بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۴۴۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵
رییس جمهوری گفت: دولت پشتیبانی از نیروهای مسلح را وظیفه خود می داند، چرا که پشتیبانی از مدافعان جان بر کف کشور، پشتیبانی از سرزمین و وطن ما است.
تدبیر24: حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» روز چهارشنبه در جریان حضور در عرشه ناوشکن جماران و بازدید از رژه یگان های دریایی و هوایی شرکت کننده در مانور محمد رسول الله (ص) در جمع خبرنگاران افزود: بزرگ ترین سرمایه ای که امروز در کشور داریم، اعتماد مردم به نیروهای مسلح و تکیه نیروهای مسلح به مردم است و دولت نیز در کنار نیروهای مسلح و مردم به خدمات خود ادامه می دهد.

وی، امروز را روز بسیار خوبی برای خویش و هیات همراه توصیف کرد و ادامه داد: به دلیل این که می بینیم نیروهای مسلح ما به ویژه نیروهای هوایی و دریایی با وجود تحریم طولانی مدت از همیشه قدرتمندتر و تواناتر هستند.



**نیروهای مسلح ایران با وجود 35 سال تحریم قدرتمند است

رییس جمهوری با یادآوری این که این موجب خرسندی است که با وجود بیش از 35 سال تحریم نیروهای مسلح و ارتش ما بسیار قدرتمند است، افزود: نیروهای مسلح توانمند و مقتدر و به ویژه نیروی دریایی توانمند به معنای آن است که اولین خط دفاعی کشور ما که مرزهای ساحلی دارند، امن بوده و از سوی نیروهای قابل اعتماد و قابل اتکا مرزبانی و حراست می شود.

روحانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز قادر است در خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند، قدرتمندترین خط دفاعی از خود را داشته باشد.

وی اظهار داشت: بسیار خوشحالم که امروز شاهد قدرت نمایی و نمایش دفاعی بسیار خوب شناورهای سطحی و زیرسطحی و پرنده های ارتش جمهوری اسلامی ایران بودم و این توان دفاعی، هم برای ملت ایران و هم برای ملت ها و کشورهای منطقه مایه آرامش و اطمینان و امنیت است.

رییس شورای عالی امنیت ملی یادآور شد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیروهایی نیستند که قصد تجاوز به هیچ کشور دیگری را داشته باشند و معتقدیم جمهوری اسلامی ایران در کنار کشورهای منطقه به خوبی می تواند از سرزمین خود و منطقه دفاع کند و هیچ نیازی به حضور نیروهای خارجی در این منطقه به هیچ بهانه ای وجود ندارد.



**تلاش نیروهای مسلح قهرمانانه است

روحانی همچنین با قهرمانانه توصیف کردن تلاش های نیروهای مسلح ایران در دوران دفاع مقدس و بویژه افتخارآفرینی های نیروهای دریایی، از همه نیروهای مسلح کشورمان و به ویژه نیروی دریایی توانمند که در هر شرایطی به خوبی از کشور و منافع ملی در سراسر جهان دفاع کردند، تشکر و سپاسگزاری کرد.

وی ادامه داد: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران امروز نه تنها در آب های سرزمینی بلکه از آب های بین المللی نیز از منافع جمهوری اسلامی ایران و منافع کشورهای دیگر در برابر مهاجمین و دزدان دریایی دفاع می کند و بسیار خرسندم که از یک نیروی دریایی توانمند و مقتدر برخورداریم.

روحانی با بیان این که جولانگاه و عرصه حضور نیروهای قدرتمند دریایی ایران امروز از عرصه آب های داخلی به همه پهنه آب های آزاد و بین المللی گسترده شده است، اظهار داشت: قدرت امروز نیروهای مسلح و نیروی دریایی ما به هیچ وجه با 35 سال قبل قابل مقایسه نیست، چرا که این توانمندی متکی به توان داخلی و بومی است.

رییس جمهوری اظهار داشت: همه نیازمندی های نیروهای مسلح توسط خود آنان و صنعتگران و متخصصان داخلی تأمین شده و همین ناوشکن جماران که بر عرشه آن ایستاده ایم نیز به دست متخصصان داخلی کشورمان طراحی و ساخته شده است.

روحانی با تاکید بر این که امروز موشک هایی که توسط متخصصان داخلی نیروهای مسلح تولید می شوند از سرزمین ایران دفاع قدرتمندانه می کنند، تصریح کرد: مردم می توانند کاملاً اطمینان داشته باشند که مدافعانی بسیار غیور، توانمند و قوی از سرزمین و آب و خاک ایران دفاع می کنند.

وی در پاسخ به این سوال که دولت چه کمک هایی به ارتقای توانمندی های نیروهای مسلح خواهد داشت، گفت: دولت همواره در خدمت نیروهای مسلح بوده و هست و خواهد بود و اساساً دولت و ملت در کنار نیروهای مسلح همه در کنار هم هستند و اگر این وحدت، اتحاد و یکپارچگی نبود هرگز نمی توانستیم اینقدر پیشرفت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی رییس شورای عالی امنیت ملی صبح امروز (چهارشنبه) برای حضور در رزمایش عظیم محمدرسول الله(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران و بازدید از شماری از پروژه های در حال اجرای جاسک، وارد این شهر بندری در استان هرمزگان شد.

رژه بزرگ نیروهای عملیاتی سطحی، زیرسطحی و پروازی شرکت کننده در رزمایش محمد رسول الله(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران ساعاتی پیش همزمان با حضور رییس جمهوری بر عرشه ناوشکن سرفرماندهی جماران برگزار شد.

این رژه با شرکت بیش از 100 فروند شناور سطحی، هجومی، راکت انداز، شناورهای زیرسطحی، یگان های پروازی، هواناوها و شناورهای بومی با آرایش تاکتیکی منظم و عبور با شکوه دریایی برگزار شد و نیروهای شرکت کننده آمادگی رزمی و اقتدار دریایی خود را به نمایش گذاشتند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها