بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۴۴۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶
یک روانشناس گفت: کودکان منزوی در ایجاد سازگاری با واقعیت‌های دنیای خارج بیشتر متمایل به انزواطلبی هستند و در رؤیاهای خود راه مبالغه را طی می‌کند.
تدبیر24: «علی سلیمانی»  اظهار کرد: کودکان انزواطلب کودکانی هستند که بر حسب احتیاجات درونی خود رفتار می‌کنند و نسبت به مسائلی که غیر از خواب و خیال و رؤیاهای شخصی آنها باشد بی‌اعتنا هستند.

وی افزود: چنین کودکانی معمولاً در خود فرو می‌روند، در ایجاد سازگاری با واقعیت‌های دنیای خارج بیشتر متمایل به انزواطلبی هستند و در رؤیاهای خود راه مبالغه را طی می‌کند.

این روانشناس خاطرنشان کرد: این بی‌اعتنایی را نباید خیلی هم عمیق تصور کنیم، چون در اکثر موارد این قبیل کودکان هیجان‌پذیری شدیدی نشان می‌دهند و علت اینکه گوشه‌گیری می‌کنند ترس از برخورد با واقعیات است.

سلیمانی تصریح کرد: شماری از روانشناسان رفتار کودکان منزوی را یک رفتار عادی برای دوران کودکی تلقی می‌کنند و حتی با توجه به اینکه این قبیل کودکان هیچگونه ناراحتی برای کودکان و شاگردان خوب و آرام قلمداد می‌گردند.

وی در رابطه با علت انزواطلبی کودکان خاطرنشان کرد: گرچه کودکان منزوی از لحاظ عاطفی و بیان حالات هیجانی مواجه با مشکلاتی هستند اما این حالت نامتعادل عاطفی را می‌توان نتیجه‌ی ارتباط با دیگران دانست، به عبارت دیگر کودک گوشه‌گیر به‌لحاظ عاطفی و بیان حالات هیجانی مواجه با مشکلاتی هستند.

این روانشناس ادامه داد: این حالت نامتعادل عاطفی را می‌توان به نتیجه ارتباط با دیگران دانست، به عبارت دیگر کودک گوشه‌گیر به‌لحاظ هیجانی و عاطفی احساس کم و بیش مشابه با کودکان عادی را دارد.

سلیمانی افزود: کودک چون نمی‌تواند با محیط اجتماعی خود ارتباط لازم را برقرار کند بیان حالت هیجانی و درکی را که دارد برایش مشکل می‌شود، از همین‌رو در رفتارهای عاطفی کودک بی‌اعتدالی به چشم می‌خورد و علت اینکه این قبیل کودکان خشمگین می‌شوند آن است که اطرافیان اصرار دارند که آنها را از حالت انزوایی که دارند، بیرون آورند.

وی در رابطه با خصوصیات عاطفی و هیجانی کودکان منزوی اظهار کرد: معمولاً این قبیل کودکان حالت قهر و آشتی‌ناپذیری دارند، گاهی اوقات این حالت قهر تا حدی عمیق می‌شود که به هیچ وجه حاضر به قبول دیگران و یا حتی یکی شدن با گروه‌ها نیستند.

این روانشناس با اشاره به اینکه درجه و شدت ناسازگاری کودکان با هم متفاوت است، خاطرنشان کرد: این قبیل افراد معمولاً در فعالیت‌های جمعی مواجه با شکست می‌شوند اما در کارهای انفرادی یا حتی دروس مشکل پیشرفت‌های قابل توجهی دارند و در مورد انتخاب شغل بیشتر مشاغلی را که جنبه‌ی کار فردی دارد مانند منجمی یا کتابداری ترجیح می‌دهند.

سلیمانی همچنین در رابطه با درمان این عارضه یادآور شد: توجه به این واقعیت که عده‌ای از کودکان گوشه‌گیر به بزرگسالان ناشاد و بی‌لیاقت از نظر اجتماعی تبدیل می‌شوند به تنهایی علت کافی برای توجه به این مشکل است.

وی افزود: در درمان این قبیل کودکان برخی از دست‌اندرکاران تلاش‌هایشان را بر پیشینه و پیامدهای روابط متقابل ضعیف با دوستان و همسالان تقویت شود، مؤثر است.

این روانشناس با اشاره به اینکه تعدادی نیز نمایش فیلم‌های تهیه شده از مدل‌ها به کودک منزوی را مؤثر می‌دانند، خاطرنشان کرد: در این روش‌ها گرچه تلاش از طرف بزرگسالان اعمال می‌شود اما برای انتخاب مدل از کمک همسالان کودک بهره‌گیری می‌شود.

سلیمانی گفت: موفقیت در یک عمل خصوصاً در حضور جمع در کودک اعتماد به نفس ایجاد می‌کند و در نگرش‌های کودکان دیگر نسبت به او تغییراتی حاصل می‌شود.

وی یادآور شد: در مراحل عمیق‌تر از درمان دارویی استفاده می‌کنند و درمان با انسولین مؤثر است و تعداد ی نیز از شوک الکتریکی استفاده کرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها