بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۴۴۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷
آستانه مسابقات قهرمانی آسیا
در فاصله دوماه مانده به آغاز مسابقات قهرمانی هندبال زنان آسیا تاکنون تدارک مناسبی برای این تیم انجام نشده است.
تدبیر24: تیم ملی هندبال بانوان ایران اسفند سال جاری در رقابت‌های قهرمانی آسیا در جاکارتا اندونزی شرکت می‌کند و باید با تیم های قدرتمند آسیا همچون ژاپن، کره جنوبی و قزاقستان رقابت کند.

تیم ملی بانوان ایران کارش را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا با مریم کریمیان آغاز کرد اما در حالی که او با تیم بازی بین‌المللی انجام نداده بود از کار برکنار شد و مرضیه یوسف به عنوان جایگزین او انتخاب شد.

به نظر می‌رسد مسئولان فدراسیون به دلیل اینکه آمادگی تیم ملی با برنامه های تعیین شده فدراسیون هم‌خوانی نداشته کریمیان را برکنار کرده است.

در هرصورت به هر دلیلی که این اتفاق افتاد تیم ملی کار خود را با یوسف شروع کرد و تا به حال نیز چندین اردو برگزار شده است اما همچنان از برگزاری بازی تدارکاتی خبری نیست.

این در حالیست که نایب رییس بانوان فدراسیون هندبال بارها عنوان کرده فدراسیون در نظر دارد با تیم های آذربایجان و ترکیه بازی دوستانه برگزار کند هرچند تاکنون این اتفاق نیفتاده است و به نظر می‌رسد تلاش های میترا نوری کافی نبوده است و موانعی برسرراه وجود دارد که مانع انجام این بازی ها می‌شود. در حالی که پیش از این قرار بود تیم ملی آذرماه با این تیم های بازی کند.

البته شاید بتوان رییس فدراسیون را یکی از حلقه‌های مفقوده این ماجرا دانست. فدراسیون هندبال مدت هاست که بدون رییس و با سرپرست اداره می‌شود. کاملا واضح است که سرپرست فدراسیون به اندازه رییس آزادی عمل ندارد و نمی‌تواند تمامی امور را انجام بدهد. بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که سرپرست بتواند برنامه های مورد نیاز را به اجرا در آورد.

روسای گذشته فدراسیون با وجود اینکه حمایت و برنامه ریزی در هندبال بانوان جزو وظایفشان بود اما در این راه کم وکاستی هایی داشتند چه برسد به شخصی که فقط برای چندین ماه در یک فدراسیون و به عنوان سرپرست حضور دارد. در واقع سرپرست فدراسیون ترجیح می‌دهد که مسائل مربوط به تیم های بانوان را رییس فدراسیون پیگیری کند و عواقب مربوط به آن نیز متوجه خودش باشد.

بنابراین این بی رییس بودن فدراسیون‌ علاوه براینکه امکان دارد به برنامه های تیم ملی مردان ضربه بزند به تیم ملی زنان نیز لطمه خواهد زد. چه بسا لطمه ای که به تیم ملی زنان وارد می‌شود بیشتر از زنان باشد چرا که تصمیم گیری در بخش بانوان از حساسیت بیشتری برخوردار است و به راحتی نمی توان در این باره به جمع بندی رسید.

با این حال بانوان هندبالیست توقع دارند بدون مهم بودن انتخاب یک شخص خاص هرچه زودتر انتخابات فدراسیون برگزار شود تا برنامه های تیم ملی بانوان نیز هرچه زودتر اجرایی شود.

با توجه به برنامه توسعه ای که فدراسیون در نظر دارد و می‌خواهد تیم بانوان را تا سال 2019 جزو تیم های برتر آسیا قرار بدهد با این مشکلات بعید است این هدف عملی شود چراکه هنوز برای برگزاری یک بازی ساده تداکاتی تیم ملی این چنین معطل مانده است چه برسد به اجرا کردن برنامه های توسعه ای.

بنابراین برنامه ها باید به شکلی باشند که برای اجرایی شدن آن‌ها شخص مهم نباشد و همه ملزم باشند که برنامه ها را اجرا کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها