این 16 ماه به دست توانمند شما مردم ایران انجام شده است، دولت به عنوان خادم شماست، دولت به دنبال آن است تا اهداف، مطالبات و نظرات شما را با کمک، همت و هدایت شما به پیش براند. اگر ما امروز پیشرفت داریم، پیشرفت شما مردم عزیز و کوشای ایران عزیز است.

روحانی اضافه کرد: ما امروز بحمد الله (همین آمار دیشب بانک مرکزی نشان می دهد) در زمینه نفت و گاز پیشرفت قابل ملاحظه داریم. در زمینه معادن و صنعت، در زمینه خدمات دارای پیشرفت هستیم و در زمینه کشاورزی دارای حرکت و پیشرفت هستیم.

رییس دولت یازدهم تاکید کرد: حتی در زمینه مسکن که حرکتی نداشتیم، الحمدلله امسال بعد از 6 ماه حرکت در بخش ساخت و ساز به برکت بودجه های عمرانی که امسال اختصاص دادیم، این حرکت در زمینه ساخت و ساز هم آغاز و شروع شده است.

روحانی یادآور شد: می دانید که امسال تا کنون، نسبت به 9 ماهی که گذشته است برای بودجه عمرانی استان ها، 94 درصد بودجه را پرداخت کرده ایم. این در تاریخ سال های گذشته بی سابقه بوده است.

** هجرت پیامبر، مبدا تاریخ مسلمانان

رییس جمهوری در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه از ملت بزرگ ایران سپاسگذاریم، گفت: ماه محرم و صفر عشق به خاندان رسالت حضرت ابی عبدالله الحسین (ع)، پیامبر عظیم الشان اسلام (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و حضرت ثامن الائمه مولی علی ابن موسی الرضا (ع) است که فخر همه ما ایرانیان است.

وی اظهار داشت: هر سه استان خراسان، افتخارشان آن است که در پناه مولا علی ابن موسی الرضا (ع) هستند، گرچه خراسان شمالی، رضوی و جنوبی است اما هر سه خراسان رضوی و در پناه امام هشتم (ع) هستند.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه امروز روز اول ماه ربیع المولود و روز هجرت پیامبر اسلام از مکه به مدینه است، گفت: می دانید که مبدا تاریخ ما مسلمان ها هجرت نبی مکرم اسلام (ص) از شهر مکه به مدینه است، این هجرت داستان ها، نکته ها، عبرت ها و درس آموزی های فراوانی دارد اما آنقدر این هجرت اهمیت دارد که مبدا تاریخ اسلام نه ولادت و نه بعثت پیامبر (ص) است بلکه مبدا تاریخ اسلام هجرت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص)است.

روحانی ادامه داد: می دانید ما مسلمان ها دارای تاریخ خاص خود هستیم و این از افتخارات تمدن اسلامی است، اگر کشورهای غربی، اروپایی و در واقع کشورهای غیر اسلامی برای خود تاریخی به عنوان تاریخ میلادی دارند که امشب شب میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) هم هست، مبدا تاریخ کشورهای غربی اروپایی و کشورهای غیراسلامی میلاد عیسی مسیح (ع) است اما مبدا تاریخ ما مسلمان ها چه هجری شمسی، چه هجری قمری هر دو مبدا هجرت پیامبر (ص) است و این از افتخارات دنیا است که مبدا تاریخ چه تاریخ میلادی و چه اسلامی از زندگی دو پیامبر عظیم الشان یعنی عیسی (ع) و رسول اسلام (ص) نشات گرفته و این به معنای اتصال جامعه اسلامی به نبوت، رسالت و به وحی آسمانی است.

رییس جمهوری اضافه کرد: امیدواریم همه ما بتوانیم در این ماه عید، ولادت و وحدت که هفته وحدت در همین ماه است از برکات این ماه و زندگی پیامبر اسلام (ص) بهره و استفاده کافی ببریم.

روحانی تصریح کرد: استان خراسان جنوبی گرچه به ظاهر کویری، خشک و بی آب و کم آب اتس اما استانی دارای نعمت بزرگ، مردمان فرهیخته، عالم، دانشمند، ادیب، فقیه، فلیسوف و مردان بزرگی است که از تاریخ این سرزمین برخاستند و جوانان عزیز، شهدا و ایثارگرانی که از کشور، دین و عزت به خوبی دفاع کردند.
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
ناهید
|
ROMANIA
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
0
0
سلام. بهشت را به بها میدهند نه به بهانه (دکتر بهشتی)
آش. خوردن که دولا دولا نمیشه
چیزی که عیان است چه حاجت به .................
عالم محضر خداست در محضر خدا بواسطه ادعاهایمان سخت امتحان میشویم
عادل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
0
0
از استقبال پر شور! چه خبر؟
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها