بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۴۳۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: یکی دیگر از مشکلات اصولگرایان در فعالیت‌های تشکیلاتی است، جز حزب مؤتلفه اسلامی که اعتقاد به کار تشکیلاتی از گذشته تا به امروز داشته تشکیلات گریزی در میان اصولگرایان وجود دارد.
تدبیر24:محمد جواد لاریجانی رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در نشست اصولگرایان اصفهان در پاسخ به سؤالی درباره طرح ام القرای کشورهای اسلامی که در دهه 60 مطرح شده بود، اظهار داشت: ام القرا بودن حیثیتی برای کشور است که به دست می‌آید و ام القرای کشورهای اسلامی کشوری است که پیروزی‌اش پیروزی اسلام و شکست‌اش شکست اسلام باشد و این حیثیت در هر کشوری پیدا شد، همه مسلمانان باید آن کشور را یاری کنند.

وی افزود: جمهوری اسلامی حادثه مهمی در جریان اسلام بود. ما شاگردان اساتیدی مانند عسگر اولادی بودیم و در مکتب آنها تربیت شده ایم، جوان‌هایی بودیم که از رفتار و گفتار افراد متدین بهره بردیم. این مبارزان می‌دانستند انقلاب اسلامی حادثه‌ای بزرگ است اما امروز می‌بینیم ام القرایی ایران در کشورهای اسلامی مشهود است.

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تصریح کرد: امروز شکست اردوغان را به پای اسلام نمی‌نویسند اما می‌بینیم تمام توان غرب این بود که نظام جمهوری اسلامی را براندازی کند و نظامی سکولار را به جای آن بیاورد. هر شکستی که منجر به عقب‌نشینی ایران در برابر استکبار جهانی منجر شود، ضربه به اسلام است و امروز توفیق ایران، توفیق جهان اسلام است.

لاریجانی تأکید کرد: جهان اسلام امروز نمی‌تواند نسبت به ایران بی تفاوت باشد، مقام معظم رهبری تأکید دارند که امت اسلامی باید تشکیل شود و این امت اسلامی باید به جای غفلت در شبکه‌های اجتماعی با تشکیل حلقه‌های اسلامی فعالیت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت اصولگرایی در کشور گفت: جریان اصولگرایی خط درست و صحیح تفکر دینی در کشور است، اسلام این تفکر اسلام من در آوردی نیست بلکه متصل به احکام است.

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تصریح کرد: حزب مؤتلفه اسلامی قدیمی ترین حزب دوران جدید و یکی از جریانات بزرگ اصولگرایی است. حزب مؤتلفه اسلامی در دوران قبل و بعد از انقلاب جریان ریشه داری است و در طول نیم قرن فعالیت خود تفکر دینی‌اش را از دست نداده است.

لاریجانی افزود: در مقابل جریانی همچون مؤتلفه اسلامی تفکراتی را می‌دیدیم که به ظاهر ولایت مطلقه فقیه را مطرح می‌کردند و حتی تظاهرات برای ولایت مطلقه فقیه برپا کردند اما می‌بینیم امروز می‌گویند امام(ره) چهره ای کاریزما داشت و به همین دلیل محبوبیت داشته است.

وی تأکید کرد: اسلام ما مکتبی است نه جاذبه‌ای، تبعیت از ولایت مبنای فعالیت‌های ما باید باشد. تبعیت از ولایت باید در عمل باشد و حتی اگر کسی نظرش مخالف نظر رهبری است، باید از رهبری اطاعت کند. اگر کسی از ولی امر مسلمین تبعیت نکند، کفران نعمت کرده است.

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به مشکلات در اصولگرایی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم علاقه به ائمه معصومین(ع) به خاطر اقامه دین است، نمی‌شود کسی بگوید من تابع امام زمان(عج) هستم اما از نایب عام اش تبعیت نمی‌کنم. جریان انحرافی از مشکلات اصولگرایان بود که از ولایت تبعیت نمی‌کرد.اصولگرایی با کسی شوخی ندارد و هر جا انحرافی ببیند، منحرفین را کنار می‌گذارد.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات اصولگرایان در فعالیت‌های تشکیلاتی است، جز حزب مؤتلفه اسلامی که اعتقاد به کار تشکیلاتی از گذشته تا به امروز داشته تشکیلات گریزی در میان اصولگرایان وجود دارد.

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تصریح کرد: نسل جوان اصولگرایی پویا و بالنده است و این جوانان می‌توانند کوه را جا به جا کنند، ما نیز در خدمت جوانان هستیم اصولگرایان باید فکر جمعی داشته باشند. مرحوم عسگر اولادی نمونه التزام به فکر جمعی در میان اصولگرایان بود. وی از حیثیت خود می‌گذشت تا بتواند فکر جمعی را به دیگران بقبولاند. اصولگرایان باید با هم حرکت کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها