بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۴۳۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵
معتبرترین مسابقات فوتبال در قاره کهن به زودی در نیمکره جنوبی و در کشور استرالیا کلید می خورد، تا 16 تیم صعود کننده به مرحله نهایی جام ملتهای آسیا 2015 برای شناسایی سیمای تیم قهرمان به میدان بروند.
تدبیر24: واقعیت این است که این مسابقات در نزد آسیایی ها از جایگاه رفیعی برخوردار است و قطب های بزرگ قاره با انبوه ستاره های خود و با توپ پر گام به این میدان می گذارند ، به همین سبب جام ملت های آسیا بااقبال طیف های وسیعی از مردم مواجه می شود وازچشم بادامی ها گرفته تا عرب ها و فارسی زبانان به خصوص علاقه مندان کشورمان با اشتها و ولع تمام،منتظر 19 د یماه و آغاز این رقابتها هستند.

به موازات پیشرفت صاعقه وار چشم بادامی ها در سه دهه اخیر و کسب عناوین شامخ در عرصه آسیا ، تیم ملی کشورمان نتوانسته آنطور که باید و شاید انتظارات را برآورده کند که بی گمان علت اصلی این فاصله به خصوص در زمان حاضر، وضعیت شکننده فوتبال ما در عرصه رقابتهای داخلی است .

تنش و هیاهوهای رایج که نشات گرفته از فقدان برنامه محوری در فدراسیون فوتبال و همچنین باشگاههاست باعث شد تا فوتبال به بیراهه برود و تیم ملی ما نیز در هفته های و روزهای اخیر دچار حاشیه های مخرب شود.

اگر به این پاشنه آشیل ، نبود برنامه های مطلوب تدارکاتی و طراحی درست و حسابی و فقدان دیپلماسی را در تیم ملی اضافه کنیم ، بخوبی درمی یابیم که چرا اکثر کارشناسان و پیش کسوتان فوتبال برای تیم کشورمان افق روشنی را متصور نیستند.

ناکار آمدی و بی ثباتی در لایه های زیرین ودستگاههای مربوط به فدراسیون فوتبال باعث شده تا نتوان با قاطعیت از موفقیت دم زد و آینده امیدوارکننده ای را ترسیم کرد.

دراین یادداشت اصلا بنا نداریم خدای ناکرده بذر ناامیدی بپاشیم اما رویکرد مقامات فدراسیون و ضعف مفرط آنها دست به دست هم داده تا حتی ' کارلوس کی روش ' یکی از خوش بین ترین مربیان از اوضاع نامساعد و غبار آلود تیم ملی لب به گلایه و انتقادهای تند وتیز بگشاید و مدیران ذیربط را به چالش بکشاند.

اما از اینها که بگذریم باید در این زمان کوتاه بجای آنکه کاسه چه کنم چه کنم در دست بگیریم بهتر است که مسوولان و رسانه ها یک دم دست از حمایت برندارند و برای بالا بردن توان روحی و روانی ملی پوشان آستین همت بالا بزنند .

اگر بنا باشد از همین امروز آیه یاس بخوانیم، طبعا فردا نخواهیم توانست تیرمان را به هدف بنشانیم و مقابل تیم های قدر و مطرح آسیا عرض اندام کنیم، لذا بر همه واجب است که هم کی روش و هم یکایک ملی پوشان را به شکل تمام قد حمایت کنیم تا قطار تیم ملی فوتبال کشورمان بر ریل خودباوری حرکت کند.

تا چشم بگشاییم 21دی ماه فرا می رسد و باید در نخستین گام به مصاف بحرین برویم و با این شرایط عقل سلیم حکم می کند که اصطکاک و تفرقه را دور بریزیم و پل های اعتماد بسازیم تا این حرکت بتواند قوت قلب عمیق برای ملی پوشان ما باشد.

با توجه به اینکه قرار است تیم ملی دوشنبه هفته جاری عازم سرزمین کانگوروها شود ، باید این نکته حیاتی را ملکه ذهنمان کنیم که از همین امروز فضا را تلطیف کرده و گره های موجود را ناگشودنی تر نکنیم.

اینکه ضعف ها در فدراسیون فوتبال ما موج می زند نباید شک کرد اما یادمان باشد که اکنون عاملی که می تواند برای تیم ملی کشورمان اکسیری شفابخش باشد ، همگرایی و وفاق است و انتقاد علیه مسوولان این فدراسیون دردی را دوا نمی کند .

بحث حیاتی دیگر اینکه باید بپذیریم که فوتبالیست های ما از نبوغ و هوش سرشاری برخوردار هستند و در این راه نباید یک لحظه درنگ کرد اما زمانی می توانیم خون اعتماد بنفس و برتری جویی را در رگ های آنان به جوش آوریم که روحیه کار جمعی داشته باشیم و شاخ و برگهای مزاحم را کنار بزنیم . برای محقق ساختن این دیدگاه باید از همین امروز دست بکار شویم و چالش های موجود را دور بریزیم و همگی از تیم ملی حمایت کنیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها