بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۴۵۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۷
آتشفشان شیولوچ که گفته می شود با ارتفاع 4750 متر بزرگترین آتشفشان روسیه و منطقه اوراسیا (روسیه و جمهوری های آسیایی شوروی سابق) است، فوران کرد.
تدبیر24: اولگا گیرینا رییس بخش مطالعات آتشفشان های کامچاتکا در انستیتو آتشفشان شناسی و زلزله شناسی خاور دور روسیه روز سه شنبه اعلام کرد: آتشفشان شیولوچ در شبه جزیره کامچاتکا در خاور دور فوران کرده و مواد مذاب به ارتفاع چند صدمتر پرتاب کرده است.

به گفته وی ،پس از فوران آتشفشان، مواد مذاب در دامنه آن جاری شده و به دلیل شرایط نامساعد جوی بطور دقیق نمی توان گفت که فاصله ای که مواد مذاب پیموده 500 یا 1000 متر یا بیشتر است.

ارتفاع خاکستر و دود بر فراز آتشفشان به حدود شش هزار متر می رسد.

به گزارش رسانه های روسی، این مساله برای پرواز هواپیماهای مسافربری در منطقه خطرناک است و سازمان هواپیمایی روسیه به خلبانان هواپیماهایی که در این منطقه پرواز می کنند توصیه کرده است به آتشفشان شیولوچ نزدیک نشوند.

آتشفشان شیولوچ از اول ماه ژانویه سال جاری پس از سالها خاموشی دوباره فعال شده است.

این آتشفشان در 360 کیلومتری شمال شرقی شهر پتروپاولوفسک-کامچاتسکی مرکز استان کامچاتکا قرار دارد و در 30 کیلومتری آن هم بخشی به نام 'کلیوچ اوست کامچاتسکی' با جمعیت 5 هزار نفر واقع شده است.

تقریبا تمام آتشفشان های روسیه در شبه جزیره کامچاتکا واقع شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها