بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۴۵۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۹
در حاشیه بازدید از بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران
از هر نوع اشتغالی که در روستاها ایجاد شود چه در قالب فردی و در قالب شرکت های سهامی خاص کوچک پنج نفره و 10 نفره با اختصاص وام و تسهیلات بانکی حمایت می‌کنیم.

تدبیر24: معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری گفت: دولت به کارگاه‌های تولیدی اشتغالزا که به شکل فردی در روستاها راه اندازی شوند تا سه برابر آورده با نرخ 12 درصد وام می‌دهد و درصورتی که این کارگاه‌ها به شکل مشارکتی ایجاد شوند تا پنج برابر آورده و با نرخ چهار درصد وام و تسهیلات تعلق می‌گیرد.

رضوی در حاشیه بازدید از بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران و کارگاه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی گفت: یکی از راه‌هایی که می‌تواند از خام فروشی جلوگیری کند برگزاری کارگاه‌های آموزشی نظیر کارگاه آموزش و تراش سنگ است که با ارزش افزوده بالایی که دارد می تواند به عنوان یک کار ثروت‌آفرین توسعه یابد.

وی گفت: در حال حاضر ماده خام و مصرفی کارآموزان این کارگاه از روستاها تامین شده و جزو ثروت روستاییان است. لذا امیدواریم که معادن روستایی فعال‌تر شوند و در تمام روستاها کارگاه‌های آموزش اشتغالزا دایر شود.

رضوی در عین حال از حمایت مالی کارآموزان و کارآفرینان کسب و کارهای روستایی خبر داد و گفت: کارگاه‌هایی که به روستاها برده شوند از حمایت مالی ویژه دولت بهره مند می شوند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری گفت: اگر کارگاه تولیدی به شکل فردی در روستاها ایجاد و به ارزش افزوده منجر شود تا سقف صد میلیون تومان وام با بهره 12 درصد از طریق صندوق مهر امام رضا (ع) دریافت می‌کند.

وی گفت: از هر نوع اشتغالی که در روستاها ایجاد شود چه در قالب فردی و در قالب شرکت های سهامی خاص کوچک پنج نفره و 10 نفره با اختصاص وام و تسهیلات بانکی حمایت می‌کنیم.

رضوی خاطرنشان کرد: چنانچه راه اندازی کارگاه‌های تولیدی در روستاها به شکل مشارکتی و فرضا در قالب شرکت تعاونی باشد و به شغل پایدار بینجامد وام با کارمزد چهار درصد به آن‌ها تعلق می گیرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری گفت:‌دولت پنج برابر آورده روستاییانی که به شکل مشارکتی کسب و کار راه اندازی کنند وام می‌دهد.

وی همچنین گفت که در مناطق مرزی اگر میزان آورده روستاییان 15 درصد باشد دولت 85 درصد مابقی را بدون دریافت کوچکترین کارمزد تامین می‌کند.

برچسب ها: تدبیر24 ، کارآفرینی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها