بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۴۴۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
کارشناس و آناليزور فوتبال ايران مي‌گويد خط مياني تيم ملي ايران در جام جهاني با داشتن بازيکنان باطراوت، شاداب و البته با ميل گلزني بسيار مي‌تواند نقطه قوت ما در جام ملت‌هاي آسيا باشد.
تدبیر24: مرتضی محصص با رضایت از عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در مقابل عراق اظهار کرد: نمایشی که شاگردان کارلوس کی‌روش برابر تیم ملی عراق داشتند امیدوار کننده بود و نشان از حضور ذخیره‌های مطمئن بر روی نیمکت تیم ملی ایران دارد.

او اضافه کرد: نه تنها حضور بازیکنان ذخیره و درخشش آن‌ها در برابر عراق بلکه حضور بازیکنان اصلی ما در اواخر بازی نشان از عملکرد خوب شاگردان کارلوس کی‌روش در مدت زمان اخیر داشت. به نظرم در بازی مقابل عراق وحید امیری و سروش رفیعی فراتر از چیزی که فکر می‌کردیم ظاهر شدند و در درون دروازه نیز بیرانوند نشان داد می‌تواند یکی از دروازه‌بانان خوب فوتبال ایران باشد.

این کارشناس و آنالیزور فوتبال ایران با بیان اینکه بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران علاوه بر کار گروهی در بازی انفرادی نیز نمایش قابل قبولی داشتند، اظهار کرد: بازیکنانی چون پولادی و رضاییان در دیدار مقابل عراق به موقع حمله می‌کردند. وریا غفوری در لحظاتی بسیار عالی بود و سردار آزمون هم با تجربه‌ای که از بازی کردن در لیگ روسیه به دست آورده توانست آن گل زیبا را به ثمر برساند.

محصص افزود: ترکیب علیرضا جهانبخش، کریم انصاری فرد، سردار آزمون و رضا قوچان نژاد هر تیمی را می‌تواند به دردسر بیندازد. حضور این 4 بازیکن وزن خط حمله تیم ملی فوتبال ایران را بالا برده و اگر دژاگه به این بازیکنان اضافه شود ما بسیار عملکرد بهتری می‌توانیم داشته باشیم.

او با بیان اینکه در فوتبالی که مقابل عراق ارائه دادیم، کمی در بخش اضافه شدن از دفاع به حمله دچار مشکل بودیم گفت: تیم ملی ایران در فاز اضافه شدن از بخش حمله به دفاع عملکرد مناسبی داشت. در بخش دفاع به صورت جدا و البته در بخش حمله تیم ملی نمره قبولی گرفت. با این حال باید در بخش اضافه شدن دفاع به حمله کمی کار بیشتری انجام دهیم.

این کارشناس فوتبال ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر تیم‌ها از ضد حمله برای رسیدن به گل کمتر بهره می‌برند. برای مثال در لیگ‌های کشورهای انگلیس و اسپانیا می‌بینیم که هر تیمی در مقابل ضد حملات عملکرد خوبی دارد. ما نیز نباید برای رسیدن به گل تنها بر روی ضد حملات برنامه‌ریزی کنیم. امیدوارم در دیدار مقابل بحرین برای انتقال توپ از دفاع به حمله عملکرد مناسبی داشته باشیم.

محصص با ذکر مثالی از مورینیو برای استفاده از بازیکنان ذخیره گفت: مورینیو به عنوان یکی از مربیان موفق فوتبال در جهان اعتقاد زیادی به استفاده از نفرات ذخیره در طول بازی دارد و معمولا از سه گزینه تعویض خود بهترین استفاده را می‌برد. البته تمایل برای استفاده از بازیکنان ذخیره در هر سرمربی متفاوت است. با این حال دیدار مقابل عراق نشان از حضور نفرات قدرتمند بر روی نیمکت تیم ملی ایران داشت.

او اضافه کرد: در حال حاضر فاصله بین تیم‌های مختلف مثل گذشته بسیار زیاد نیست و نمی‌توان گفت که به راحتی می‌توانیم حریفان‌مان را شکست دهیم. همه تیم‌ها بر روی ضربات شروع مجدد و بهره بردن از نفرات ذخیره برنامه‌ی ویژه‌ای دارند. در این میان شاید کره‌شمالی تنها تیمی باشد که اطلاعات درستی از نحوه تمرین و شیوه تاکتیکی در دسترس نیست.

این کارشناس و آنالیزور فوتبال ایران در ارزیابی دیدارهای تیم ملی در مرحله گروهی جام ملت‌ها گفت: در دیدار نخست ما مقابل بحرین نیمه اول بازی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. ما باید شیوه بازی بحرینی‌ها را به خوبی آنالیز کنیم و به هیچ عنوان گلی را از این تیم دریافت نکنیم و به‌خصوص در نیمه دوم با فشار بسیار زیاد به این تیم عربی گل بزنیم.

محصص افزود: به نظرم در دیدار مقابل عراق تیم ملی اعتماد به نفس بسیاری را به دست آورد. البته دیدار مقابل بحرین به هیچ عنوان قابل قیاس با دیدار با نیجریه به عنوان اولین دیدار ما نیست. نیجریه قهرمان آفریقا بود و از بازیکنان باکیفیت بسیاری بهره می‌برد. بازیکنان ما به هیچ عنوان نباید درگیر مسائل حاشیه‌ای‌ بحرینی‌ها از قبیل وقت تلف کردن شوند و در این بین کارلوس کی‌روش باید خونسردی خود را در دیدار مقابل تیم‌های عربی حفظ کند و به هیچ عنوان کاری را انجام ندهد که سبب اخراج او شود.

او با بیان اینکه باید در دیدار مقابل بحرین فشار زیادی را از همان ابتدای بازی به روی حریف بیاوریم، گفت: به هیچ عنوان نباید برای تساوی مقابل بحرین صف‌آرایی کنیم. ابتدا باید در فاز دفاع و سپس در فاز حمله و در نهایت با پرس بازیکنان بحرین سعی در به دست آوردن نتیجه به نفع خود باشیم.

این کارشناس و آنالیزور فوتبال ایران در مورد دیدار با قطر نیز گفت: تیم ملی فوتبال قطر با کسب عنوان قهرمانی در جام خلیج فارس اعتماد به نفس بسیاری را به دست آورد. قطری‌ها می‌خواهند با انگیزه بسیاری که از قهرمانی در این جام به دست آورده‌اند با تمام توان مقابل ایران قرار بگیرند. نکته جالب در میان تیم‌های عربی، بهره بردن آن‌ها از مربیان عرب‌زبان است تا کادر فنی به راحتی با بازیکنان ارتباط برقرار کند.

محصص افزود: در تیم ملی فوتبال ایران این مورد کمی اشکال ایجاد کرده است. حضور یک سرمربی غیر فارسی زبان ارتباط با بازیکنان را کمی دچار مشکل کرده است.

او در مورد دیدار مقابل امارات در مرحله گروهی جام ملت‌ها نیز گفت: به یاد دارم در سال 2009 وقتی از طرف فیفا برای بازی‌های تیم‌های زیر 20 سال عازم مصر شده بودم «مهدی علی» به عنوان سرمربی امارات بر روی نیمکت حضور داشت و حالا تیم ملی امارات در جام ملت‌های آسیا در سال 2015 از همان بازیکنان استفاده می‌کند که نشان از حضور بازیکنان رده نوجوانان و جوانان تیم ملی امارات در تیم بزرگسالان دارد.

این کارشناس فوتبال ایران افزود: امارات یکی از حریفان قوی و سخت ایران در مرحله گروهی است. البته در این میان با توجه به سازماندهی خوبی که قطری‌ها انجام داده‌اند، سخت‌ترین دیدار ما در مرحله گروهی مقابل قطر است.

محصص در مورد دیدارهای تدارکاتی ایران پیش از رسیدن جام ملت‌ها نیز گفت: قطعا همیشه برای موفقیت در تورنمنت‌های مهم نیاز به برگزاری دیدارهای تدارکاتی خوب داریم اما فراموش نکنیم که بسیاری از تیم‌ها از تیم ملی ایران شناخت کافی ندارند و شاید این نکته بسیار مثبت و مهم باشد.

او با بیان اینکه باید در هر دیدار مرحله گروهی برنامه‌ریزی ویژه‌ای را داشته باشیم گفت:‌به هیچ عنوان نباید هیچ تیمی را دست کم بگیریم. حتی تیمی چون اردن ممکن است حریفان خود را غافلگیر کند. در حال حاضر نمی‌توان مانند گذشته به تیم‌های عربی نگاه کرد.

این کارشناس و آنالیزور فوتبال ایران اضافه کرد: عملکرد بازیکنان ایران در جام جهانی نشان داد که از روحیه و شخصیت تیمی بسیار بالایی برخوردار هستیم. وقتی که در آستانه کسب یک تساوی برابر آرژانتین قرار گرفتیم برای بسیاری ثابت شد که تیم ملی ایران یک تیم بزرگ است.

محصص با اشاره به شناخت کارلوس کی‌روش از بازیکنان تیم ملی گفت: کی‌روش در طول مدت زمان 4 سالی که با تیم ملی همراهی کرده، شناخت خوبی را از بازیکنان پیدا کرده است. اگر بتوانیم برنامه‌ای را که در جام جهانی انجام دادیم در جام ملت‌ها نیز پیاده کنیم می‌توانیم به موفقیت دست پیدا کنیم.

او برگ برنده ایران در جام ملت‌ها را خط میانی این تیم دانست و گفت: خط میانی تیم ملی فوتبال ایران با داشتن بازیکنانی چون آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، ووریا غفوری، سروش رفیعی و وحید امیری، مهم‌ترین نقطه قوت ما در جام ملت‌های آسیا به شمار می‌آید که می‌توانیم به واسطه آن هر تیمی را به زحمت بیندازیم.

این کارشناس فوتبال ایران تصریح کرد:‌ آمادگی جسمانی بازیکنان ایران، طراوت و شادابی آن‌ها و همچنین میل زیاد به گلزنی می‌تواند ما را تا مراحل بالا پیش ببرد. کسانی که جو ناامیدی را به وجود می‌آورند هیچ کمکی به تیم ملی نمی‌کنند و باید همه دست به دست هم دهیم و ملی‌پوشان ایران در جام ملت‌های آسیا را حمایت کنیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها