بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۴۴۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
‌معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: سیاه‌چادر عشایری از نخستین سکونتگاه‌های بشری است.
تدبیر24: نصرت‌الله سپهر با بیان اینکه هنر سیاه‌چادر بافی در استان کرمانشاه درحال منسوخ شدن است، اظهارکرد: هنر ساخت سیاه چادر عشایری یکی از هنرهای اصیل و ناب مردمان این منطقه بوده که متاسفانه اخیرا کمتر به آن پرداخته می‌شود.

وی ادامه داد: تمام ملزومات ساخت یک سیاه چادر عشایری از موی بز تهیه می‌شود و همین عامل سبب شده که این سیاه‌چادرها با شرایط منطقه بسیار هماهنگ و منطبق باشند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: وجود موی بز بکار رفته در این سیاه‌چادرهای عشایری باعث می‌شود که حشرات موزی مانند مار و عقرب از اطراف آن دور شوند.

سپهر تصریح کرد: همچنین این سیاه چادرهای عشایری در برابر نفوذ باد و باران بسیار مقاوم بوده و هوادهی مناسبی برای فصول مختلف سال دارند.

وی اظهارکرد: متاسفانه سیاه چادر عشایری امروزه بسیار کم تولید می‌شود و دلیل اصلی آن این است که عشایر به جای استفاده از آنها به سمت استفاده از چادرهای برزنتی خارجی روی آورده‌اند که این چادرهای خارجی هرگز نمی‌توانند جایگزین مناسبی برای سیاه چادر باشند.

این مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: به جرات می‌توان گفت که این سیاه چادرهای عشایری نخستین سکونتگاه‌های بشر بوده‌اند.

سپهر یادآور شد: گرچه هنوز کارگاه‌هایی در شهرستان‌های کرمانشاه، گیلانغرب، دالاهو و قصرشیرین هنوز مشغول تولید سیاه چادر عشایری هستند، اما باید اذعان کرد که میزان تولید آنها بسیار کم شده است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: با ابراز تاسف بسیار باید اذعان کرد که هنر صنعت دیرینه سیاه‌چادر بافی در حال منسوخ شدن است.

برچسب ها: تدبیر24 ، صنایع دستی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها