بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۴۵۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: عده ای به دنبال انتقام جویی از دولت هستند و استراژی تخریب و انگ زنی را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
تدبیر24:رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: عده ای به دنبال انتقام جویی از دولت هستند و استراژی تخریب و انگ زنی را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

سید رضا صالحی امیری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از (ایرنا)، افزود: امروز نیازمند تولید و بازتولید فضلیت، معرفت و اخلاق در جامعه ایران هستیم.

وی گفت: افول اخلاقی پیامدهای بسیار نگران کننده ای در عرصه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ایجاد می کند.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اضافه کرد: اگر در حوزه سیاسی انگ زنی، تخریب و انتقام جویی را مشاهده می کنیم، محصول «بد اخلاقی سیاسی» است.

صالحی امیری تصریح کرد: بر این باورم که مشکل اصلی جامعه ایران افول اخلاق است.

وی افزود: اگر امروز در حوزه اقتصادی گرانفروشی، کم فروشی، ارتشاء، رشوه و فساد مشاهده می شود، محصول بحران اخلاقی است.

صالحی امیری گفت: اگر در حوزه اجتماعی، اعتیاد، ایدز، طلاق، خشونت و ناهنجاری مشاهده می شود، نیز محصول افول اخلاق در این حوزه است.

وی در بخش دیگری با اشاره به این که خبرگزاری ایرنا یک رسانه معتدل در چارچوب منافع ملی است، اظهار کرد : این رسانه در جهت تقویت نظام و دولت قدم های موثری برمی دارد.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از دست اندرکاران ایرنا خواست تا توجه ویژه ای به حوزه فرهنگی و اجتماعی داشته باشند.

وی تاکید کرد: برای تحول در نظام اجتماعی، سیاسی و اقتصادی اکسیر نجات بخش، توسعه اخلاقی است.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، انعکاس خدمات دولت در سطح ملی را وظیفه رسانه ها دانست و از ایرنا خواست تا به این امر بیش از پیش پرداخته شود.

صالحی امیری، مجموعه خدمات دولت در یک سال و نیم گذشته را بیش از مجموعه خدمات در هشت سال گذشته عنوان کرد و گفت: بیان موفقیت های دولت در عرصه های مختلف به عنوان یک ضرورت است که امروزه از رسانه ها به ویژه از ایرنا مورد انتظار است.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: ثبات در جامعه، آرامش، امنیت عمومی، توجه به کرامت، حقوق شهروندی، کاهش دشمنی غرب نسبت به ایران، دیپلماسی موفق ، ایجاد یک فضای مناسب و سالم برای کسب و کار در جامعه، آشتی دولت با نخبگان و فرهیختگان و دانشگاهیان و مهمتر از همه تغییر ادبیات دولتمردان از رویکرد بد اخلاقی به اخلاق گرایی و فضیلت جویی و توجه به حقوق مردم از عملکردهای برجسته این دولت است که انتظار می رود ایرنا و همه رسانه ها به آن بپردازند.

وی حسادت عده ای در داخل کشور را ناشی از افتخارات بزرگ دولت در عرصه دیپلماسی دانست.
منبع: نواندیش
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها