بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۴۵۴۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱
اقدامات مردمی در اقصی نقاط جهان؛
اقدام نشریه «شارلی ابدو» در چاپ کاریکاتور موهن از پیامبر اسلام و موج مخالفت های جهانی در محکوم کردن این اتفاق در حالی با شعار آزادی بیان توسط برخی کشورهای غربی حمایت می شود، که تضاد همان کشورها در مخالفت و سانسور با موج آزادی بیان در بازتاب اخبار حقیقی جهان اسلام و رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی رفتار دوگانه آنها را به چالش می کشد.
تدبیر24:  کاریکاتور موهن پیامبر اعظم اسلام از سوی نشریه «شارلی ابدو» در فرانسه که درست بعد از حادثه تروریستی صورت گرفته به دفتر این نشریه با تیراژی وسیع منتشر شد با وجود آنکه در ظاهر با پوشش آزادی بیان و حمایت برخی کشورهای غربی از جمله فرانسه، انگلستان، آلمان و آمریکا صورتی رسمی پیدا کرد اما به زعم بسیاری از کارشناسان غربی (و نه حتی وطنی) این حرکت در بطن خود علاوه بر شعله ورتر کردن آتش تفرقه میان مسلمانان در حقیقت به منزله ابزاری رسانه ای برای دور کردن فشارهای عمومی جهان بر مساله داعش و حمایت غرب از فعالیت های تروریستی بود.

هر چند اعمال خشونت با هر تفکر، دیدگاه و جهان بینی فارغ از بعد شرعی آن حتی از دیدگاه عرفی نیز برای رسیدن به هر هدفی عملی منکوب به شمار می رود اما در این نکته شکی وجود ندارد که با رصد تاریخ یکصد ساله اخیر جهان درباره اَعمال خشونت آمیز و افراطی، کفه ترازو به شدت به سمت کشورهای غربی که امروزه داد انتقاد از فعالیت های افراطی و مبارزه علیه خشونت طلبی را سر می دهند سنگینی می کند.

کافی است تنها به بهانه وقوع جنگ های جهانی اول و دوم، جنگ ویتنام، لشگرکشی کشورهای اروپایی چون فرانسه، انگلستان، ایتالیا یا پرتغال به قاره سیاه (آفریقا) و نظایر متعددی از این دست در یک قرن گذشته نگاهی بیاندازیم تا مشخص شود که کدامیک از طرفین مدعی به افراطی گری در حقیقت شایسته حمل این لقب هستند؛ مسلمانان یا غربی ها!

هر چند بعد از حادثه «11 سپتامبر» موجی به نام اسلام هراسی از سوی کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا شکل گرفت اما کیست که امروز نداند گروه های تندرویی مانند طالبان، القاعده و یا داعش که با پوشش اسلام دست به حرکت های خشونت طلبانه می زنند دست پروده سرویس های جاسوسی همان کشورهای غربی برای رسیدن به منافع آنها نبوده و نیستند.

آنچه که طی یک سال اخیر با عنوان پدیده داعش در منطقه خاورمیانه ظهور پیدا کرده است به نقل از تمامی سرویس های خبری جهان دست پروده کشور آمریکا بوده که در میانه راه و با قدرت گرفتن نظامی این افراد تعلیم داده شده آنها سرناسازگاری از اربابان خود برداشتند و با اقدامات متعدد نه تنها تلاشی برای تحقق مطالبات کشورهای غربی به عنوان صاحبان خود در منطقه انجام ندادند که به شکل دشمنی برای سیاست های آنها بدل شده اند.

نکته عجیب در این میان آنکه مجله شارلی ابدو که پیشتر نیز دست به بازتاب کاریکاتورهای موهن از پیامبر اسلام زده بود و بارها با اعتراض جامعه جهانی مسلمانان نیز مواجه شده بود تنها چند روز بعد از آنکه اعلام شد قرار است کاریکاتور «ابوبکر البغدادی» رهبر گروهک تکفیری داعش (که خود را دولت اسلامی می نامند) را در تازه ترین شماره خود روی جلد ببرد مورد حمله مسلحانه قرار گرفت که این حمله منجر به کشته شدن هفت نفر از جمله چهار کاریکاتوریست و سردبیر این مجله شد.

اما مسئولان این مجله تنها چند روز بعد از این حمله با حمایت مالی «فرانسوآ اولاند» رییس جمهوری فرانسه دست به چاپ شماره ای ویژه زدند که روی آن کاریکاتور موهنی از پیامبر مهر و مهربانی حضرت محمد(ص) را با تیراژی پنج میلیون نسخه ای در قیاس با تیراژ 60 هزار نسخه ای معمول این نشریه روانه بازار کردند و درست همین اقدام بود که واکنش تند جهانی را علیه این اقدام با خود به همراه داشت.

** پاپ در صف نخست تقبیح حرکت موهن

انتشار کاریکاتور موهن پیامبر اعظم اسلام در مجله شارلی ابدو هر چند از سوی رییس جمهوری فرانسه، صدراعظم المان، نخست وزیر انگلستان و رییس جمهور آمریکا با توجیه آزادی بیان، موجه اعلام شد اما تنها 48 ساعت بعد از انتشار از سوی پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان که در سفر به کشورهای آسیایی بود به شدت مورد نقد قرار گرفت.

رویترز در این باره نوشته است که پاپ 78 ساله در حالی که سوار هواپیما از سریلانکا به سوی فلیپین در حرکت بود در مصاحبه با خبرنگاران ضمن محکوم کردن این اقدام با لغت «حرکت غیرعقلانی» گفته بود: «هر مذهبی، شان و منزلت خود را دارد. از سوی دیگر آزادی بیان نیز حدی دارد، به ویژه زمانی که در بردارنده توهین و تمسخر اعتقادات دیگران باشد دیگر نام آن آزادی بیان نیست، چرا که توهین با هر زاوایه ای که دیده و حتی توجیه شود توهین است وعملی عیرانسانی است.»

پاپ فرانسیس همچنین با اشاره به نزدیکترین مشاورش «آلبرتو گاسپاری» که در کنار صندلی وی در هواپیما نشسته بود با تاکید بر این نکته که آزادی حد و مرزی دارد و کسی حق ندارد به اسم آزادی اقدامات تحریک آمیز انجام داده و به اعتقادات دیگران توهین کند خاطرنشان کرده بود: برای مثال اگر همین دوست نزدیکم آقای گاسپاری به نزدیکان من اهانت کند باید انتظار دریافت یک مشت به صورت خود را داشته باشد و این امری طبیعی است.»

رهبر کاتولیک های جهان همچنین یادآور شده بود: انسان ها نباید همنوعان خود را به هر وسیله و دلیلی تحریک کنند. نکته مهم آن است که مساله ای به نام حق آزادی بیان باید در مورد اعتقادات دینی مردم سراسر جهان باید به اصول و مبانی نخستین ادیان احترام بگذارد، افرادی که به هر دلیل و با هر پوششی به خود این اجازه را می دهند که باورهای دینی دیگران را تحریک کنند باید انتظار حرکت متقابل را نیز داشته باشند، درست مانند رفتار من با همکارم دکتر گاسپاری.»

** تاکید وزیرامورخارجه ایران بر لزوم احترام به ادیان

در ایران و همزمان با انتشار کاریکاتور موهن در نشریه شارلی ابدو مقامات عالی رتبه سیاسی کشور نیز به این اقدام واکنش نشان دادند و ضمن محکوم کردن آن بر پایان دادن به موضوع توهین به مقدسات ادیان آسمانی تاکید کردند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در اروپا به سر می برد، پیش از گفت و گوی دو جانبه با جان کری همتای آمریکایی خود درباره مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1 + 5، در گفت و گو با رویترز درباره انتشار کاریکاتور موهن پیامبر اسلام بر محکومیت این اقدام تاکید کرده و گفته: باید به مقدسات احترام گذاشته شود.

همچنین مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه نیز حوادث تروریستی در فرانسه را محکوم کرده و گفته: این اقدامات هیچ ارتباطی با دیدگاه های اسلام ندارد و مغایر آموزه های اسلامی است. از سویی اقدامات تحریک آمیز را نیز تقبیح می کنیم و اقدام هفته نامه شارلی ابدو توهین آمیز و باعث تحریک احساسات مسلمانان جهان خواهد شد.

روز گذشته (جمعه 26 دی ماه) مردم نمازگزار تهران و دیگر استان های کشور بعد از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه به شکل گسترده ای دست به تظاهرات زدند و ضمن محکوم کردن این اقدام نشریه فرانسوی خواستار پایان دادن به توهین به نبی مکرم اسلام شدند.

در ادامه واکنش های مقامات سیاسی در ایران حسین نوش آبادی معاون حقوقی، پارلمانی و سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن محکوم کردن رفتار موهن و هتاکانه نشریه فرانسوی شارلی ابدو در اهانت به مقدسات مسلمانان و پیامبر عظیم الشان آن گفته: جای تاسف است که عده ای قلم به دست مزدور که هیچ اعتقادی به هیچ یک از ادیان الهی ندارند؛ به بهانه آزادی قلم و سوءاستفاده از آزادی بیان به احساسات پاک و مقدس بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان جهان اهانت می کنند و با اقدامات و رفتارهای خلاف اخلاق حرفه ای و دور از شان، مقدسات یک دین الهی را به سخره می گیرند.

وی همچنین یادآور شده: اسلام ناب محمدی (ص)، اسلام صلح و دوستی ، عقلانیت و منطق، مدارا و محبت و عدالت و آزادگی است.

** واکنش ائمه جمعه سراسر کشور

در کنار راهپیمایی اعتراض آمیز و منتقدانه نمازگران سراسر کشور و محکوم کردن اقدام نشریه فرانسوی شارلی ابدو از سوی دولتمردان ایران، ائمه جمعه سراسر کشورمان نیز در خطبه های نماز جمعه دیروز، این اقدام را محکوم کردند.

به عنوان مثال آیت الله موحدی کرمانی خطیب جمعه تهران در خطبه های دیروز با محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) آن را اقدامی شرم آور و حرکتی دردآور و نشان استیصال و سقوط کامل اخلاق و حاکم شدن جهالت در دنیای غرب خواند.

امام جمعه موقت تهران گفت: این اقدام چهره کریه و زشت غرب را به جهانیان نشان داد و دشمنی آنان را با اسلام کاملا آشکار کرد.

آیت الله سیداحمد علم الهدی امام جمعه مشهد هم در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: مستکبران در سناریوی جدید برای ترویج اسلام هراسی و نشان دادن چهره خشن از دین مبین اسلام در کنار حمایت از گروه های تکفیری نظیر داعش، اقدام به چاپ تصویر اهانت آمیز نسبت به پیامبر اکرم (ص) در مجله «شارلی ابدو» فرانسه کردند.

وی افزود: عده ای از عناصر داعش و جاسوس کشورهای استکباری و معاند در قالب یک سناریوی فرانسوی و صهیونیستی به تازگی تعدادی را در قالب یک گروگان گیری در کشور فرانسه به قتل رساندند تا دستاویزی برای اجرای نیات خصمانه خود داشته باشند.

آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه موقت قم هم گفت: هدف مستکبران غربی از به راه انداختن جریان های تکفیری و اهانت به مقدسات اسلامی و پیامبر گرامی اسلام(ص)، مقابله با مسلمانان و تطهیر چهره ناپاک رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تعرض به مقدسات اسلامی و چهره تابناک پیامبر گرامی اسلام(ص) را بشدت محکوم می کند.

** امضای 300 تشکل مردمی در محکومیت کاریکاتور پیامبر اسلام

همچنین در پی انتشار کاریکاتور موهن به ساحت مبارک رسول گرامی اسلام(ص) در نشریه فرانسوی، 300 تشکل شاخص و مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با صدور بیانیه ای ضمن اعلام انزجار از این موضوع، برخورد قاطعانه و انقلابی مسئولان را با این اقدام خواستار شدند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: درست در روزهایی که گماشتگان غرب در منطقه غرب آسیا، به نام اسلام و باشعار «الله اکبر» سر می بُرند و طرح غربی صهیونیستی برای بدنامی اسلام و مسلمانان را دنبال می کنند، در نقطه ای دیگر از جهان، نشریه ای هتاک، کاریکاتورهای موهن به ساحت پیامبر گرامی اسلام منتشر می کند و دولتمردان آن کشور وقیحانه از این اقدام توهین آمیز حمایت می کنند. و البته ماجرا به این جا ختم نمی شود و برای تکمیل شدن پازل اسلام هراسی، گروه دیگری که «دست ساز» خودشان هستند، واکنش افراطی از خود نشان می دهند و اینجا امپراتوری رسانه ای نیز مسئولیت خود را بر عهده می گیرد و فارغ از توهینی که به مقدسات یک ونیم میلیارد مسلمان شده، تمام تمرکز خبری و رسانه ای بر واکنش مزبور متمرکز می شود.

در فراز دیگری از این بیانیه نیز تاکید شده است: طنز تلخ زمانه ما این است که اهانت به پیامبر اسلام در کشوری انجام می گیرد که «روژه گارودی» های آن دیار اجازه کوچکترین انتقاد از رژیم صهیونیستی را ندارند و هرگونه آزادی اندیشه در این زمینه از آنها سلب شده است اما اهانت به مقدسات حداقل یک ونیم میلیارد نفر به بهانه «آزادی» توجیه می شود!

در انتهای این بیانیه نیز امضای 300 تشکل مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی نیز با نام به شکل کامل ذکر شده است.

** دوری ازعقل و گامی درجهت اسلام هراسی

اتحادیه مطبوعات محلی کشور نیز در بیانیه ای ضمن محکوم کردن اقدام «شارلی ابدو»در انتشار کاریکاتور علیه پیامبر(ص)، این عمل را به دور از عقل و منطق و گامی در جهت اسلام هراسی، و خدشه وارد کردن به وحدت امت اسلامی عنوا کرده است.

در این بیانیه آمده است: بی گمان سابقه حمایت غرب از تروریسم در خاورمیانه برکسی پوشیده نیست. استکبار جهانی با ایجاد تفرقه و از بین بردن توانائی های ملل مسلمان و از همه مهمتر بهانه جویی برای دخالت در منطقه تاکنون از هیچ کوششی دریغ نکرده است، اکنون که ویروس خطرناک تروریسم آنان را سخت تهدید می کند، به جای اینکه از گذشته سیاه خود پند بگیرند، رویه خلاف دیگری را در پیش گرفته اند که قطعاً بار دیگر آنان را با عواقب دشواری روبرو خواهد ساخت.

این بیانیه ادامه می دهد اینک که عوارض ویروس خطرناک تروریسم به اروپا نیز سرایت کرده ، سردمداران استکبار حاضر به پذیرش مسئولیت جرثومه های تروریستی دست پرورده خود نیستند و در حرکتی مزورانه، تروریسم را به عموم مسلمانان نسبت داده و گروه های تکفیری را به عنوان نماد بیش از یک میلیارد مسلمان معرفی می کنندو با این کارخودقصد دارندهم حامیان غربی تروریسم و هم مزدوران آنهارا از زیر علامت سوال خارج کرده و در مقابل، اسلام ستیزی را همچنان در دستور کار خود قرار دهند.

** واکنش سیاستمداران جهان اسلام

علاوه بر واکنش پاپ، روسای جمهوری ، نخست وزیران و رهبران بسیاری از کشورهای اسلامی نیز حرکت نشریه شارلی ابدو در باب انتشار کاریکاتور موهن پیامبر اعظم را مورد نقد قرار دادند و جملگی آنها این اقدام را حرکتی در راستای آتش زدن به تفرقه میان مسلمانان با دیگر ادیان و تایید حرکت های افراطی دانسته اند.

به عنوان مثال حزب الله لبنان نیز با محکوم کردن اهانت مجدد نشریه فرانسوی به ساحت مقدس رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص)، آنرا گامی در راستای حمایت از تروریسم و افراط گرایی دانسته و طی صدور بیانیه ای که بازتاب بسیار گسترده ای در کشورهای اسلامی و اروپایی داشته توهین مجدد نشریه فرانسوی به مقدسات اسلامی را محکوم و خاطر نشان کرد اقدام مجدد نشریه فرانسوی، جریحه دار کردن احساسات بیش از یک میلیارد و 500 میلیون مسلمان در جهان و تمامی مومنان و کسانی است که به گفتگو و ارزش های مشترک علاقه مند هستند.

حزب الله تاکید کرده این اقدام نشریه فرانسوی نقش مستقیمی در حمایت از تروریسم و افراط گرایی و افراط گرایان دارد و این اقدام مردود، تحت هیچ عنوانی از سوی دست اندرکاران این اقدام شنیع، قابل توجیه نیست.

همچنین دانشگاه الازهر مصر که بزرگترین دانشگاه جهان اسلام به شمارمی رود طی بیانیه ای مجزا اعلام کرده که انتشار این کاریکاتور باعث افزایش تنفر خواهد شد و خشم مسلمانان را برمی انگیزد. با این تصمیم مسئولان نشریه شارلی ابدو فرانسه احساسات مذهبی مسلمانان تحریک و باعث افزایش تنفر خواهد شد و خشم مسلمانان را برمی انگیزد.

«طلعت تاج الدین» رئیس اداره دینی مسلمانان روسیه و مفتی اعظم این کشور نیز با بیان آنکه انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام(ص) در نشریه فرانسوی شارلی ابدو موجب تحریک مسلمانان می شود گفته است: توهین به نمادهای ادیان آسمانی به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و بازنشر کاریکاتورهای موهن پیامبر اسلام، تصمیمی غیرعقلانی و تحریک آمیز است.

همچنین «ناصر جودة» وزیر خارجه اردن، انتشار کاریکاتور موهن را فتن ه انگیزی جدید توصیف کرد و گفته است: نشریه شارلی ابدو، دوباره در حال فتنه انگیزی است و می خواهد فتنه جدیدی را رقم بزند.

در ادامه واکنش های رهبران و سیاستمداران بزرگ جهان رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه هم درباره انتشار کاریکاتور موهن جدید شارلی ابدو درباره پیامبر اسلام (ص) اعلام کرد که آزادی بیان به معنای آزادی توهین و اهانت نیست.

احمد داود اغلو نخست وزیر ترکیه هم با اشاره به اقدام مجله فرانسوی با بیان آنکه ممکن نیست که ما در قبال اهانت به پیامبر(ص) ساکت بمانیم تصریح کرده بازنشر کاریکتاتور موهن به حضرت محمد(ص)، اقدامی تحریک کننده و خطرناک است و آزادی بیان به مفهوم آزادی توهین نیست.

** اقدامات مردمی در اقصی نقاط جهان

اما در کنار سیاستمداران و رهبران و روسای جمهور کشورهای جهان، مردم مسلمان جهان نیز همسو با سیل مخالفت ها و اعتراض های جهانی در نقاط مختلف جهان دست به راهپیمایی های متعددی طی روزهای گذشته از زمان انتشار این کاریکاتور به ویژه بعد از برپایی نماز جماعت جمعه روز گذشته زده اند.

به عنوان مثال دهها کویتی با برگزاری تظاهرات مقابل سفارت فرانسه در این کشور این اقدام را محکوم کردند.

همچنین ده ها تن از مردم ترکیه نیز با برگزاری راهپیمایی اعتراض آمیز ضمن اعتراض به اقدام موهن نشریه شارلی ابدو، مخالفت خود را با اقدام روزنامه ترک زبان جمهوریت در انتشار کاریکاتورهای شارلی ابدو علیه پیامبر اسلام(ص) اعلام و تاکید کردند از که از این روزنامه انتقام خواهند گرفت.

شمار زیادی از مردم شهر «طرابلس» واقع در شمال لبنان هم به صورت خودجوش در محکومیت انتشار کاریکاتورهای موهن به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) تظاهرات کردند.

از سوی دیگر هیات علمای مسلمان سودان نیز در پیامی از تمامی سودانی ها خواست تظاهرات گسترده ای را در مناطق مختلف این کشور در محکومیت اقدام جدید نشریه شارلی ابدو برگزار کنند. هیات علمای مسلمان سودان انتشار دوباره این کاریکاتورهای توهین آمیز را توهینی به تمامی مسلمانان جهان دانست.

جبهه عمل اسلامی اردن هم ضمن محکوم کردن اهانت مجدد رسانه فرانسوی به حضرت محمد(ص)، از دوگانگی مواضع در قبال مبارزه با تروریسم انتقاد کرد. این جبهه همچنین خواستار عذرخواهی آن از مسلمانان به خاطر این توهین عمدی شد.

همچنین سازمان علوم، فرهنگ و آموزش اسلامی (آیسسکو) نیز انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز به پیامبر اسلام (ص) در نشریات «شارلی ابدو»، «لوموند» و نشریه های لیزیکو، لیبراسیون، لومانیتی و لوبوان فرانسه را به شدت محکوم کرد و طی بیانیه ای آورده است: این اقدام نژادپرستانه غیر اخلاقی که احساسات صدها میلیون مسلمان را برانگیخته است، بیانگر تمایل مسئولان این روزنامه ها و نشریات برای تشدید نژادپرستی و تشویق به تروریست است.

** واکنش ضد و نقیض اروپایی ها

بعد از حجم اتفاقات و مخالفت های صورت گرفته در اغلب کشورهای جهان به ویژه کشورهای مسلمان، واکنش رهبران برخی کشورهای غربی در قبال انتشار این کاریکاتور موهن نشان داد که این افراد نه تنها کوچکترین همراهی با احساسات جریحه دار شده مسلمانان جهان نداشته اند که حتی سعی کردند این عمل غیراخلاقی و غیرانسانی که حتی خشم پاپ را نیز به عنوان رهبر کاتولیک های جهان به همراه داشته را به نوعی در بازی های زبانی و لفافه کلمات توجیه کنند. به عنوان مثال فرانسوآ اولاند رئیس جمهوری فرانسه با بیان آنکه حملات اخیر در پاریس بر خلاف ارزش های اسلامی بود، گفت: پاریس و کشورهای اروپایی در حال نبرد با تروریسم هستند و دشمنی با اسلام ندارند.

وی با تأکید بر آنکه کشورهای اروپایی باید به صورت جمعی با تهدیدات تروریستی مواجه شوند، گفته بود اروپا در حال جنگ با تروریسم است، نه با اسلام یا یک مذهب خاص.

اولاند همچنین با اشاره به این نکته که یک سوم کسانی که در سوریه و عراق می جنگند، خارجی هستند، خواستار تشدید نظارت ها بر سفر اتباع کشورهای غربی به خاورمیانه و بازگشت آنها شد.

همچنین آنگلا مرکل صدراعظم آلمان هم ضمن محکوم کردن دوباره حملات تروریستی پاریس و اقدامات خشونت آمیز گروه های افراطی گفت: اقدامات تروریستی نباید به نام اسلام و مسلمانان نوشته شود.

مرکل با یادآوری حملات تروریستی درگذشته از جمله ترور مسلمانان در آلمان که به قتل های زنجیره ای مشهور شده بود، از حضور مسلمانان در کشورش دفاع کرد و گفت: نزدیک به چهار میلیون نفر از جمعیت این کشور را خارجیان مسلمان تشکیل می دهند و ما با متهم کردن همه مسلمانان به خشونت و اقدامات تروریستی به شدت مخالف هستیم.

این صحبت ها در حالی مطرح می شود که رهبران چند کشور اروپایی ضمن حمایت از اقدامات نشریه شارلی ابدو، هویت این کار را در راستای حمایت از آزادی بیان قرار داده اند در حالی که وقتی این نشریه و یا برخی از روزنامه های منتقد رهبران کشورهای اروپایی دست به نوشتار گزارش یا مقاله ای در راستای نقد سیاست های آنها و یا چاپ کاریکاتور آنها می زدند به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم به انقاد از این مساله می پرداختند که نمونه این دست از اتفاقات بارها و بارها به شکل مستقیم در رسانه ها و خبرگزاری های بین المللی بازتاب داشته است.

و یا تاکید بسیاری از خبرگزاری ها و روزنامه های کشورهای غربی بر هیات های تحریریه آنها مبنی بر عدم نگارش مطالبی ضد رژیم صهیونیستی دیگر اتفاقی است که در مواجهه با شعار آزادی بیان غربی ها ضد و نقیض بودن آرای رهبران این کشورها را بازتاب می دهد و دوگانگی رفتارهای آنها را برای عموم مخاطبان جهانی آشکارتر از گذشته می سازد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
کاظم نقش بند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
1
0
خانم افخم سخنگوی وزارت امور خارجه ودیگر مقامات، حملات تروریستی اخیر فرانسه وحمله بدفتر یک نشریه را محکوم کردند.باعتراف غربیها این حملات توسط کسانی صورت گرفته که از فرانسه به داعش پیوسته وسپس به فرانسه باز گشته اند.
حتی نام این افراد درلیست سیاه پرواز بامریکا قرار داشته است.از نظر فرهنگ ایرانی واسلامی ترور و تروریسم محکوم است تا جاییکه آموزه های دینی ما میگوید کشتن یک انسان بیگناه مثل کشتن همه انسانهاست.(آیه ۳۲ سوره مائده)،وقتی دولتمردان غربی برای بدنام کردن اسلام وایران هر حرفی را بزبان میآورند وهر عملی را انجام میدهند، حتی کشتن شهروندان خودشان را،(نشانه های این ترور گویای همین واقعیت است) تا جائیکه همین نشریه که مورد حمله قرار گرفته بجای ریشه یابی علل این ترور،به محکومیت مسلمانان میپردازد و نمیگوید داعش را سرویسهای اطلاعاتی غربی بوجود آورده وتغذیه میکنند،حتی حضور بزرگترین تروریست تاریخ(نتانیاهو) وحامیان غربیش را درتجمع فرانسویان علیه ترور محکوم نمیکند، سوالی که مطرح است اینست که:۱-چرا مسؤلین ما قبل از محکومیت این ترورها ،با همان صراحت رهبران غرب، در تریبونهای عمومی ریشه های این ترورها را تبیین وغرب را وسیاستهایش را محکوم نمیکنند؟.۲- اینهمه ترور که در ایران بوقوع پیوسته، آنهم بدست مزدوران غربی،چند موردش توسط مقامات تروریست پرور غرب محکوم شده است؟.
اگر گفته شود ما محکوم میکنیم تا چهره اسلام مخدوش نشود وسیاستهای اسلام هراسیشان کمرنگ شود، باید گفت تابحال که دولتمردان ما خصوصاً از ۱۱ سپتامبر به بعد تا امروز بجای تبیین علل این وقایع،فقط بمحکومیت اکتفا کرده اند؟!،آیا آنها در سیاستهای خود کمترین تجدید نظری بعمل آورده اند؟.ساده اندیشی تا کجا؟ این مطلب را ذیل عنوان، محکومیت ترور، در سایت انتقادی enteghady.ir بتاریخ 23 دی 93 میتوانید مشاهده فرمائید.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها